• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Solhöjden

Hallå allihop o god fortsättning!
    Petra hur har det gått med golvläggningen?

• Druvan

God Fortsättning från oss till Er alla!

• Peand

Maria - 2/3 delar är klart Men trodde ett tag att vi var nämre skilsmässa än att golvet skulle bli klart. Var kanske inte rätt dag för någon av oss att hålla på med golvet, men nu är vi på G och beräknas vara klart i morgon. Sitter och studerar IKEA katalogen, lite nya möbler till hans rum vore ju inte helt fel, när man ändå är på G menar jag

• Brodsmulan

Petra.. åh va mysigt å inreda liten rum.. ehm, här har vi då alldelens för få rum just nu. Funderar på att bygga rum i garaget så småningom, är vidbyggt med ingång från huset och vinterbonat så det är inga problem att göra rum.. annars blir det liiite kort om nått år, har ju bara 4rok.

Sa ju att jag var avis skulle gärna ta en solsemester i en storstad om det vore så, bara det vore över 25 grader så.. brr.. jag är ingen vintermänniska alls, lejon lapar sol så är det ju och jag ör ett riktigt lejon. Skulle mer än gärna byta plats med bror just nu som varit 1mån i Thailand och har hela 1mån kvar att vara där.. fy så orättvist å han har mage att klaga på att det var kallt när det var 22 grader varmt *s*

Börjar känna mig lite stressad just nu, har fortfarande två presenter att slå in till Morgan, flexitraxen och gladiatorspelet som jag inteh unnit under julen å Rasmus är fortfarande vaken.. kan ju inte ta upp det nu heller för då kommer han skvallra för brorsan innan han hinner öppna, han kan inte vara tyst om nått på det viset, men, men.. har sovit middag med lillpojken idag så är nog inga problem att vara vaken långt efter midnatt så får bli nattjobb.

Är iallafall snart klar med hemtentan.. puh.. fick ju syn på att jag missat datumet fatalt.. trodde ju att jag hade till den 9e på mig.. tjo, ho, det 4e var poststämpeln som gällde, oooje.. lite skillnad på dagar blev det ju å jag som latat mig så i jul. Nästan så man får lite skuldkänslor, men tror jag fixar det iallafall.

• Peand

Cissi - Visst är det mysigt att inreda ett rum till Jonas men ack vad dyrt det blir. Har planer på att fixa till Jespers rum lite också - dags att anpassa lite mer till en "stor" kille.
    Med båda rummen vill jag dock ha så att man kan plocka undan sakerna och inte se allt, alltså skåp med dörrar eller liknande. Och då spinger det i väg....Visst kan jag tänka mig vissa öpppna hyllor emd det vore så skönt om det kunde se städat och undanplockat ut. Som det är nu städar Jesper hela tiden men det blir aldrig att se ut som om det vore rent...
    Får studera vidare får vi se vad jag hittar.....En tisslott kanske

• Solhöjden

Petra - Två tredjedelar är inte illa, ni har jobbat på bra Va kul.. Har kikat in på Fritidsresor och kollat in ditt Hotell, och ja, det kan jag också tänka mig såg jättefint ut. Idag har vi åkt pulka o bobb efter skotern....Patric har åkt lugnt o fint i sin lilla pulka efter mig Han undrade vad det var för vitt som kom från himlen o landade på hans ögonfransar Gullungen

• Peand

Maria - Vi hade tanke på att åka pulka med Jonas idag men det blev inte...Har faktiskt inte varit utanför dörren idag - skäms på mig...... Men golvet tog sin tid
    Åh, det är väl inte så konstigt att Patric undrade vad det var för knepigt som kom i hans ansikte....
    Kan berätta att Jonas nu är på väg att lämna de tandlösas skara Den är på G men har inte kommit igenom riktigt ännu, tippar på att det sker i morgon.
    Jag och mitt planerande

• Brodsmulan

Å vem tror ni vaknade för en halvtimma sen om inte lilla Morgan som somnade redan vid 19.30.. konstigt, somnade ju bra bit efter nyår och va uppe alldelens för tidigt imorse, men itne bra när han då hunnit sova hela tre timmar, blir kul å se när han somnar.. han snabbt plocka undan presenterna iallafall.. TUR att de har våningssängo hc han ligger överst, hörs väl när han är på väg ner aja.. tur man är pigg *s*

• Brodsmulan

God morgon.. kan man fundera på om det är.. huuu vilken lång dag detta kommer bli...
    Morgan den lilla filuren var så spänd på att han skulle fylla år så han va vaken ända till halv ett, då var det 2ra januari *s* då kunde man äntligen somna. Mamma va dock så övertrött vid det laget att jag var klarvaken och somnade framåt halv tre imorse. Vaknade av att det var kallt som sjutton i huset vid halv sex.. va sjutton nu då, hade alla element lagt av eller vad är det. Nej då, men altandörren stod på vid gavel, lilla vovven tyckte visst han skulle ut och släppte ut sig själv tur att maken skulle komma hem straxt efter sex, hur drar man ut och letar vovve med tre barn som sover.. ja sover va väl att ta i, lillprinsen annonserade tjugo i sex att han tyckte det var dags att gå upp, hungrig på frukost. Det blev till att sätta sig och amma och hoppas att inte allt för många skulle börja åka till jobbet innan sex, vovven hade jag span på ibland när han sprang omkring utanför. Glad i hågen kommer han tillbaka.. inte när jag ropar på han inte men när maken väl kommer hem iallafall.. benade hundskrutt, numer blir dörren låst nattetid.
    Aja, hunden inne, lillkillen har fått mat, kanske man hinner få sova en liten stund till.. he, he.. önsketänkande. Lagom när lillen somnat så kliver både Rasmus och Morgan upp, hallå.. klockan är bara halv sju, vad sjutton gör ni uppe nu. Paket, naturligtvis Så det blev till att börja sjunga.. Glad blev han Morgan iallafall, speciellt Bamses nya dunderhits blev en hit å döskallehalsbandet med 'diamanter', våran egen lilla pojkflicka.
    Så nu är det bara att vänta på att det ska gå en sex timmar, fixa tårta, blåsa ballonger och serpentiner, sen får pappa ta över en timma eller två, lär sova lite på em innan alla dyker upp runt fem tiden annars lär jag inte palla.

En bättre start på en dag kan man ju ha *s*

• Morots mamman

Halloj tjejer nu har dom flesta hittat tebax, vart ju helt dött här bara jag å petra typ haha... Hur har ni det å ska vi boka in en fika någon dag?

Svar på tråden LindeMammor2005