• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Fridayyy skrev 2011-05-19 17:21:26 följande:
    Nej, vad tråkigt. Men om du är öppen 4 cm, varför stannar det då av? Sa de nåt om det, de som ska veta sånt??
    De vet inte varför... Det är ju riktiga värkar jag har och jag öppnade mig ju till en början men nu är det tredje gången jag får förlossningsvärkar som bara helt random avtar... :( Har fortfarande lite värkar men inget regelbundet :(

Jag tycker att de borde ta hål på hinnorna... Då skulle han nog vara ute nu :(
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-19 18:56:25 följande:
    De vet inte varför... Det är ju riktiga värkar jag har och jag öppnade mig ju till en början men nu är det tredje gången jag får förlossningsvärkar som bara helt random avtar... :( Har fortfarande lite värkar men inget regelbundet :(

Jag tycker att de borde ta hål på hinnorna... Då skulle han nog vara ute nu :(
    ja det tycker jag med... förstår inte varför de inte gör det? vad säger de då? Inte ska du behöva ha det så här? 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-05-19 19:19:59 följande:
    ja det tycker jag med... förstår inte varför de inte gör det? vad säger de då? Inte ska du behöva ha det så här? 
    Nej jag fattar det inte heller... De vill att det ska starta av sig själv... Undrar hur länge man ska behöva vänta...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-19 19:26:10 följande:
    Nej jag fattar det inte heller... De vill att det ska starta av sig själv... Undrar hur länge man ska behöva vänta...
    verkligen underligt. De tog hål på hinnerna för mig med sonen. Efter tre timmar på förlossningen var jag också bara öppen fyra, vilket var i princip samma som när jag kom in och de tog hål på hinnorna... (konsulterade min förlossningsberättelse... :P)
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-19 19:26:10 följande:
    Jobbigt. Håller tummarna för att det kör i gång på allsvar snart. Konstigt borde de inte ge värkstimulerande då om det avtar..Det hör man ju oxå att de gör om det drar ut på tiden hmmm
  • hoppfull 2010
    Gummsan85 skrev 2011-05-19 18:12:49 följande:
    jag är åxå kvar :) hade bf 12 maj men blir igångsatt i morgon :D åå vad jag längtar! snart e min lilla prins här :D
    Lycka till i morron! härligt att du äntligen får träfffa din prins!
  • jakeline
    Gummsan85 skrev 2011-05-19 18:12:49 följande:
    jag är åxå kvar :) hade bf 12 maj men blir igångsatt i morgon :D åå vad jag längtar! snart e min lilla prins här :D
    vad skönt att veta i alla fall.
  • TheLove

Vilken vecka var du i då?

Tycker det är så knepigt hur det skiljer sig beroende på kommun...

Jag började misstänka vattenavgång igår när vi var på fl men bm sa att hinnorna var hela när hön känt hur mkt öppen jag var. Nu på kvällen upptäkte jag att det faktiskt måste vara vatten. Har kännts som jag kissat på mig flera ggr idag och nu på kvällen skippade jag både binda och trosskydd och blev fuktig på trosorna. Gick på toan och efter jag kissat fortsatte det droppa från mig. När det slutade vinklade jag lite på kroppen och då droppade det mer... Solklar vattenavgång?

Ska ringa när jag vaknar imorgon.

Visst säger de väl igångsättning 48h efter vattenavgång?

• jakeline
    TheLove skrev 2011-05-20 02:11:31 följande:
    Vilken vecka var du i då?

Tycker det är så knepigt hur det skiljer sig beroende på kommun...

Jag började misstänka vattenavgång igår när vi var på fl men bm sa att hinnorna var hela när hön känt hur mkt öppen jag var. Nu på kvällen upptäkte jag att det faktiskt måste vara vatten. Har kännts som jag kissat på mig flera ggr idag och nu på kvällen skippade jag både binda och trosskydd och blev fuktig på trosorna. Gick på toan och efter jag kissat fortsatte det droppa från mig. När det slutade vinklade jag lite på kroppen och då droppade det mer... Solklar vattenavgång?

Ska ringa när jag vaknar imorgon.

Visst säger de väl igångsättning 48h efter vattenavgång?
    det var på BF-dagen så 39+6. Jag tror att det är 48 h, men är inte säker. 

Önskar jag kunde säga att jag var vaken för jag har värkar, men det är ettan som blivit dunderförkyld under natten och inte kan sova... Sitter och tittar på Nicke Nyfiken nu. Känner mig själv ltie risig i halsen... Inte bra. 
  • TheLove

Åh nicke nyfiken, vad trevligt. Själv kan jag inte somna så jag märkte efter fötts inlägget att jag har värkar med 5-6 minuter mellan... Ska klocka lite nu. De gör inte superont men skönt är det inte. Det går ju inte direkt att sova...

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~