• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Sommarnatt2010
    Vix skrev 2011-05-12 11:33:59 följande:
    Har bf 14 maj men idag blir det en tripp till kvinnokliniken för att kolla hur stor bebisen är och de ska även känna på mig för att se om de ska sätta igång mig. Vill inte föda fram en 5kg klump Får inte små barn och nu har jag varit gravid längst av alla gångerna. Är nervös över att vår lilla skatt börjar bli stor därinne. Ska ta med förlossningsväskan, spännande vad de kommer att säga.
    ooo spännande... =D
    TheLove skrev 2011-05-12 11:04:31 följande:
    Illamående ska ju vara ett tecken :)
    hmm ja eller så letar man för fullt =) Nädå jag tycker det går väldigt bra, varmen är lite jobbig, men tycker fortfarande inte att det är jobbigt tungt. Nu är jag ju ledig vilket är skönt. Sen gör det mig inget om den får för sig att titta ut tidigare...Men har ju knappt två veckor kvar till BF så det dröjer nog ett tag

• Vix

Blev ingen igångsättning men väl en hinnsvepning. Jag var öppen ett par cm så de ville prova på att reta livmodern för att få det starta av sig själv. Ska även till bm och få en till hinnsvepning imorgon så hoppas hoppas så funkar det och bebisen kommer nu i helgen. Bebisen väger ca 4 kg skulle läkaren gissa så vill helst inte gå två veckor övertid.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • TheLove
    Vix skrev 2011-05-12 18:03:41 följande:
    Blev ingen igångsättning men väl en hinnsvepning. Jag var öppen ett par cm så de ville prova på att reta livmodern för att få det starta av sig själv. Ska även till bm och få en till hinnsvepning imorgon så hoppas hoppas så funkar det och bebisen kommer nu i helgen. Bebisen väger ca 4 kg skulle läkaren gissa så vill helst inte gå två veckor övertid.
    Oj, inte roligt med så stor bebis att krysta ut... säger de inte att bebisen går upp ca 2-300g per vecka... kanske 4600 om du går över då... inte speciellt skönt... (min son vägde 2520 när han föddes och det kändes det också...)
  • TheLove

Hur många % stor var han? vår grabb är ca -16%

• jakeline

Det är ju huvudet som gör mest ont, även om bebisen väger mycket kan den ju ha ett lagom stort huvud. :P kroppen hänger ju liksom mest bara med... 

Hade världens liv och ont i gårkväll men inte hände det något mer än så... funderade om bönan kanske hade börjat fixerat sig äntligen... verkar ha legat på samma sida hela dagen iaf. en vecka till BF enl. ul. imorgon enl mens. Spännande.  

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy
    jakeline skrev 2011-05-12 19:50:49 följande:
    Det är ju huvudet som gör mest ont, även om bebisen väger mycket kan den ju ha ett lagom stort huvud. :P kroppen hänger ju liksom mest bara med... 

Hade världens liv och ont i gårkväll men inte hände det något mer än så... funderade om bönan kanske hade börjat fixerat sig äntligen... verkar ha legat på samma sida hela dagen iaf. en vecka till BF enl. ul. imorgon enl mens. Spännande.  
    Ja och värkarna gör ju lika ont hur liten bebisen än är, det är väl under krystningen som det kan spela roll hur stort huvudet är men man öppnar ju sig 10 cm så det borde inte vara så stort skillnad??
  • Vix

Imorse så släppte lite av slemmisen och jag har haft lite ont till och från. Fick en till hinnsvepning idag kl 13 och den gjorde lite ont faktiskt och jag tror att hela huvdet skulle börja brinna. Blev grymt varm i hela ansiktet konstigt nog. Har haft ett flertal värkar så jag hoppas att det fortsätter och vi får prinsessa nu i helgen.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-05-13 11:00:00 följande:
    Ja och värkarna gör ju lika ont hur liten bebisen än är, det är väl under krystningen som det kan spela roll hur stort huvudet är men man öppnar ju sig 10 cm så det borde inte vara så stort skillnad??
    det är nog stor skillnad på ett huvudomfång om 34 och 40... :P Men det ger sig. Man klarar av det mesta. Tror jag, jag vet ju inte. Är lyckligt ovetande ännu... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-05-13 15:38:30 följande:
    det är nog stor skillnad på ett huvudomfång om 34 och 40... :P Men det ger sig. Man klarar av det mesta. Tror jag, jag vet ju inte. Är lyckligt ovetande ännu... 
    Jag har fått höra att ett större barn hjälper till mer för att komma ut vilket gör det lättare än med en liten bebis men jag vet inte alls... jag har ju bara fött en liten grabb, men kan säga att det gjorde riktigt ont :P
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-13 18:54:53 följande:
    Jag har fått höra att ett större barn hjälper till mer för att komma ut vilket gör det lättare än med en liten bebis men jag vet inte alls... jag har ju bara fött en liten grabb, men kan säga att det gjorde riktigt ont :P
    Ja vem vet egentligen! :P min kompis, blivande fyrabarnsmamma sa iaf att för henne var det lättare ju mindre huvuden var iaf. :P Eller så var det för att den första, och som även hade det största huvudomfånget hade banat väg redan. :P
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~