• Svar på tråden Anses detta som stora blygläppar?
  • Rusty

Det är ju alldeles naturligt med asymmetriska blygdläppar, jag tror att nästan allas är det, precis som de flesta har lite asymetriska ansikten och tuttar. Det mesta i naturen är lite asymetriskt. Om kronbladen på dina rosor är lite osymmetriska, klipper du dem då eller tycker du att de är vackra som de är?

Ifall det är att vara sexuellt attraktiv du är ute efter så vill jag påminna om två saker:
    1. Det som är estetiskt tilltalande på film och bild är oftast inte det som är finast i verkligheten. Det finns fotomodeller som varit mobbade som små för att de såg så konstiga ut. Ofta är de så smala att folk blir hungriga när de ser dem. Och utan smink vänder de inte ett enda huvud. Men de blir tokigt snygga på bild! Och kom ihåg den härliga scenen i "härifrån till evigheten" där de nuppar på en strand i skymningen och det ser underbart ut. Men den som testat i verkligheten vet att det bara är kallt och vått och skavigt och osexigt... Vuxna kvinnor i verkligheten har oftast könsorgan som ser ut som på bilderna i länken. Jag tror att anledningen till att porrtanter opererar sig är att de blir likare småflickor då. Innan man är könsmogen är ju hela paketet mindre och prydligt instoppat.

2. När det gäller sexuell attraktion så finns det inget som är mer upphetsande än någon som verkligen njuter, tycker om det de gör och trivs med sig själva (det låter som en klyscha men det är sant!). Om du känner dig attraktiv så blir du det (och tvärtom). Så någon som visar upp sin assymetriska muff och säger "titta, här är den, visst är den fin?" är oändligt mycket mer attraktiv än nån som säger "visserligen har jag opererat den för att den skall duga, men jag vill nog ändå inte att du tittar på den".

Jag förstår att det här är ett problem för dig (Anonym som ville operera). Jag tycker att du skall fråga en gynekolog ifall ditt underliv är normalt så att du får det klargjort en gång för alla. Ifall han/hon säger att det är så, då tycker jag att du skall börja jobba med problemet i andra änden istället.

• Korallen

Att du inte ser de inre hänga utanför kan bero på att de puttat in dem emellan, det gör jag ibland i alla fall och det vet jag att andra tjejer också gör. Man puttar in dem helt enkelt.
    Gör jag det inte så syns de, de lipar lite med tungan så att säga... lite sött faktiskt

• Anonym

Ny anonym här.
    Mussla eller blomma? Båda lika fint! Själv har jag en blomma. I bästa fall. Egentligen tycker jag att den ser mer ut som en snigel faktiskt.

Så: Yes, mina inre hänger (som så många andras 1-1,5 cm utanför de yttre). Ser ut ungefär som på bilderna av "stora" blygdläppar.

Jag har väldigt platta yttre blygdläppar, knappt några alls. Och inte så mycket hår heller, mest en liten glesvuxen tuss "ovanför" musen, så det finns inget buskage för snigeln att gömma sig i. Min man tyckera tt jag är fin. Och det räcker för mig.

Men jag har ett problem: De blir så mörbultade när jag cyklar, rider eller sitter länge i jeans med hårda sömmar. (Jo, jag är allvarlig). Nån som upplever det likadant och har något tips?

Detta har ibland fått mig att tänka att jag vill operera dem (de blir ju mer praktiska på det viset) men det känns ju idiotiskt att lägga så mycket pengar. Det måste väl finnas jättesupervadderade cykelbyxor nånstans. Eller?

• Anonym

hej!

jag vet hur det känns med stora blygläppar...fy fan va jag är trött på dom.
    Och hade jag råd så skulle jag minska ner dom, utan att tveka.

Det är inte kul att ha sex, och när mannen ska stoppa in dig....
    - du vänta lite..dom sitter fast igen, så det är därför du inte kommer in!

det spelar ingen roll hur våt jag än är, så är det STOPP!!!

nej tack..lagom är bäst!

• Erika Martinas mamma

Jätteintressant diskussion, jag har aldrig ens reflekterat över blygdläpparnas storlek, men kikat lite på andras i duschen när de syntes, och tyckte att det såg obekvämt ut.

Men jag tycker absolut inte att bilderna är äckliga och jag förstår inte varför inte vi kvinnor är lika stolta över vår könsorgan som männen över sina.

• Anonym

Men vad ska man med de stora innre då? Om de hänger UTANFÖR de yttre (som ska skydda underlivet) så skaver det och blir obehagligt. Jag tycker inte att det är fel att operera bort den överblivna huden.

• Anonym

Mina ser ut som på den översta bilden (utom de där krusiga skinnbitarna) de små fortsätter bara rakt ner om man säger. Ni ser början på de innre blygdläpparna där de delar dig efter klitoris. Så stora/små är mina innre.

• Anonym

Jag tycker att ni börjar förlöjliga våra underliv som har små inre blygdläppar. Har fått höra allt möjligt nu. De ser konstiga och bortopererade ut, ser ut som barn, inte snyggt, det är bara äckliga porrskådisar som har har sånna kön och de vill man ju inte likna osv. Skärp er, jag har små blygdläppar, allt är symertriskt och den är jätte fin. Ser ut som ett kvinligt normalt fint kön!

• Anonym

Ha ha oj oj oj...Jag har nog ännu större än de på bilden...men vem FAN bryr sig....inte jag och inte min sambo....

• Soya

Vilken UNDERBAR sida! Det FINNS alltså vettiga saker på webben! Hejja! Fram för mångfald!

Stor eller liten vulva - spela roll! Så länge den fungerar som den ska och man inte har besvär borde allt vara frid och fröjd :)

Gillar min egen skarpt i alla fall, den är mjuk och len och har fina veck och skrynklor och gosiga blygdläppar att kela med :)

• DaCiss

Anonym 9:40

Jag tror inte att någon här inne vill förlöjliga det kvinliga underlivet oavsett hur det ser ut. Men de flesta här inne tycker väl samma sak om att operera sitt kön till en perfekt symmetrisk liten sak bara för att man tror att man är onormal inte är en bra idé. Jag förstår helt klart att man opererar sig ifall det skaver och är rent ivägen fysiskt. men om det bara är ett problem i psyket, man tycker man ser onormal ut eller att man är ful eller dyl då tycker då jag att en operation är lönlös. Man kan inte fixa ett problem som egentligen ligger i psyket genom en operation på en kroppsdel.

Alltså, alla naturliga kön är vackra, oavsett om de är stora eller små eller sneda eller symmetriska. Men många här verkar vilja få sat att det är mer vanligt med inre blygdläppar som kommer utanför de yttre. Jag fick då lära mig i skolan tror jag att det är så. Det vanligaste är att de yttre sticker ut över de inre. Men varför bry sig så mycket om det ifall man inte får skavsår och annat? Som sagt, det viktigaste är ju att könet uppfyller det de är gjord för.

Rusty: tack för ett väldigt bra och sanningsenligt inlägg!

• Anonym

Finns det ingen gynekolog eller läkare här på denna sajt som vill/kan bekräfta vilket som är vanligast?

• Themis

Jodå, visst finns det bra sidor på nätet också. Och man kan hoppas att de leder till att fler accepterar sig själva som det vi är-vackra unika kvinnor.

Bimsan, som först slängde in sajtlänken i huvudinlägget ovan på familjeliv och är väldigt glad över utvecklingen av ämnet sedan dess

• sussi72

Här kommer en hemsida som har ett galleri med bilder av olika kön och hur de kan se ut! Även annan intressant info.

www.cirkuseros.nu/sidor/index2.html

gå under Carl Johan & Jennie Rehbinder så ser ni en massa bilder om ni klickar där. Se om någon liknar er intimaste del.

• DaCiss

Bra sida! Man ser ju precis hur stor variation vi har på våra kön. Dessutom kunde jag inte hitta någon av dom som liknar min. Så stor variation är det alltså. En liknade ju lite men inte riktigt ändå.

Dom borde ha några olika bilder på både manliga och kvinliga kön skolböcker anser jag. Tycker det är oskyldigt att se på en vacker bild på ett ensamt kön och dessutom i utbildningssyfte skulle jag tycka det skulle vara bra. Speciellt då det verkar finnas kvinnor som skulle behövt veta från ung åler hur stor variation vi har på våra kön.

• sussi72

Ha ha, jag hittade den som liknar min! Den första bilden på andra raden ser ut som min! Men jag har ingen aning om de är för stora eller lagom! Den var iallafall inte så himla fin.

• DaCiss

sussi72: jag tycker alla kön är vackra och speciella. Även den du talar om Min liknar väl mest den som var på tredje raden, andra bilden från vänster. Där hon ligger på sängen. Men inte var den ändå riktigt lika. Jag har större yttre läppar. Det är väl mer ovanligt att ha stora sådana. Men jag har inte tyckt att det varit fult på nått vis. Det har bara varit liksom mitt kön och jag har alltid tyckt om det

Svar på tråden Anses detta som stora blygläppar?