• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Jag blir nästan deprimerad vi hade köpt jacka & täckbyxor till Morgan i julklapp, han är 143cm lång så 146 är hans 'normala' storlek, men iom att han är lite större köpte jag 152, har han på overallen också.. men icke att byxorna gick att stänga, trots resår. Känner mig så uppgiven nu, vet inte vad jag ska göra för att stanna hans viktuppgång, men känns skönt att veta att vi har tid till barnkliniken den 19e jan. Men tråkigt också för han vill ju så gärna ha både täckbyxor och även jeans fick han, men de går heller inte att stänga.. kraken, blir ju så svart på vitt för honom.
    Sur som citron blev han när storebror kvittrade.. jag fick en mobil, men, men, han får vänta tills han blir 9år. Laser gamet de fick var uppskattat, men helt kalrt en klapp de får använda utomhus för huga vad det pep och lät.
    Vi hade också tur med småbarnsleksakerna, enbart en sak som lät och den var snäll i läte.

Men nu lär jag skjutsa in maten i ugnen på värmning, vi ska fira jul med klappar med gammelfarmor idag kul med jul flera dagar.
    Ha en god fortsättning allesammans

• Brodsmulan

Petra förresten.. fick en swettisjacka till Jocke.. strl 1år.. *skrattar* dit är det lååångt

• Morots mamman

Gomorron, här ligger hela familjen sjuka så jul mat e inte att tänka på oj va klappar barnen fick igår.... hoppas ni hade en underbar dag återkommer snart bara ja blir piggare kram å god fortsättning...

• Peand

Linda - Stackars er!! Inte roligt att vara sjuk under julhelgen, hoppas att ni piggnar till snart igen
    Här är vi lite förvånande att vi _ inte _ har blivit sjuka ännu!! Jonas har ju varit sjuk i över en vecka nu men ingen av ossa andra i familjen har drabbats, förutom hans mormor.....Hon ligger nerbäddad sedan i går Antar att hon smittades av Jonas när hon var barnvakt förra lördagen.

Cissi - Inte är det roligt när kläderna är för små och framför allt inte när man så väl märker på barnen att de själva mår dåligt av det
    Min mamma hade varit inne på Titt-In här i stan och köpt en munkjacka till Jesper i stl.8 år. Det har han ju inte kunnat haft på 2-3 år _ MEN _ det har kommit in ett märke som heter SMS som är vidare i modellen. Hon sa att det fanns allt i det märket, även jeans
    Det kan ju vara värt att kolla, har tänkt själv att göra det någon dag. Har ingen aning om vad det kostar men att titta är ju gratis Glädjen i Jespers ögon när han så att det var "rätt" storlek var underbar, inte roligt att handla st 14-15 år när man är i en känslig ålder.

• Brodsmulan

åh, ah, de ska jag kolla upp direkt. Har svägerskan jobbar inne på Titt-In ibland, visserligen Kopparberg men det är ju samma.. så kan höra med henne tack så jätte mycket för det tipset.

Nu kikar vi på repris av 'det okända'.. love Terry Evans, synd att det är så lång kö till han bara, tar inte ens anmälningar just nu. Är ju nära å bra med Fanthyttan.

• Peand

Cissi - Det var så lite så Blev lika glad jag med när jag fick höra det. Munkjackan som han fick var faktiskt både snygg och häftig, vilket är viktigt för våra "små" pojkar.....

Har precis kommit hem från min pappa där vi har varit på fika på eftermiddagen och lämnade kvar Jesper där....Så i natt är vi nästan "barnfria" Eller när lill Jonte har somnat så kommer det bli väldigt tyst och lungt här hemma. Jag, Pelle, varsin tidning, en chokladask (ej var - önsketänkande) , tv:n och datorn....Inge party här inte på juldagskvällen

• Peand

Hej på er!!

Sitter ni i soffan och myser i detta ruskiga väder? Eller är ni försjunkna i alla julklapps böcker? Nerbäddade i influsensan? I ett lyckorus av alla chokladaskar? Eller bara upptagna av något annat....

Hur som helst hoppas jag att ni har det bra och att ni njuter av dagen för i morgon är det vardag igen Fast snart kommer ju en helg till

Kram på er från Petra

• Brodsmulan

Petra.. you've got mail

Här ärm an proppmätt, bidde ingen julmat hos svärmor, bidde älgkalops med trattisar.. mumma fast kunde ju inte låta bli lite lax å omelett med crabsticks så har inte varit helt julmatsfri idag ändå. Va hos min farmor och fikade lite åsså idag.. gudars skymmning hon hade belgisk choklad, är det nått gott eller.. fick verkligen binda händerna på ryggen efter att jag tagit en å goa farmor som säger att det är bara att äta.. nja, inte riktigt, men en fick det lov att bli iallafall.

Ikväll måstej ag börja läsa till hemtentan, snart får jag panik, har bara till den 9e på mig och är massa att läsa.. motivation ser ni någon sådan så pass it over

• Solhöjden

Hallå i julstugorna!
    Petra - Här har vi lämnat influensan bakom oss och sitter i ett lyckorus av alla chokladaskar (2 st) ...Farligt gott.....
    Har pga vädret o gäster idag hållt mig inomhus i stugvärmen framför granen... Paketöppning i dagarna tre... men inte överdrivet med julklappar....utan alldeles lagom.

Nöjd är jag o hoppas ni andra också är det, och börjar ladda för nyår!

Linda - Har tänkt på er som blev sjuka....hur är det med er?

• Peand

Maria - Är ni helt friska?? Inte snuvig eller lite hostiga?
    Det är inte bara av ren nyfikenhet jag undrar utan Jonas är fortfarande snuvig och hostig, men jag orkar nog inte kalla de för förkylning längre. Har nog gått över till lite små hängig Fast idag är första dagen på väldigt länge som han har suttt på golvet och lek för sig själv en stund. Vet inte när det hände sist......

Cissi - Läst och besvarat

Svar på tråden LindeMammor2005