• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Druvan

Godmorgon på er Mammor och barn!

Julen närmar sig med stormsteg, kan ni tänka er att det verkar bli jul även i år.
    Får väl hoppas och hålla tummarna att snön får stanna kvar även om det alls inte verkar så just nu med plus grader och allt.
    Snön gör ju att man får känna denna ljuvliga stämning eller har jag fel?

Idag "fyller" vår älskade Kevin 6 månader och han börjar bli en riktig stor kille nu.
    Tiden har gått så fort och kan nu bara bli bättre o bättre som det känns.
    Nya spännande utmaningar väntar och nytt spännande att få lära sig för Kevin krypa, hoppa och att gå och senare även kunna prata.
    De är ljuvliga våra små krabater!

Ha en bra dag med julstök och förberedelser inför det som komma skall!!

• Solhöjden

God eftermiddag !
    I natt sov min lillkille för första gången hela natten. Han vaknade 07.30 i sin säng.... Jag blev väldigt förvånad o glad Det blev en present från honom till oss på hans 8-månaders dag! Skulle ha vägt o mätt idag, men jag känner mig inte helt ok för att fara ut. Dock är jag på benen o kan städa lite och så....
    Linda - Hur går det med Maximus då? Bättre idag?
    Petra - Hur går det med Jonten idag då? När det känns som tyngst får du tänka på den 31:a då du far till värmen. Tänk dig en solstol på stranden, en god drink sol-brillorna på och bara stänga ögonen o slappna av....inte behöva serva, vakta, mata, eller städa......
    Oh jag vill också.....

• Peand

Maria - Du vet då precis vad du ska säga för att få en att må bättre....Tack!!
    Åh, vad jag längtar just nu!!!

Jonas är väl som han var igår och dan före det....Grinig, snorig och hostig....Ingen förbättring men samtidigt ingen försämmring.
    Var på BVC och vägde och mätte honom idag. Precis som jag anat hade han gått ner i vikt. - 100 gr och + 1,5 cm på två veckor...Var nästan med lite skade glädje jag konstaterade, tyst för mig själv, att vad var det jag sa.....Ska upp och väga igen efter nyår och se att han inte har gått ner mer....Så nu ska han få äta massor av fet grekisk yoghurt, om han nu tar det...Hittills har han ju levt på välling i en veckas tid, knappt att det har funkat.

Nu sover han och jag borde verkligen inte sitta här, har ni hört det förrut eller?? Men det är en sånn skön avkoppling istället för att ränna runt och städa huset. Kanske om jag önskar tillräckligt hårt så vaknar jag i morgon till ett ny städat hus
    "Tröstar" mig tyvärr med att proppa i mig div godsaker...Kunde ha varit värre, det är tur att det är chokladen och inte spriten jag är förälskad i Har dessutom fått mens och då kan man väl skylla på den, eller hur!!!

• Peand

Glömde säga en sak (johanna varning!!)

Vi träffade den "nya" BVC tanten (?) och hon vägde och mätte Jonas. Väldigt trevlig var hon...Dessutom testade hon dessa förbaskade pinglor på Jonas igen då Siri inte var nöjd förra gången....Och nu blev han godkänd utan problem

• Solhöjden

Petra - Klart att Jonten skulle klara testet galant och jag tyckte oxå om den nya "BVC-Tanten" när hon var här o hälsade på!
    Hoppas J vill ha grekisk yoghurt så han "lägger på" några 100g till nästa vägning
    Du får väl blanda grädde i maten också!
    Min lilla herre vill amma mer nu igen, han har velat göra det när han var sjuk och tycker det är en trevlig vana Men det är klart han får det som efterrätt och mellanmål! Smidigt för mig!

• Peand

Maria - Japp, här ska Jonte fyllas Nu är väl inte 100 gr hit och dit så jätte mycket att knorra för emn jag vill ju inte se att det är någon ny trend för honom. Dessutom vägde Jesper mer än 1 kilo mer när han var lika gammal, så jag är ju van vid en liten knubbis. Inte ett långt skott som magrar
    Undrar om inte mamma också ska unna sig lite grekisk yohghurt med honung i kväll? Lugn, Jonas ska inte få honung....
    Var ju på Lefkas förra hösten men var då gravid och kunde aldrig njuta av deras
    _ O _ pastöriserade yoghurt men jag köpte med mig honung hem.... Nu är det kanske dags!!!

• MaLevi
    GRATTIS Kevin på 6 månadsdagen & GRATTIS Patric på 8 månadsdagen

Här hinner jag inte med att läsa ikapp, tyvärr. Är mitt uppe i all julstök och stressen med det. Inte blir det bättre att jag hämta en hög med böcker inför hemtentan..usch..men men jag har själv valt det

Imorgon stundar det sista inför julen. Här ska det städas, baka tårta, fixa skinka, göra mozartskulor och handla det sista julmaten... JAG ÄLSKAR JUL, men varför sparar jag allt till sista dagen Samma visa varje år *garv* Det är väl min lilla jultradition

Hoppas alla barn blir friska och mammor utvilade. Ha en riktigt GOD JUL och kör försiktigt ni som ska köra i jul, bättre sent än aldrig!
  • Solhöjden
    SÅ HÄR DAN FÖRE DAN FÖRE DOPPARDAGEN PASSAR JAG PÅ ATT ÖNSKA ALLA EN RIKTIGT GOD JUL! Man vet inte hur alla har tid med fl under helgen så därför är jag ute i god tid!
    Hoppas ni får en skön jul med många glada miner från era små "förstagångs firare" Det kommer förstås vara papprena o snörena som är roligast....Tomten kanske rent av lite läskig....
    Hoppas snön får ligga kvar, det blir så mycket mysigare då!
  • Solhöjden

Jenny-......tackar tackar säger Patric

• Peand

Maria - Jag får önska det samma. Fast jag kommer med största sannorlikhet sitta här under helgdagarna också

Ser nästan redan nu fram emot när alla släktingar har åkt härifrån på julaftonskvällen och allt blir lungt och tyst....Av med "finkläderna" och på med något mjukt och skönt, fylla soffbordet med massa gotte och sedan hoppas på att det är något riktigt bra på tv:n.
    På golvet sitter Jesper och titta på sina julklappar och testar säkert någon häftig Hot wheel, om han nu får någn sådan
    Fast i och för sig pratade jag och Jesper om att kanske gå på midnattsmässan här i byn. Är fackeltåg från teatern till kyrkan och sen brukar det ju vara riktigt mysigt inne i kyrkan. Vi får se om han är vaken tills dess...

Svar på tråden LindeMammor2005