Sommarnatt2010 skrev 2011-09-20 12:24:48 följande:
Jag är inte så sugen på att börja med smakisar ännu =) Dels har ju amningen bara fungerat bra knappt en månad o har tänkt hel amma ett tag till...Men får väl se, vad de säger nästa gång jag ska till BVC tror det var nästa vecka, då är plutten 4 månader...gud va tiden går
Igår kväll började Olle snacka som en tok här hemma...Han har jollrat lite gran mot mig innan o "härmat" men som sagt bara några enstaka gånger så igårkväll började han snacka som bara den...Med allt. Så när jag la honom för kvällen låg han i mörkret o pratade för sig själv jätte länge innan han somnade...få se om det blir samma sak idag, pratar gör han iaf =)
frågar igen om det här med vinterkläder. Jag har tänkt så här, är det galet??
Det ingår en fotsäck till vår vagn...Har köpt en fleecoverall o en vindoverrall..Tänkte att man kan ha vindoverallen först o sen när det blir kallt fleecen o skulle det bli super kallt tar jag båda o filt kanske så fotsäck då...sitter på skinnfäll. Det måste väl räcka eller behövs det en åkpåse oxå???? Tycker de känns så onödigt dyra eller är jag helt ute o cyklar.
Olle börjar tycka det är så där kul att ligga vaken i vagnen nu, som tur är sover han mest när vi går, men är han vaken tar han tag i "locket" o försöker dra sig upp...hoppas dock det går att ha honom liggande ett tag till....
Oscar är 5 månader nästa fredag men vi har börjat jättelite med smakisar, han spottar ut det mesta än.
Jag gör tvärtom med åkpåse. Fick en med vår vagn som vi köpte 06. Sen har jag ofta haft en vinterjacka på barnen och benen bara i byxor. Detta när de suttit i vagnen vintertid. Dels är det så klumpigt med hel overall tycker jag, en sån där tjock i alla fall. Men det funkar säkert som du gör med, annars är det ju bara att ta ett litet täcke. Vart bor du? är det i södra sverige är det ju inte säkert att det blir så kallt heller. (fast de två sista vintrarna har ju varit svinkalla men då kanske man inte går ut så mycket heller).