• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Sommarnatt2010
    Vix skrev 2011-05-14 14:59:38 följande:
    Satt och kollade värkarna vid 18.30 och tyckte att nu är det nog på gång. Gubben åkte med våra söner till min mamma och pappa vid 19 bara för att vara på den säkra sidan. Åker in till förlossningen så vi är där 20.00 och var då öppen 4 cm. Ja! tänkte jag då slipper vi åka hem. Kl 21.00 är hon född. Lustgasen var min bästa vän
    Grattis!!! =D
  • Vix

Tack för alla gratulationer

Här är vår lilla "knubbsälsunge" 4206g och 51cm härliga väck och äppelkinder   Fredagen den 13:e blev vår lyckodag Kyss

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus¸ Filip & Irma ♡ ¸.?°´¯)
  • TheLove

*hormonkossa med tårar ner för kinderna*

Gud så mysigt! Vad söt hon är!! SkrattandeÄr inte alls avundsjuk!! (nu ljög jag) Men gud så snabbt det gick... Vilken tur att ni åkte när ni åkte...

Hur var värkarna? Gjorde de ordentligt ont eller kändes det typ som förvärkar? Hur täta var värkarna när ni åkte in?

• jakeline
    Vix skrev 2011-05-15 20:03:17 följande:

Här är vår lilla "knubbsälsunge" 4206g och 51cm härliga väck och äppelkinder   Fredagen den 13:e blev vår lyckodag Kyss

hon är ljuvlig!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • hoppfull 2010
    Vix skrev 2011-05-15 20:03:17 följande:

oj oj vilken liten sötnos!!
  • Vix

Värkarna gjorde ont men gick att handskas, visst de gjorde ont så jag var tvungen att småspringa på platsen där jag var. Hade värkar varannan minut då vi kom in till förlossningen. När jag hade varit på förlossningen i ca 15 minuter med CTG kändes det som att krysstvärkarna var på G men vattnet hade inte gått och jag blev flyttad ifrån undersökningsrummet till förlossningsrummet. Fick då lustgas och sen in i dimman för aj vad ont de gjorde då. Men det gick och vilken fin present som kom

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus¸ Filip & Irma ♡ ¸.?°´¯)
  • TheLove

Hinnsvepning idag igen. Blev öppen 2cm. Tror inte den hjälpte nått men vi får se...

Gjorde även ett tillväxt ul och lilleman beräknas bara vaga 2733g (-18,8%) så han sjunker i sin kurva hela tiden.

På torsdag ska jag träffa läkare o se om han kan fixa igångsättning åt mig. Är orolig för att min pojke inte ökar som han ska... Bättre att han kommer ut så man har bättre koll...

• hoppfull 2010
    TheLove skrev 2011-05-16 22:57:57 följande:
    Hinnsvepning idag igen. Blev öppen 2cm. Tror inte den hjälpte nått men vi får se...

Gjorde även ett tillväxt ul och lilleman beräknas bara vaga 2733g (-18,8%) så han sjunker i sin kurva hela tiden.

På torsdag ska jag träffa läkare o se om han kan fixa igångsättning åt mig. Är orolig för att min pojke inte ökar som han ska... Bättre att han kommer ut så man har bättre koll...
    Håller tummarna att det kanske har hänt något i natt...
    Här är det planerat datum idag..men verkar inte vara något Lilltroll på väg inte...får nog vänta...
    Gosar ner mig i sängen o tittar lite på svt play.

Ha en bra dag!
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-16 22:57:57 följande:

håller tummarna! 

Här händer inget alls... hade lite onda sd natten till igår, men sen ingenting... Lugnt som bara den... Hmf! Men BM-besöket igår gick bra. Bönan är numer endast ruckbar istället för fullt rörlig, och det känns bra.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010

Hade ett "allvarssamtal" med Liten i magen i helgen...Sa att den gärna fick komma nu lördag-måndag. Men i eftermiddag åker mannen till sthlm så nu får den inte komma...Nu måste den stanna där inne tills imon kväll minst...

Det tar drygt fyra timmar för honom att ta sig hem om jag ringer så han hinner med störtsa sannolikhet hem om det skulle hända något. Men absolut skönast vore ju om det fortsatte att vara lika lugnt som innan ytterligare nått dygn nu =) Jag känner ju fortfarande inte av någonting, inga sammandragningar eller förverkar. Hade lite molverk i helgen men det va allt...

En liten fundering oxå..ni är några som skriver jag är si o så öppen osv..hur kommer det sig att ni vet det. Min BM har inte föreslagit någon kontroll..

Lovelyy: hoppas det hänt något i natt...Är det inte konstigt att de drar ut på det så när han minskar utifrån sin kurva...Jag menar han är ju färdig bakad så det vore ju inget konstigt att "plocka" ut honom nu... 

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~