• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Druvan

Kevin bugar och tackar för gratulationen, Jenny.
    Ha en riktigt bra Jul!

• Brodsmulan

Så sitter man trött efter att ha sprungit på Lidl och Mejk i sista stund.. lyckades inhandla fler julklappar också.. trots att jag skulle varit klar *sucka* mer att slå in alltså.
    Jag HATAR julgransfoten, varje år samma visa, den är spårlöst försvunnen.. en efterlysning insatt men inget anrop till svar. Aja, blir väl till att hitta en ersättare imorgon, men jag ville ju så gärna klä granen ihop med barnen imorgon när gubben va på jobbet, men icke, får jag tydligen inte göra. Aja, vi får smälta choklad och göra figurer i deras kitt de fick från jultidningarna istället.

Nu kan ni beskåda mitt 'tradera fynd' i galleriet såååå nöjd med bumbon, hadej ag kunnat ge bra mycket mer för.. så mjuk å härlig men ändå tvärstadig, sitter som gjuten i den ibland blir det lyckade köp, detta var helt klart ett av de bättre. Bilderna är lite olika då de är tagna innan och efter han spydde ner sig helt *s* det är väl nackdelen att det trycker lite mot magen på dem kom jag på

• Peand

Godmorgon på er alla så da före dopparedagen

Idag skall det sista fixas till för att få den där Carl Larsson liknande julen jag går och drömmer om Kommer nog aldrig att bli så men drömma kan man ju iallfall. Blev glad i morse då jag läste väderlek prognosen och där stod det ju något om lite mer snö till kvälle/natten sånt tycker jag om......

Jonas sover redan förmiddagsluren sedan en timemr tillbaks och Jesper sitter och tittar på barnprogrammen på tv. Så det är väl dags för mamma Petra att slita sig härifrån och börja med stöket.

Är det fler än jag som önskar att man vore lite igen då julen bara bestod i spänningen inför julklapparna och ett underbart långt jullov? Inte massa stök, matlagning, inköp av julklappar, tomma plånböcker, städning av huset, planering med släkten för att kunna träffas och sist men inte minst känslan av alla måsten!! Men samtidigt räcker det med att se in i ett barns förväntansfulla ögon för att glömma alla måsten och allt annat jobbigt.

Nu ska jag kolla in Jockes häftiga fåtölj

• Peand

Hallåååååå!!

Ville bara säga att här vräker det ner SNÖ!!!!
    Nu börjar julkänslan även pirra till i mig
    Hurra!!!!

• Brodsmulan

Petra.. här är vitt överallt men inte snöar det, men vi har så det både räcker och blir över iallafall. Har väl i runda slängar runt 20cm på backen gott å väl.

Gud imorse när jag vaknade, tja imorse å imorse.. klockan 09, höll jag på att få panik. Vaknar å ser att Jocke ligger inte i sin bädd brevid mig. Halvt snurrig i huvudet kliver jag upp och i vardagsrummet sitter Morgan med honom i knä.. okej, han va inet försvunnen.. puh.. frågar Morgan när han gick upp.. vid 08, och Jocke, när vaknade han 08.30. Snabb summering.. han har alltså haft honom i en halvtimma.. duktigt jobbat.. men jag förklarade för honom att även fast han klarar av det så ska han inte ta upp honom, det ska jag göra. Men gullig är han min son som vill att jag ska få sova

Nu ska vi straxt börja klä granen och lägga ner massa paket, kul å ta första julbilden av barnen sen

• Solhöjden

Häftig stol Jocke har fått ! Nu sitter han som en prins! Oh gulligt av storebror att passa honom, men visst får man hjärtat i halsgropen när de inte ligger där de ska

• Morots mamman

*God Jul på er allihopa* Hoppas ni får de riktigt mysigt å gott å måååååååååånga fina klappar av tomtis

• Peand

God morgon på er!!

Hoppas att ni hade riktigt skönt i går, massor av god mat och roliga klappar.
    Antar att det kanske även hos er tutade och blinkande i klapparna till de små...Vi har en "sjungande snigel" som batterierna med största sannorlikhet kommer försvinna på idag Höll på att bli _ galen _ på den igår.......
    Annars fick Jonas mest mjuka klappar till mammas stora glädje. Så det finns hopp om att han inte behöver gå naken om några månader. Fast stl 80 ser ju såååååååå stort ut vill inte tro att min lille plutt ska kunna ha det snart...

Ha en bra dag och ge er ut i solen och förbränn lite av knäcken, janssson, skinkan och allt annat gotte som slank ner. Då kan man ju med gott samvete fylla på med nytt senare idag

Svar på tråden LindeMammor2005