• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-05-13 18:59:55 följande:
    Ja vem vet egentligen! :P min kompis, blivande fyrabarnsmamma sa iaf att för henne var det lättare ju mindre huvuden var iaf. :P Eller så var det för att den första, och som även hade det största huvudomfånget hade banat väg redan. :P
    haha ja... Jag tror inte det går att jämföra... tror att det är så individuellt allt det där... och just krystandet är ju det minst jobbiga under förlossningen (enligt mig iaf...) Tycker att kroppen skötte det där rätt så bra själv faktiskt... Det var ju bara att arbeta med kroppen ;) (jag hade ju krystvärkar i 40 minuter innan jag fick krysta, och det var riktigt vidrigt. Trotsa kroppen och inte krysta när kroppen automatiskt krystade, fy)
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-13 19:26:53 följande:
    haha ja... Jag tror inte det går att jämföra... tror att det är så individuellt allt det där... och just krystandet är ju det minst jobbiga under förlossningen (enligt mig iaf...) Tycker att kroppen skötte det där rätt så bra själv faktiskt... Det var ju bara att arbeta med kroppen ;) (jag hade ju krystvärkar i 40 minuter innan jag fick krysta, och det var riktigt vidrigt. Trotsa kroppen och inte krysta när kroppen automatiskt krystade, fy)
    jag kom aldrig så långt innan det blev snitt. Men denna gången ska jag minsann föda vaginalt. hoppas. jag. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • hoppfull 2010

ush....får man vara inne o klaga här så här mitt i natten...:( Jag gick å la mig vid 22., trött efter en dag med mycket fixat o donat, storhandlade under kvällen o fixade på...

Nu, bara typ två timmar senare..vaknar jag..kan inte sova för jag har sån halsbränna..:( inte alls roligt...går inte  att ligga stilla o låtsas om att de inte känns o somna om...får nog vara vaken en stund o  se om de ger med sig..har  inget hemma som man kan ta mot halsbränna heller...har tänkt köpa hem, men eftersom jag bara haft de nån enstaka gång så tänkte jag de e nog lugnt..jaja...
    mår nästan lite illa av det...

Känner  mig lite konstigt i kroppen....Undra om de e Lilltroll där inne som förbereder för sin ankomst på nått sätt..Jag hoppas på de...men än lär de ju kunna dröja...

Ne, nu har jag klagat färdigt ..ska surfa runt lite till o sen prova o sova igen..

Go natt!!

• Vix

Sitter och tittar på världens vackraste tös som hade bråttom till världen. 21.00 kom hon, vår Irma

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • jakeline
    Vix skrev 2011-05-14 03:02:23 följande:
    Sitter och tittar på världens vackraste tös som hade bråttom till världen. 21.00 kom hon, vår Irma
    grattis!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • hoppfull 2010
    Åå...grattis till lilla Irma..och er förståss..:)

Så spännade att gå in här nu varje dag o se om de kommit mera bebisar..:)
  • Sommarnatt2010
    hoppfull 2010 skrev 2011-05-14 00:43:08 följande:
    ush....får man vara inne o klaga här så här mitt i natten...:( Jag gick å la mig vid 22., trött efter en dag med mycket fixat o donat, storhandlade under kvällen o fixade på...

Nu, bara typ två timmar senare..vaknar jag..kan inte sova för jag har sån halsbränna..:( inte alls roligt...går inte  att ligga stilla o låtsas om att de inte känns o somna om...får nog vara vaken en stund o  se om de ger med sig..har  inget hemma som man kan ta mot halsbränna heller...har tänkt köpa hem, men eftersom jag bara haft de nån enstaka gång så tänkte jag de e nog lugnt..jaja...
    mår nästan lite illa av det...

Känner  mig lite konstigt i kroppen....Undra om de e Lilltroll där inne som förbereder för sin ankomst på nått sätt..Jag hoppas på de...men än lär de ju kunna dröja...

Ne, nu har jag klagat färdigt ..ska surfa runt lite till o sen prova o sova igen..

Go natt!!
    Testa med lite mjölk nästa gång...Det har fungerat bra på mig nattetid. Det mildrar bra och man kan somna om..Testa även att sätta dig upp..iaf halvsittandes.

Håller tummarnar för att du slipper fler sånna nätter...

Själv har jag nog en slowstart...har ju mått illa på förmiddagarna de senaste dagarna och igårkväll, inatt har det molat i ryggen. Nu på morgonen har det molat lite gran till och från o jag mår si så där...Men inget seriöst. Men det gör ju att man vill att det bara ska sätta igång =)

tanken är att mannen ska till Stockholm tis-ons Så hoppas det sätter i gång ordentligt innan dess eller väntar till onskväll när han är hemma igen. Börjar känna mig lite nervös för att det ska starta när han är iväg...Men känner mig som värsta veliga har ju varit så lugn o tyckt det har varit ok att han ska åka. Men det är väl nu när man känner lite smått...
  • Fridayyy
    Grattis!! Hur lång tid tog förlossningen??
  • Vix

Satt och kollade värkarna vid 18.30 och tyckte att nu är det nog på gång. Gubben åkte med våra söner till min mamma och pappa vid 19 bara för att vara på den säkra sidan. Åker in till förlossningen så vi är där 20.00 och var då öppen 4 cm. Ja! tänkte jag då slipper vi åka hem. Kl 21.00 är hon född. Lustgasen var min bästa vän

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~