• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-20 02:58:15 följande:
    Åh nicke nyfiken, vad trevligt. Själv kan jag inte somna så jag märkte efter fötts inlägget att jag har värkar med 5-6 minuter mellan... Ska klocka lite nu. De gör inte superont men skönt är det inte. Det går ju inte direkt att sova...
    spännande! kul att något händer iaf. Försöker få sonen att somna om på soffan här, men det är inte helt lätt... jag behöver ju också sova. :P skulle ju vara typiskt att det sätter igång nrä man inte är utvilad för fem öre... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Ja som för oss igår haha...

Hoppas att han somnade ordentligt och du fick ordentligt med sömn!

Värkarna är inte lika täta längre och jag har sovit lite inatt... Ska försöka sova lite till. Sen ringa förlossningen

• jakeline

hah han somnade vid halv fyra och gick upp när maken gick upp, vid kvart över fem eller så... har försökt slumra lite till och från på soffan, men det är inte helt lätt med en busig sjukling. Får ta oss en lugn dag idag med och hoppas på att det inte sätter igång... 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Hoppas han blir bättre snart och att ni kan sova lite under dagen och att ni får sova en stund innan förlossningen startar...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-05-20 08:29:51 följande:
    Hoppas han blir bättre snart och att ni kan sova lite under dagen och att ni får sova en stund innan förlossningen startar...
    jo jag ska väl ta mig utanför dörren iaf har jag tänkt. Tre trappor utan hiss kan aldrig vara fel när det gäller att sätta igång saker... :P sonen behöver komma ut lite och bli av med lite överskottsenergi även om han är förkyld. 
  • TheLove

Nu ska jag till förlossningen! Var där vid 4 för att kolla vattnet men det var det inte. Fick en hinnsvepning och efter det kom värkar men jag åkte hem. Nu gör de så ont att det inte går hantera... Sitter i bilen nu...

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-20 19:08:07 följande:
    Nu ska jag till förlossningen! Var där vid 4 för att kolla vattnet men det var det inte. Fick en hinnsvepning och efter det kom värkar men jag åkte hem. Nu gör de så ont att det inte går hantera... Sitter i bilen nu...
    Lycka till o hoppas det är på riktigt den här gången!!!

Nu hoppas jag verkligen att Liten vill komma snart...

Min mormor gick bort i morse o begravningen kommer troligtvis bli om drygt två veckor...vilket betyder att jag fortfarande kan vara gravid eller rent av ligga på förlossningen. Vilket skulle kännas jätte jobbigt. Försökte prata med mamma om att skjuta begravningen framåt lite, men hon tyckte det blev för långt fram... :S För min del känns det jätte viktigt att få det avslut som en begravning innebär, men hon verkade inte ritkigt förstå. De andra tog ju ett farväl idag vid hennes säng. Men med drygt 10 mil till dem så kändes det inte som ett alternativ att köra dit själv =(

Skulle en kommande begravning vara ett giltigt skäl för en eventuell igångsättning tidigare?? Det skulle innebära att de "måste" sätta igång mig en vecka tidigare än vad de brukar här...

Nä måste försöka få min mamma att förstå att det är viktigt för mig =(
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-20 19:08:07 följande:
    vad härligt, då låter det verkligen som om det är på gång! 

Lakritz: jag beklagar sorgen. Kram 
  • Gummsan85

tänkte bara hoppa in lite snabbt och berätta att kl 13.12 kom åran lilla son "Leo" 2800g och 49lång. hoppas det går bra för er andra och lakritz: beklagar sorgen :(

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • jakeline
    Gummsan85 skrev 2011-05-20 20:54:17 följande:
    tänkte bara hoppa in lite snabbt och berätta att kl 13.12 kom åran lilla son "Leo" 2800g och 49lång. hoppas det går bra för er andra och lakritz: beklagar sorgen :(
    grattis! 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~