• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Solhöjden

Petra - Jag är fortfarande lite snorig och får titt som tätt lock för öronen, Patric hostar rossligt ibland. Han hostar lite på morgonen när han vaknar och sen bara någon gång per dag...så jag tar inte heller det som förkylning längre utan efterdyningar som det tar lite tid att bli av med... Har ni andra i familjen klarat er?

• Peand

Maria - Det är ju det som är lite skumt...Ingen av oss andra har drabbats! Förutom min mamma som ligger totalt däckad hemma. Hon insjuknade i torsdags och börjar bli lite bättre nu. Hon var ju barn vakt den dagen Jonas var riktigt sjuk, vet inte om han smittade henne eller inte.

Så om vi inte blir sämre igen så kör vi på onsdag, eller??

• Solhöjden

Petra - Ja, din mamma har nog fått Jonas baciller. För jag blev ju också jättedålig..... så sent som på julaftons morgon kände jag mig vissen o fick ta en tablett....sen har det kännts bättre....
    Ja, vi satsar på onsdag och hoppas att alla kan o är friska... Ska bli kul

• Solhöjden

Jag blev dålig av Patrics baciller förståss Lät i ovanstående som om jag fått Jonas bacil...

• Peand

Maria - nog för att vi är generösa men bacillerna brukar vi försöka hålla för oss själva
    Har inte hunnit svarat innan då jag har suttit med Jesper och tittat på Polarexpressen, tomten kom med den på julafton......Var nästan så att jag fick lite julkänsla så här på annansdagskvällen. Bättre sent än aldrig

• MaLevi

Hej igen och God fortsättning!!!

Jag har för mig att det var någon som frågade om babysim för ett tag sedan?!?! Vet inte om jag svarat :-O minnet är fullt med uppsatser just nu så allt annat har trillat ur
    Men babysimmet börjar igen den 15 januari (för oss iaf) vet att det är lördag och söndags morgon 9.00 för första-gången-terminen och 9.30 för andra-gången-terminen kostar runt 700:- för 20 ggr (10ggr med ledare & 10 ggr själva). Lillian heter hon som har det. Jag har nummer och mail om ni vill ta kontakt

Här har det varit så lugnt och skönt, inge stress och Levina har varit helt salig. Men rutinerna har ändras och det ska nog ändras tillbaka nu när mamma är hemma

Nu ska jag skjuta undan skolböckerna sätta mig i soffan och blädra i nya H&M katalogen för att se vad jag ska köpa mig för fint sen ska jag iväg till barnvakten och sen bör det av till Örebro på NARNIA. Som jag längtat hela julen Berättar sen hur den var.

• Smindy

Tjena!!! Någon här som drack hallonbladste innan förlossningen? Sökte efter trådar om just hallonbladste & såg att du Linda hade varit med i diskutioner om det...
    Vad tycker ni om det?? Nån som vet om det finns på hälsokostaffären nere på stan??

• Peand

Smindy - Jag drack aldrig det men jag vet att jag läste om det i en av de två gravid tidningarna. Där rekommenderades det verkligen.
    Prova och se om det går att söka i gamla nummer på deras hemsida. Måste ha varit i våras, jan, feb, mars någon gång....
    Jag var på väg att prova, det kan ju inte skada iallafall, men minns inte varför ajg aldrig kom till skott.
    Lycka till!

• Smindy

Peand- Hette tidningen bara gravid?? Hur ska jag hitta den??

• Peand

Smindy - Tror att det är Vi Föräldrar och Föräldrar&barn som har har det två gravid tidningarna som finns ute i butiken. Ska kolla runt om det stämmer och om jag hittar något

Svar på tråden LindeMammor2005