• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-03 07:46:48 följande:

Vi har inte heller någon gynakut under helgen men i veckorna kan man ringa och komma dit inom någon timme..

Just nu blöder jag knappt nått... Jag överreagerade nog lite men det är så jag blöder när jag har min värsta mens så därför kände jag att det var kört. Men jag blödde bara under en halvtimme eller nått men då rann det ju lixom ner i trosorna...

Nu känner jag mig lugnare men ska nog ringa imorgon och be om att de tar blodprov och mäter hcg... Känns dyrt att göra ul varje vecka :P Kan lägga det på en ny vagn istället ;)

Det MÅSTE vara bra med våra små!

Funderar oxå om de kan ta hcgprov på mig i veckan, har inte tid å komma ifrån egentligen förrän på fredag =/
    Känns så bökigt verkligen, kan inte vara borta mer... typiskt!
    De vet ju inte om på skolan ännu ...

Funderar dock på om hcg-nivåerna är olika om man väntar tvillingar eller ett barn? Kanske proverna blir missvisande i sånna fall ? Hmm...
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-03 08:05:01 följande:
    Det MÅSTE vara bra med våra små!

Funderar oxå om de kan ta hcgprov på mig i veckan, har inte tid å komma ifrån egentligen förrän på fredag =/
    Känns så bökigt verkligen, kan inte vara borta mer... typiskt!
    De vet ju inte om på skolan ännu ...

Funderar dock på om hcg-nivåerna är olika om man väntar tvillingar eller ett barn? Kanske proverna blir missvisande i sånna fall ? Hmm...

Prata med din bm... Jag har ingen aning annars kanske det går att hitta info om det på nätet.

Det måste faktiskt vara bra med våra små! Det är bara så att vi blöder. Våra kroppar vill bara stressa upp oss tror jag :P Det här ska gå vägen även om vi föder en månad tidigt!

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-03 08:30:34 följande:

Prata med din bm... Jag har ingen aning annars kanske det går att hitta info om det på nätet.

Det måste faktiskt vara bra med våra små! Det är bara så att vi blöder. Våra kroppar vill bara stressa upp oss tror jag :P Det här ska gå vägen även om vi föder en månad tidigt!

Ja men precis, så ser jag på det oxå! =)
    Jag är inställd på att få lite tidigare, så det gör mig inget.
    Men kroppen får gärna sluta skrämmas nu!!

Jag vet inte jag heller, ska ringa BM på måndag, å försöka få en tid på fredag för VUL i alla fall.... så får vi väl se om jag kommer att blöda mer eller inte innan dess. Vore skönt om det höll sig lugnt ett tag =P
  • TheLove

Ja det kan väl vara lugnt till de små börjar sparka där inne... Då känner man ju i alla fall att bebis mår bra... Jag ska höra vad min bm tycker, vul eller blodprov. Alternativt att flytta fram vulet och gynundersökningen till den 15e då det var sagt från början... Då får jag kanske gå och nojja två veckor men också få se bebis bättre... Ja vi får se hur vi kommer göra, juyst nu är jag inte så orolig då det inte var några klumpar och jag slutade ju blöda ganska snabbt...

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-03 08:46:17 följande:
    Ja det kan väl vara lugnt till de små börjar sparka där inne... Då känner man ju i alla fall att bebis mår bra... Jag ska höra vad min bm tycker, vul eller blodprov. Alternativt att flytta fram vulet och gynundersökningen till den 15e då det var sagt från början... Då får jag kanske gå och nojja två veckor men också få se bebis bättre... Ja vi får se hur vi kommer göra, juyst nu är jag inte så orolig då det inte var några klumpar och jag slutade ju blöda ganska snabbt...
    Ne precis, inga klumpar här heller, å det stannade ju upp .. dock kommer det fortfarande lite brunt.
    Å jag tror jag har lite vanliga flytningar, för det känns som det "bloppar" till ibland, men inget kommer så att säga.

Men om jag nu förlorade en tvilling nyss så kom det ju inte så mycket då heller ;( Så ja jag vet inte. Blir ändå orolig fast jag intalar mig att allt är bra, det var ju det sist. Plus att jag blödde från å till med sonen till vecka 13.

Det ska vara bra.
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-03 08:49:55 följande:
    Ne precis, inga klumpar här heller, å det stannade ju upp .. dock kommer det fortfarande lite brunt.
    Å jag tror jag har lite vanliga flytningar, för det känns som det "bloppar" till ibland, men inget kommer så att säga.

Men om jag nu förlorade en tvilling nyss så kom det ju inte så mycket då heller ;( Så ja jag vet inte. Blir ändå orolig fast jag intalar mig att allt är bra, det var ju det sist. Plus att jag blödde från å till med sonen till vecka 13.

Det ska vara bra.
    Med tvillingen kan det ju varit så att den aldrig började växa och därför blev det inte mycket som skulle ut och därför du inte blödde då. Nu är ju våra små någon cm i alla fall så då borde det ju klumpa sig och blöda en del om det skulle vara missfall vilket det INTE är... Jag blödde jättelänge när jag väntade sonen... Vet inte alls hur länge det var men gjorde allt som allt 13 vul/ul så det blev ju endel... Skulle det bli så denna gång skulle det bli dyrt. (jag var 19 då och allt var gratis med sjukvården) 3000:- lite drygt skulle det gå på nu ju :P Det lägger jag hällre (och lite till) på en vagn...
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-03 09:25:06 följande:
    Med tvillingen kan det ju varit så att den aldrig började växa och därför blev det inte mycket som skulle ut och därför du inte blödde då. Nu är ju våra små någon cm i alla fall så då borde det ju klumpa sig och blöda en del om det skulle vara missfall vilket det INTE är... Jag blödde jättelänge när jag väntade sonen... Vet inte alls hur länge det var men gjorde allt som allt 13 vul/ul så det blev ju endel... Skulle det bli så denna gång skulle det bli dyrt. (jag var 19 då och allt var gratis med sjukvården) 3000:- lite drygt skulle det gå på nu ju :P Det lägger jag hällre (och lite till) på en vagn...
    Men vaddå? Får du betala för VUL?
    Det ingår i mödravården här. Går ju via mvc eller spec.mvc mina gånger.

Ja jag tycker det, OM något skulle hänt skulle det komma ut en rejäl klump (varit med om ett sådant oxå i v9) förr så det borde man märka av tycker jag.

Nej, allt är bra med våra små! *övertygad*
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-03 09:39:33 följande:
    Men vaddå? Får du betala för VUL?
    Det ingår i mödravården här. Går ju via mvc eller spec.mvc mina gånger.

Ja jag tycker det, OM något skulle hänt skulle det komma ut en rejäl klump (varit med om ett sådant oxå i v9) förr så det borde man märka av tycker jag.

Nej, allt är bra med våra små! *övertygad*
    Ja jag går på privat mödravård så det är kanske därför...? Kanske bör ringa gyn istället (på sjukhuset, där brukar man kunna komma in samma dag i alla fall och då kostar det väl 150:- precis som akuten eller vc?)
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-03 09:58:32 följande:
    Ja jag går på privat mödravård så det är kanske därför...? Kanske bör ringa gyn istället (på sjukhuset, där brukar man kunna komma in samma dag i alla fall och då kostar det väl 150:- precis som akuten eller vc?)
    Jag betalar inget alls jag?!
    Tycker det låter konstigt. Mödravård är ju gratis i Sverige?!
  • talare
    snöstjärna skrev 2010-10-03 10:02:46 följande:
    Jag betalar inget alls jag?!
    Tycker det låter konstigt. Mödravård är ju gratis i Sverige?!
    tänkte precis fråga.. jag har absolut ingen koll eftersom det är första gången jag är gravid nånsin.. så allt ska alltså vara gratis om man inte går privat? skönt att veta det!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~