• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Gummsan85
    Eerika skrev 2010-09-30 16:12:26 följande:
    Tarmarna töjer sig ju med. Många med barn nr 2 i magen i min bekantskapskrets som blev med bebismage fort.
    Vissa stanna det av för ett tag men vissa blev mkt större en med barn nr 1. Så bara vänta o se =)

Idag har jag fått klart med jobbet med uppgifter och arbetstider, jobbar 8-12 mån-fred. Riktigt skönt.
    Och om jag nån gång behöver jobba helg så blir jag ledig nästan en hel vecka efter det.
    Så här får man nästan fira =)
    ja :) väntar med spänning :)

grattis till dina sköna arbetstider :) lite avis kan jag juh säga :)
    Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • jakeline

Min mage ser ut som det har gjort hela tiden... som en fettklump :P fast det kännsi linningen att magen blivit "större" eller iaf att något tar emot... :P Jag har ju sett gravid ut ganska länge...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna

Tänkte jag skulle visa er fotot maken tog igår.
    Så här såg det ut inne hos mig igår.

Här kommer en liten förklaring som läkaren gav.

Livmodern är lixom hjärtformad. Man kan se det om man kikar lite.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-30 16:31:53 följande:

Men är det en livmoder eller är det två? Jag såg (igår tror jag) en stund på tyra banks show och då handlade det om kvinnor med två livmödrar alternativt två vaginor... Hann tyvärr inte kolla klart men det var intressant... 
  • TheLove

Nu blev jag lite sorglig :( Gick in på google och sökte "foster V.7" och gick in på en bild i sökresultatet. Det visade sig vara en sida för abortmotståndare där de längre ned på sidan hade lagt upp en bild på ett dött foster med söndersprucken mage... Hur i helvete kan man lägga upp sånna bilder? Blir ledsen av att se sånt :(

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-30 16:58:24 följande:
    Men är det en livmoder eller är det två? Jag såg (igår tror jag) en stund på tyra banks show och då handlade det om kvinnor med två livmödrar alternativt två vaginor... Hann tyvärr inte kolla klart men det var intressant... 
    Ja jag såg det oxå innan jag åkte iväg så jag började nästan skratta då hon började prata om detta.
    Jag har en livmoder, men den är formad som ett hjärta och hon kunde inte säga säkert om det var en vägg rakt igenom eller bara ner en bit.
  • ljusgläntan3030
    snöstjärna skrev 2010-09-30 16:31:53 följande:

Hur stor i mm var din lilla??
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    sarasessi skrev 2010-09-30 11:51:43 följande:
    Tack :) Hur stor var din lilla då?
    Den var ca 5-6 mm sa hon...

Någon annan som varit på vul och fått reda på storleken?
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-30 17:29:41 följande:
    Ja jag såg det oxå innan jag åkte iväg så jag började nästan skratta då hon började prata om detta.
    Jag har en livmoder, men den är formad som ett hjärta och hon kunde inte säga säkert om det var en vägg rakt igenom eller bara ner en bit.
    haha okej, för det första jag tänkte på när du skrev var just det jag såg på tv haha... 
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-30 17:46:39 följande:

Hon sa ca 5mm men även V.5+6 vilket tydligen inte kunde stämma pga att hjärtat slog... 
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-30 18:06:14 följande:
    haha okej, för det första jag tänkte på när du skrev var just det jag såg på tv haha... 

Hon sa ca 5mm men även V.5+6 vilket tydligen inte kunde stämma pga att hjärtat slog... 
    hahha ja jag skrattade gott åt att precis hade sett det på tv innan jag åkte =) hehe.
    Jag å tyra =)

Hon sa bara att den var liten för att vara i v6+3, men hjärtat tickade på i alla fall.
    Kommer ha koll för hon sa att bebis kan bli väldigt tillväxthämmad. dvs. liten.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~