• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Linda - Skulle det vara något fel på det sällskapet, eller
    Kan berätta att golvet, håll i dig nu, faktiskt är lagt nu. Ska bara sätta dit lister och möblera klart det, ja och så en tur till IKEA någon dag den här veckan....

Tanden har brutit igenom - som om jag inte visste det

Cissi - Hoppas att dagen blev bättre än gårdagens avslutnign och dagens början Gratta killen!!

• Solhöjden

Petra - Hoppas ni hållit sams idag i golvarbetet! Härligt jobbat, måste inspekteras nästa gång jag kommer till dig! Grattis Jonas till första tanden..!

• Peand

Maria - Idag har humöret varit betydligt bättre Men om jag inte sliter mig härifrån snart finns risken att det surnar till.....Får återkomma till kvällen.

Jonas ligger ut och prov sover i sin nya åkpåse för första gången nu. Han har inte legat ute och sovit på jätte länge (förutom den korta stunden hos dig i ons) pga sin förkylning. Men jag läste någonstans att det kan vara bra att sova ute för det rensar, hoppas att det gäller även vid -10 grader
    Äh, vi var ute och gick och han somnade och nu har jag ju inte hjärta nog att ta in honom och klä av honom för då kommer han ju garanterat vakna.....Kan ju inte vara så farligt att sova ute med lite snuva. Hur skulle "norrlandsbarnen" överleva i såfall

Mot Jonas rum........................................

• MaLevi

Grattis Jonas till tanden!!! Hoppas åkpåsen var varm och go

Jag vill gärna fika någon dag men mig passar det nästan jämt än så länge Kan ju styra med tenta skrivandet som jag vill bara det blir klart till den 9/1.

• Morots mamman

Petra nej då inte ett dugg jasså nu har ni fått tänder här får vi nog vänta tills det e dax å köpa löständer Grattis till golvet , under vilka omständigheter blev det lagt då?? sura miner eller mysiga umgås miner hihi Vad ska du köpa på ikea då? *nyfiken*

• Peand

Linda - Jag var ju också ganska så säker på att vi skulle få uppleva konfirmationen tandlös men det visar sig vara fel Så ge inte upp hoppet ännu!!
    Jag/vi har nog kanske, i samråd med plånboken, omvärderat lite av mina planer....Ska nog inte köpa nya möbler till Jonas rum ännu utan han får slita på Jespers redan begagnade möbler. Lite ny färg kommer man långt med.....Kanske är bättre att vänta något år och sedan se vad som kommer att behövas i lillens rum, men inte alls lika roligt

Till Jespers rum sak vi köpa Ivar hyllor och special såga dem (snedtak!!), måla dem svarta (tror vi) och ställa längs med ena väggen. Den kommer innehålla skåp till att gömma alla leksaker i men samtidigt hyllor att ha tv:n och X-boxen på, och naturligtvis kunna ställa upp "fin leksakerna" på. Vi _ tror _ att denna kombination även kommer att funka om en 5-6 år. Våra "små" pojkar är ju numera i ett gränsland med ena foten i leksakernas underbara värld och den andra i den mer "vuxna" lekens värld. Ska vi köpa nya möbler till honom vill man ju att de funkar även när han är tonåring - HUUUUUUUU!!!!
    Dessutom ska vi köpa en bänkskiva och bygga ett skrivbord längs med en annan vägg.

Och golvet lades klart idag med stor harmoni Han blev lite frustrerad igår när golvet inte ville riktigt som han och höll på att ge upp ett par gånger. Men när man väl fått in rätt knycken gick det hur bra som helst. Är väl straffet man får när plånboken styr och man får köpa billigt men bra golv

Oj, vad långt detta blev nu då. Men det är ju inte så många andra som skriver så jag får väll "fylla ut" tråden lite

• englamax

*woala*..Här e jag! snacka om att jag haft en jobbig vecka...våran dator pajade strax före jul! men oj det e till och med 2 veckor sedan snart och jag lever..helt otroligt! hoppas ni hade en bra nyårsafton och får ett fortsatt gott nytt år¤ och mycket jul mat att fylla ut magarrna med..kan erkänna att det blivit alldeles för mycket choklad

• Peand

Johanna - Skönt att du är tillbaks, blev lite orolig där ett tag.....
    Och sällskap är alltid trevligt, iallfall nu när Linda börjar klaga på att det är bara hon och jag som tjatar

• Brodsmulan

Petra... GRATTIS till första bissingen lill plutten.. åh då är de ju bara bedårande när man ser hur den lilla vita bara blänker där inne i munnen, men huva när de lär sig bitas *s*
    Lät som en bra komb för en pre-tonåring. Jodå, dagen blev bättre än jag kunde tänka mig imorse, trots att jag varit vaken hela dagen med folk här från 14-21 hela tiden så har det faktiskt gått bra, fick en lugn start på morgonen när allt lagt sig med grabbarna så känns inte så farligt även om jag är trött nu så är man inte dötrött.. lär vänta lite å se så Jocke liten somnar helt, han är lite lurig ibland, han har bara sovit korta stunder idag med allt folk här.. nyfiken i en strut och sov sen kvällslur så blev väldigt sent idag, men, men, har jag tur kanske jag får sova en stund imorgon i gengäld.

Johanna.. ja, väldans tyst har det varit, trodde nästan ni åkt på rejäl förkylning över jul/nyår, men skönt att det bara var datorn som fått virus även om det är skitjobbigt att vara utan. God fortsättning själv tjejjen

Men nu är det over and out här.. kisen verkar ha somnat helt, dags att leta upp kudden och bege sig till drömmarnas land. Natti natt!

• Peand

Idag har det varit den stora shopping dagen på IKEA - igen, och jag kan ju berätta att det var betydligt mer folk där nu än i fredags kväll Och rean på Marieberg blev jag bara såååååå besviken på, hittade knappt något....Får ta mig till Görn & Blå nu när de säljer ut allt....

Hörde att Dr bluff i Örebro hade varit i farten igen En tjej här i byn hade varit hos honom och det var absolut en flicka. I torsdags tittade en liten med snopp ut.....
    Synd bara att hon tydligen hade köpt på sig lite flick kläder. Att ingen stoppar den karln snart

Nu ska grinig lill kille i pyjamas och välling få, får vi se om han inte släcker sina mörkblå/bruna snart

Svar på tråden LindeMammor2005