• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Kattflickan

Beklagar verkligen Bubbles! Har varit där du är och det är fruktansvärt jobbigt! Men du kommer att ta dig igenom det och nästa gång du blir gravid kommer barnet att vara friskt. Känner verkligen med dig! Du har en svårt tid framför dig, ta hand om dig och din man! Kram! 

Det finns en forumtråd för oss som avbrutit när barnet varit skadat och en för de som försöker få ett nytt barn. Sök gärna stöd i dessa trådar! 

www.familjeliv.se/Forum-10-206/m54582571.html

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m64946234.html

Millan 

• idab84

Nää :( beklagar!!!
    Skönt att ni är eniga i erat beslut!! Massa lycka till o i miljon styrkekramar!!!

• Cahela

Bubbles: ledsen för att barnet är sjukt. hoppas ni får bra hjälp!

• Sinni
    Bubbles skrev 2013-08-27 20:20:39 följande:
    Hej alla fina tjejer.
    Jättegrattis till er som fått bra svar =) Underbart!

Med det sagt så gick det inte bra för oss.

Idag ringde doktorn (mycket tidigare än väntat), vi stod i affären och han hade inget bra besked tyvärr.
    Vår fina efterlängtade (tredje gången gillt) bebis har downs syndrom.
    Förstår att detta kan väcka olika känslor. Vårt beslut har varit att avbryta vid ett sådant beslut. 
    Vi står fast i det även nu efter vi fått allt på svart på vitt.

Så nu väntar en "miniförlossning" som doktorn sa. Riskerna vid en ny graviditet ökar med 1-2% så det är ju inte så himla höga odds att just detta ska hända oss igen.

Jag önskar er allihop lycka och välgång och fina bebisar. 
    Tack för ert fina stöd!

Massa kramar Hjärta

Beklagar så otroligt mycket! Jag hade tänkt tipsa dig om några trådar, om du behöver lite stöd från andra som gått igenom samma sak. Men jag ser att Kattflickan länkat till dem =). Där hittar du en hel del bra info, tankar osv. För mig hjälpte det mycket att läsa dem, den dagen jag hamnade i din sits.

Jag hoppas det går bra, så bra det kan gå - med avbrytandet. Vi möttes av en fantastisk personal på avdelningen, vilket var underbart skönt i det läget.

Och jag säger som Kattflickan! Nästa gång får ni en frisk liten bebis. Ta er tid att läka, ta den hjälp ni behöver - det blir bättre o lättare med tiden.

Stor stor kram 
  • zora6

Hej alla fina tjejer.
    Jättegrattis till er som fått bra svar =) Underbart!

Med det sagt så gick det inte bra för oss.

Idag ringde doktorn (mycket tidigare än väntat), vi stod i affären och han hade inget bra besked tyvärr.
    Vår fina efterlängtade (tredje gången gillt) bebis har downs syndrom.
    Förstår att detta kan väcka olika känslor. Vårt beslut har varit att avbryta vid ett sådant beslut. 
    Vi står fast i det även nu efter vi fått allt på svart på vitt.

Så nu väntar en "miniförlossning" som doktorn sa. Riskerna vid en ny graviditet ökar med 1-2% så det är ju inte så himla höga odds att just detta ska hända oss igen.

Jag önskar er allihop lycka och välgång och fina bebisar. 
    Tack för ert fina stöd!

Massa kramar Hjärta

Beklagar så att nu måste gå igenom detta. Va där skälv för några månader sen. 25/4.

Du kommer klara det fint. För mig hjälpte det mycket att se på vår son efter och det rekommenderas även av sjukhuset. Vi tig lite bilder och fick fot avtryck. I efterhand nu så är det är minne som jag vill ha kvar och jag tar fram det i land och tillåter mig va ledsen just då. Sen lägger jag undan det. Har även tattuerarat fötterna;).

Hör av dig inbox om du vill prata mer.

Stor styrke kram!!!'
  • minolia
    Hej alla fina tjejer. Jättegrattis till er som fått bra svar =) Underbart! Med det sagt så gick det inte bra för oss. Idag ringde doktorn (mycket tidigare än väntat), vi stod i affären och han hade inget bra besked tyvärr. Vår fina efterlängtade (tredje gången gillt) bebis har downs syndrom. Förstår att detta kan väcka olika känslor. Vårt beslut har varit att avbryta vid ett sådant beslut.  Vi står fast i det även nu efter vi fått allt på svart på vitt. Så nu väntar en "miniförlossning" som doktorn sa. Riskerna vid en ny graviditet ökar med 1-2% så det är ju inte så himla höga odds att just detta ska hända oss igen. Jag önskar er allihop lycka och välgång och fina bebisar.  Tack för ert fina stöd! Massa kramar   

Beklagar verkligen! Vi som skulle följas i Bf mars 2014.... Förstår hur världen har rasat samman och det finns inte ord att beskriva sorgen i det ni är i nu. Många kramar!
  • mteriksson
    Johanna1988 skrev 2013-08-27 15:22:05 följande:
    JAAAAAAAA!!!! Min bebis är frisk!!!! <3 Fick svar via min barnmorska nyss!!!!
    Håller tummarna för Er som ej fått svar än...
    Grattis! Sååå härligt! =)
  • mteriksson
    zebran skrev 2013-08-27 17:16:53 följande:
    Nu har svaret kommit: en kromosomfrisk lillebror! Så skönt!! Tack f stöd!!
    Underbart! Skönt! Grattis! Vilken glädjens dag i dag!
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!