• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove

Nej än har det inte hänt någonting... Lite sammandragningar men inget som gör ont... Har dock haft små blödningar sen hinnsvepningen igår... Får hoppas att det snart sätter fart men det tror jag faktiskt inte :(

Jag tror att han skulle må mycket bättre utanför magen. Skulle inte alls ha nått emot att ligga inne i en vecka med honom om det skulle krävas, bara jag får veta att han faktiskt mår bra...

Lakriz
    Vi får hoppas att han inte väljer att kika ut när din man är i sthlm... Sämsta timeingen någonsin i så fall :P

För oss är det bästa om han kikar ut... gärna för en vecka sen för nästa vecka har min man mycket i skolan... även veckan efter det...

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-17 11:07:14 följande:
    Nej än har det inte hänt någonting... Lite sammandragningar men inget som gör ont... Har dock haft små blödningar sen hinnsvepningen igår... Får hoppas att det snart sätter fart men det tror jag faktiskt inte :(

Jag tror att han skulle må mycket bättre utanför magen. Skulle inte alls ha nått emot att ligga inne i en vecka med honom om det skulle krävas, bara jag får veta att han faktiskt mår bra...

Lakriz
    Vi får hoppas att han inte väljer att kika ut när din man är i sthlm... Sämsta timeingen någonsin i så fall :P

För oss är det bästa om han kikar ut... gärna för en vecka sen för nästa vecka har min man mycket i skolan... även veckan efter det...
    Tråkigt att höra..Hoppas dom sätter igång dig på torsdag då om det inte kommit igång innan dess. Håller tummarna...

Ja precis, så känner jag med. hade jag haft en massa känningar hade han ju inte fått åka, men det är lite små lurigt när man inte känner något alls, man känner sig så "säker" på  nått sätt...

Finns det någon här inne som absolut inte känt något med första barnet...när startade er förlossning?? Funderar på om det är ett tecken på att man kommer gå över en massa...
  • jakeline

jag kan inte påminna mig att jag kände så mycket innan ettan kom. Det startade på morgonen och han är född på kvällen. Frågade maken om han kom ihåg hur det var sist, men han kan inte heller komma ihåg om jag kände massor innan eller inte. Vi var ju borta över julen och kom hem kvällen innan han är född... :P

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-17 11:21:03 följande:
    Tråkigt att höra..Hoppas dom sätter igång dig på torsdag då om det inte kommit igång innan dess. Håller tummarna...

Ja precis, så känner jag med. hade jag haft en massa känningar hade han ju inte fått åka, men det är lite små lurigt när man inte känner något alls, man känner sig så "säker" på  nått sätt...

Finns det någon här inne som absolut inte känt något med första barnet...när startade er förlossning?? Funderar på om det är ett tecken på att man kommer gå över en massa...
    Jag hoppas med på igångsättning men har bestämt mig för att han inte får komma idag eller imorgon för nu har vi bokat biobiljetter för morgondagen och det ska jag se!!

Dagen innan mitt vatten gick med Elliot sa jag till bm när jag var där att nu kommer vi nog inte ses mer för jag tror han kommer vilken dag som helst. (V.34+2) nästa morgon vaknade jag av vattenavgång...
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-17 18:33:30 följande:
    Jag hoppas med på igångsättning men har bestämt mig för att han inte får komma idag eller imorgon för nu har vi bokat biobiljetter för morgondagen och det ska jag se!!

Dagen innan mitt vatten gick med Elliot sa jag till bm när jag var där att nu kommer vi nog inte ses mer för jag tror han kommer vilken dag som helst. (V.34+2) nästa morgon vaknade jag av vattenavgång...
    Spännande...att du kände på dig det så där. Får väl se hur det verkar här framöver =) Har ju trots allt en vecka kvar till BF...
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-17 20:06:27 följande:
    Spännande...att du kände på dig det så där. Får väl se hur det verkar här framöver =) Har ju trots allt en vecka kvar till BF...
    Denna graviditet har jag kännt att nått varit på gång flera gånger och straxt efter har jag fått mkt sd och sånt men det har aldrig blivit någonting... :P

Denna gång känns det som att jag kommer bli igångsatt, så jag är helt inställd på det nu...
  • Sommarnatt2010

Någon här inne som hört talas om dyktekniken, använt sig av den? Som kan berätta mer. Trillade över det i en bok nu ikväll. Får söka mer på det i morgon. Men ville höra här iaf. God natt

• TheLove

Har hört det någon gång men vet inte vad den innebär... Berätta gärna när du vet :)

• hoppfull 2010

Dom är härliga dom små liven vi bär inom oss... :)

Förstår att de måste vara trångt där inne nu..

I natt hade Lilltroll fått för sig att de var helt ok att sparka på mamma i 4 timmar så hon inte skulle kunna sova..låg även o tryckte på blåsan så jag fick springa på Toa kanske 10 gånger under den här tiden..

Kanske Lilltroll håller på kollar formen innan H*n tänkt sig att komma ut.

Jaja...

Dagens sysselsättning får bli att gå ut o skura av bron lite..o kanske ta litemera ogräs...

Ha en bra dag hörrni!

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-18 08:51:55 följande:
    Har hört det någon gång men vet inte vad den innebär... Berätta gärna när du vet :)
    Ska prata med min BM idag när jag ska dit för att se vad hon säger...

Det verkar vara något speciellt avslappnings sätt där man istället för att andas prifylax slappnar men som sagt jag ska googla o prata med BM

I natt har jag haft min sämsta natt på hela grav. Har haft sådan fruktansvärd halsbränna,  jag lyckats somna ifrån det sittandes, men så fort jag sjunkt ner i sängen lite mer så har jag vaknat för att det gjort så ont :S Så idag är jag väldigt trött...blir att "sova" i soffan efter BM besöket. 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~