• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-19 10:13:27 följande:
    Jag har ju inte nått fram ännu (BF på tisdag) så ska verkligen inte klaga..Men det är klart man längtar =)

Har du något bra middagstips??? Kan inte alls komma på vad vi ska äta i helgen :S
    ingen aning... har typ ingen inspiration eller fantasi just nu... blir mycket korv och mackisar här hemma... :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    maddelu skrev 2011-05-19 10:32:54 följande:

Jag är oxå kvar, å väntar å väntar Foten i munnen..Har BF 25 maj, så är ju 6 dagar kvar, men ändåååååå! den får ju gärna komma nu Skrattande Jag har inte heller nå känningar, lite tätare sammadragningar ,men dom gör inte ont eller nått...bara vänta antar jag .
    Var till BM igår, krabaten var "ruckbar", för 2 veckor sen var den rörlig....

Idag MÅSTE jag packa bb väskan, har tänkt göra det länge nu, men har inte blivit av.. har lagt fram  det mesta men inte packat...

skönt då är vi ju några kvar iaf..Har ju BF 24 så vi är ju nära =)

Min liten var fixerad igår, vilket känns skönt då jag varit lite orolig att den ska få för sig att vända tillbaka efter vändnigsförsöket...Men nu är det i stort omöjligt för den att göra det...

Hehe samma här...många som tjatat på mig ett tag nu, men nu har jag nog packat det mesta tror jag =) 

Hade du barn sen innan (kommer inte ihåg :S )
  • hoppfull 2010
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-19 09:52:29 följande:
    Lovelyy Härligt hoppas du har din lille plutt hos dig snart....Hejjar på här hemifrån =)

Jakeline Är det bara du o jag kvar snart eller?? Har sagt att jag inte vill testa på saker som hallonbladste och annanas för jag vill se när det startar av sig själv...+ att eftersom jag inte har några förverkar eller sammandragningar känns det dumt att framkallar det om det ändå kommer att ta nån vecka till...Men får väl se, tillslut blir väl jag oxå despeart =)

Min BM visste inte mycket om det här med dyktekniken så blev inte mycket klokare...så får väl se vad som händer när jag kommer till förlossningen helt enkelt... 
    Även jag e kvar...:) hade BF 17 maj...så går på övertid nu....segt ..men man får väl ställa in sig på att innan typ 2 juni...så e de klart i allafall. Sambon har sagt 20 maj...så vi får väl se om han får rätt.
  • Sommarnatt2010
    hoppfull 2010 skrev 2011-05-19 11:36:00 följande:
    Även jag e kvar...:) hade BF 17 maj...så går på övertid nu....segt ..men man får väl ställa in sig på att innan typ 2 juni...så e de klart i allafall. Sambon har sagt 20 maj...så vi får väl se om han får rätt.
    hihi min man har sagt 1 juni sen början av graviditeten..Hoppas inte han har rätt men som du säger så får man ju inte se BF datum som sista datum utan kika längrefram..Igångsättning blir väl senast 7juni om jag räknat rätt...
  • maddelu
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-19 11:24:19 följande:
    skönt då är vi ju några kvar iaf..Har ju BF 24 så vi är ju nära =)

Min liten var fixerad igår, vilket känns skönt då jag varit lite orolig att den ska få för sig att vända tillbaka efter vändnigsförsöket...Men nu är det i stort omöjligt för den att göra det...

Hehe samma här...många som tjatat på mig ett tag nu, men nu har jag nog packat det mesta tror jag =) 

Hade du barn sen innan (kommer inte ihåg :S )
    Första egna barnet (har ett bonus ) =).... 
    Jag är inte heller inställd på att den kommer på Bf, utan att man får gå över. Sambon säger börjar av juni, kasnke det blir så... :S Jag tror att jag får gå över tiden, men HOPPAS att den kommer före =) Den får gärna inte komma 30 maj, då fyller jag år! För mig språllar det ju, men krabaten kan väl få en "egen" dag =).....

Hur är det med erat humör? Jag har inte varit så "hormonkossa" under graviditetetn. Men nu i slutet känner jag mig sjukt irriterad, på ALLT! speciellt på min sambo, stackarn... Antar att det har att göra med att man bara går hemma och väntar och väntar .Allt är fixat, väskorna är packade, finns inget att göra helt enkelt. Finns massa tid till att irritera upp sig på allt möjligt. Väntar hela dagarna på att sambon ska komma hem, när han kommer hem är han inte alls lika pigg och glad som mig, utan trött efter dagens arbete.... Nåväl, nu har jag fått klaga av mig lite Tungan ute kasnke känns bättre nu,,,
  • Sommarnatt2010
    maddelu skrev 2011-05-19 12:21:10 följande:
    Första egna barnet (har ett bonus ) =).... 
    Jag är inte heller inställd på att den kommer på Bf, utan att man får gå över. Sambon säger börjar av juni, kasnke det blir så... :S Jag tror att jag får gå över tiden, men HOPPAS att den kommer före =) Den får gärna inte komma 30 maj, då fyller jag år! För mig språllar det ju, men krabaten kan väl få en "egen" dag =).....

Hur är det med erat humör? Jag har inte varit så "hormonkossa" under graviditetetn. Men nu i slutet känner jag mig sjukt irriterad, på ALLT! speciellt på min sambo, stackarn... Antar att det har att göra med att man bara går hemma och väntar och väntar .Allt är fixat, väskorna är packade, finns inget att göra helt enkelt. Finns massa tid till att irritera upp sig på allt möjligt. Väntar hela dagarna på att sambon ska komma hem, när han kommer hem är han inte alls lika pigg och glad som mig, utan trött efter dagens arbete.... Nåväl, nu har jag fått klaga av mig lite Tungan ute kasnke känns bättre nu,,,
    Jag känner mig huffsat som vanligt. Dock har vi en del att bli irriterade på varandra över...vi har precis flyttat in i nya huset o det finns massor att göra. Mannen tycker jag kan göra lite när jag ändå går hemma men jag orkar inte...o det är en källa för konflikter. Jag får ju dåligt samvete när han sliter som ett djur. Först jobba o sen med huset på kvällarna...Men det går inte.

Sen har jag sen några dagar en sjuk halsbränna som inte alls vill ge med sig :S Gör ju inte humöret bättre. Men det är den enda graviditetskrämpan jag haft så ska väl inte klaga... 
  • TheLove

Vid 12 blev jag hemskickad för ingenting händer och bärkarna har avtagit igen. Jag orkar inte fler falsklarm :(

• jakeline
    TheLove skrev 2011-05-19 16:17:12 följande:
    Vid 12 blev jag hemskickad för ingenting händer och bärkarna har avtagit igen. Jag orkar inte fler falsklarm :(
    nej vad trist! 

jag är sjukt trött på det här nu. Är irriterad har ont i huvudet och blir arg på sonen för allt. Han testar mig hela tiden och det blir så sjukt jobbigt.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2011-05-19 16:17:12 följande:
    Nej, vad tråkigt. Men om du är öppen 4 cm, varför stannar det då av? Sa de nåt om det, de som ska veta sånt??
  • Gummsan85

jag är åxå kvar :) hade bf 12 maj men blir igångsatt i morgon :D åå vad jag längtar! snart e min lilla prins här :D

Molly, mammas underbaraste sessa!!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~