• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Posh
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 13:23:47 följande:
    Uppenbarligen har man ett utmärkt lojalitetsprogram i företaget där man på ett mycket förtjänstfullt sätt lyckas hjärntvätta sina anställda till att tro att Lidl är guds gåva till mänskligheten.
    Ja jag tror nästan det. De som inte får sparken innan provanställningen löper ut vill säga, eller svimmar i kassan. Det är inte ovanligt vad jag har förstått.
    Kul ska det vara
  • Korsriddaren
    Posh skrev 2010-09-17 13:32:32 följande:
    Ja jag tror nästan det. De som inte får sparken innan provanställningen löper ut vill säga, eller svimmar i kassan. Det är inte ovanligt vad jag har förstått.
    Problemet är att (fortfarande) så är det så på många ställen. Personalen ses inte som personal, utan som produktionsenheter. Ganska förkastlig människosyn, och i förlängningen inte ett sunt sätt att driva företag.
    Ditat scientia vitam!
  • Posh
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 13:34:08 följande:
    Problemet är att (fortfarande) så är det så på många ställen. Personalen ses inte som personal, utan som produktionsenheter. Ganska förkastlig människosyn, och i förlängningen inte ett sunt sätt att driva företag.
    Nej det är ju inte det. Tycker det rimmar väldigt illa med hur vi behandlar anställda i detta land för övrigt egentligen. Eller hur man ska behandla personal kanske jag ska säga.
    Men jag tycker det är upp till var man att stå upp för sina rättigheter, det jag ogillar med butiken är hur de försöker åka snålskjuts på ett egenhändigt påhittat rykte om att vara billiga (och bra) när de är medeldyra och på 9 av 10 varor usla.
    Det är inte ok. Då handlar man nån annanstans.
    Kul ska det vara
  • Korsriddaren
    Posh skrev 2010-09-17 13:39:34 följande:
    Nej det är ju inte det. Tycker det rimmar väldigt illa med hur vi behandlar anställda i detta land för övrigt egentligen. Eller hur man ska behandla personal kanske jag ska säga.
    Men jag tycker det är upp till var man att stå upp för sina rättigheter, det jag ogillar med butiken är hur de försöker åka snålskjuts på ett egenhändigt påhittat rykte om att vara billiga (och bra) när de är medeldyra och på 9 av 10 varor usla.
    Det är inte ok. Då handlar man nån annanstans.
    Problemet med alla likvärdiga butiker; Lidl, Netto, Aldi etc, är att de har ett udda och något begränsat sortiment. Vad detta leder till är att när jag och frugan skall storhandla, så får vi åka först till Netto, sen till Willys, sen till Citygross, ÖB, Rusta, eller nåt annat. Det går inte att hitta allt man vill på ett och samma ställe, och så blir det till att köra runt en massa istället. Principiellt är jag emot Lidl just p g a hur de behandlar sin personal, men jag har handlat där, särskilt när jag bott utomlands och utbudet inte var så stort alltid.
    Ditat scientia vitam!
  • MatsAtari
    Lussekatten87 skrev 2010-09-17 11:21:49 följande:
    Samma här! Brukar få gå hem superarg/irriterad på grund av personalen där!
    De säger mycket sällan hej i kassan,ingen ögonkontakt, man får ofta fel växel tillbaka i vår butik och får själv säga till,ingen ursäkt får man heller! Slappt beteende mm....Skrikandes
    Är det där hejet något att haka upp sig på tycker du?
    De på Hemköp eller Ica sitter där och säger hej till varenda kund hela dagarna långa.
    Blir det trevligare för dig om arbetsgivaren tvingar personalen tvingas säga hej.
    Betyder ett hej någonting om personen som säger det inte gör det av fri vilja?
    Fel växel har jag aldrig fått själv, men erat Lidl kanske finns i någon lite ort där man inte har haft råd att införskaffa kassa-apparat?
  • Posh
    MatsAtari skrev 2010-09-17 14:12:03 följande:
    De på Hemköp eller Ica sitter där och säger hej till varenda kund hela dagarna långa.
    Blir det trevligare för dig om arbetsgivaren tvingar personalen tvingas säga hej.
    Fel växel har jag aldrig fått själv, men erat Lidl kanske finns i någon lite ort där man inte har haft råd att införskaffa kassa-apparat?
    Kassaapparater räknar inte ut växeln.. host, host. Såvida det inte är cashguard men det har man knappast på Lidl.
    Hälsa på kunden ska de göra för att kunden ska känna sig välkommen- är inte det viktigt på Lidl?
    Kul ska det vara
  • Wittra
    MatsAtari skrev 2010-09-17 14:12:03 följande:
    Klart man hälsar på den kund man ger service.
  • Korsriddaren
    Posh skrev 2010-09-17 14:20:15 följande:
    Kassaapparater räknar inte ut växeln.. host, host. Såvida det inte är cashguard men det har man knappast på Lidl.
    Hälsa på kunden ska de göra för att kunden ska känna sig välkommen- är inte det viktigt på Lidl?
    Om man inte anser att det är viktigt att vara trevlig mot kunderna, oavsett vilken butiksverksamhet man bedriver, så tycker jag att man allvarligt skall fundera över om det verkligen är service man skall syssla med.
    Ditat scientia vitam!
  • Posh
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 14:31:18 följande:
    Om man inte anser att det är viktigt att vara trevlig mot kunderna, oavsett vilken butiksverksamhet man bedriver, så tycker jag att man allvarligt skall fundera över om det verkligen är service man skall syssla med.
    Mmmmm precis
    Kul ska det vara
  • andraadvent

Lidl har en affärsidé som inte tilltalar mig, känns för "B" helt enkelt. Priserna är helt enkelt inte tillräckligt bra för att de skall vara värt att ha den interiören och känslan som affären har. Det finns bättre alternativ på billiga OCH snygga butiker!

Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?