• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove

Hemma nu... Allt gick bra. Det gjorde inte ont och hon svepte bara jättelite och snabbt... Får se om nått kommer igång av det... Har ny tid på måndag...

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-11 16:56:02 följande:
    Hemma nu... Allt gick bra. Det gjorde inte ont och hon svepte bara jättelite och snabbt... Får se om nått kommer igång av det... Har ny tid på måndag...
    Hur fungerar en hinnsvepning egentligen o när får man det??
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-11 17:42:24 följande:
    Hur fungerar en hinnsvepning egentligen o när får man det??
    man stoppar in fingret i tappen och sveper lite med fingret.... från BF brukar man få det men läser att vissa får det från V.38+0... Jag fick det pga min förlossning i stort sätt redan börjat och att det blir psykiskt och fysaiskt jobbigt att gå med värkar... Nu har det ju lugnat sig för mig men det behöver jag ju inte säga...

Min bm tyckte också att det var lika bra om han kommer ut nu eftersom han antagligen växer bättre utanför magen nu.. (det var en annan bm som gjorde tulet och hon tyckte det med)

Just ja... Innan hinnsvepningen var jag öppen 1cm (samma som i fredags) men efter svepningen 1½ och tappen var 2,5 cm lång i fredags men nu är den knappt 1cm så det går ju frammåt även om det inte går så fort...
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-11 18:37:00 följande:
    man stoppar in fingret i tappen och sveper lite med fingret.... från BF brukar man få det men läser att vissa får det från V.38+0... Jag fick det pga min förlossning i stort sätt redan börjat och att det blir psykiskt och fysaiskt jobbigt att gå med värkar... Nu har det ju lugnat sig för mig men det behöver jag ju inte säga...

Min bm tyckte också att det var lika bra om han kommer ut nu eftersom han antagligen växer bättre utanför magen nu.. (det var en annan bm som gjorde tulet och hon tyckte det med)

Just ja... Innan hinnsvepningen var jag öppen 1cm (samma som i fredags) men efter svepningen 1½ och tappen var 2,5 cm lång i fredags men nu är den knappt 1cm så det går ju frammåt även om det inte går så fort...
    Man måste vara öppen då för att kunna göra en hinsvepning?!

Ikväll känns min mage konstig. Väldigt svårt att beskriva hur, det bara känns annorlunda. Jag har ju inga sammandragningar eller förverkar...men känslan är ändå annorlunda ikväll.
    Eller så inbillar jag mig bara för att en bekant fick barn i natt o jag gärna vill träffa Liten =)
  • maddelu

åååh vad vi längtar nu!!!!! Skrattande Visst är det spännande, som ett lotteri varje dag, undra vilken dag det blir att man drar högvinsten Tungan ute

• TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-11 20:09:08 följande:
    Man måste vara öppen då för att kunna göra en hinsvepning?!

Ikväll känns min mage konstig. Väldigt svårt att beskriva hur, det bara känns annorlunda. Jag har ju inga sammandragningar eller förverkar...men känslan är ändå annorlunda ikväll.
    Eller så inbillar jag mig bara för att en bekant fick barn i natt o jag gärna vill träffa Liten =)
    jo man måste vara öppen för att kunna göra en hinsvepning... Men har läst att är man inte öppen kan man "massera" utanpå tappen vilket också kan göra att det händer saker...

Det kanske är nått på gång då ;) Värkarna kanske kommer inatt :)
    maddelu skrev 2011-05-11 22:45:00 följande:
    åååh vad vi längtar nu!!!!! Skrattande Visst är det spännande, som ett lotteri varje dag, undra vilken dag det blir att man drar högvinsten Tungan ute
    Bra inställning du har :) Så ska jag med tänka!!

Just det angående min hinsvepning idag så känner jag inga onda sammandragningar men har sammandragningar. De har ändrat struktur. Från att ha varit som en hästsko/hjärta under naveln och bredvid så har det nu börjat gå upp högt på höger sida av magen med... Det måste bero på hinsvepningen för jag har inte haft så en enda gång denna graviditet och nu är det så hela tiden...

Nej nu ska jag sova, natti natti tjejer!!
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-12 00:03:21 följande:
    jo man måste vara öppen för att kunna göra en hinsvepning... Men har läst att är man inte öppen kan man "massera" utanpå tappen vilket också kan göra att det händer saker...

Det kanske är nått på gång då ;) Värkarna kanske kommer inatt :)
    maddelu skrev 2011-05-11 22:45:00 följande:
    Nä inga värkar här, men känslan i magen sitter i o nu på morgonen har jag nog känt av lite långt ner i magen. Dessutom har jag mått fruktansvert illa.

Men nu är det till att ta tag i dagen, en del måsten som måste fixas. så har man tur kör det i gång det hela lite till om det nu är något på g
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-12 10:27:30 följande:
    Nä inga värkar här, men känslan i magen sitter i o nu på morgonen har jag nog känt av lite långt ner i magen. Dessutom har jag mått fruktansvert illa.

Men nu är det till att ta tag i dagen, en del måsten som måste fixas. så har man tur kör det i gång det hela lite till om det nu är något på g
    Illamående ska ju vara ett tecken :)
  • Vix

Har bf 14 maj men idag blir det en tripp till kvinnokliniken för att kolla hur stor bebisen är och de ska även känna på mig för att se om de ska sätta igång mig. Vill inte föda fram en 5kg klump Får inte små barn och nu har jag varit gravid längst av alla gångerna. Är nervös över att vår lilla skatt börjar bli stor därinne. Ska ta med förlossningsväskan, spännande vad de kommer att säga.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • TheLove
    Vix skrev 2011-05-12 11:33:59 följande:
    Har bf 14 maj men idag blir det en tripp till kvinnokliniken för att kolla hur stor bebisen är och de ska även känna på mig för att se om de ska sätta igång mig. Vill inte föda fram en 5kg klump Får inte små barn och nu har jag varit gravid längst av alla gångerna. Är nervös över att vår lilla skatt börjar bli stor därinne. Ska ta med förlossningsväskan, spännande vad de kommer att säga.
    Åh vad spännande... Är det så att du får åka och föda direkt om de bestämmer sig för igångsättning?

Jag har en liten mini i magen istället. Förra onsdagen beräknades han väga 2546g... Berätta hur det går sen!!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~