• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-09-30 20:41:34 följande:
    nu böjar det vara dags att berätta för mamma å pappa. jag är i vecka 8 nu.... Min käre far fyller år på tisdag. (v 7+6)GladJag tänkte trycka upp en t-shirt med texten" Grattis, du ska bli morfar", och ge som present. Jag är enda dottern och det är mitt första barn, så det blir ju hans första gång som morfar. Mamma kommer ju att vara med vid presentöppningen, så på så vis hoppas jag att hon kan räkna ut att hon ska bli mormor Tungan ute

Vad tycker ni??  bra ide´?

Nackdelen är väl att andra från familjen, mina bröder m familj, kasnke moster... ocå kommer att vara med på "kalaset" och därför kommer få reda på det oxå. Men men...man får väl säga på  nått sätt att dom inte behöver "skrika" ut det till alla, utan ta det lite lungt med att berätta vidare. Nåväl.

ciao!
    ja det var en jättebra ide! Våra vet ju redan, inte svärfar dock men han får veta ihelgen. Inte lika spännande när det är det andra... :P Blir officiellt efter inskrivningen tänkte jag, alltså typ fejjan och annat löst folk.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove

Våra föräldrar vet ju sen länge... Kände att jag absolut inte kunde hålla det från mamma eftersom vi pratar i telefon oftast flera gånger dagligen och alla vet att vi försökt bli gravida i ett år... Och skulle jag inte börja gnälla om att jag var så trött på att försöka skulle de ändå fatta direkt (Fick veta att vi vänta barn och berättade på fredagen, kan säga att jag undvek att prata med mamma till hundra)

Tyckte era idéer var bra... Tänker på det med att sätta på sonen en tröja... Tror att det kommer ta en liten stund innan de lägger märke till det... Men då är det ju extra roligt...

Vi slängde ett digitalt graviditetstest till min mamma och svärmor... De blev lite förvånade och efter en stund... "är du gravid?"

• Fia 82

Gravtestet var positivt iaf.. känns ju skönt att det inte är helt kört! Kan fortfarande ligga en liten därinne och gömma sig.. Glad

• Gummsan85

nästan alla på min sida vet och några vänner, sambons syster m. sambo vet men ingen annan. hans far gillar det inte och eftersom jag jobbar med honom så känner vi att vi avstår ett tag till, han verkar mest vilja förstöra för oss :(

men vi kommer komma ut med det till alla sen när de syns mera så får vi hoppas att han glädjs med oss :) hans mamma kommer bli glad iaf :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • snöstjärna

Usch, å här sitter jag med en massa färskt blod igen ;(
    Å det är fredag.
    Kan inte ringa förrän på måndag .. å läkaren sa iofs, att om jag fortsätter blöda skulle vi kolla om en vecka igen .. å de e ju på onsdag. Hmm. Kanske får åka på fredag igen då jag är ledig ...

Fan.

Orolig igen =(

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-01 17:26:46 följande:
    Å det är fredag.
    Kan inte ringa förrän på måndag .. å läkaren sa iofs, att om jag fortsätter blöda skulle vi kolla om en vecka igen .. å de e ju på onsdag. Hmm. Kanske får åka på fredag igen då jag är ledig ...

Fan.

Orolig igen =(
    Det är nog ingen fara! Vi håller tummarna att det inte är någonting den här gången!! Du kan ju åka till akuten och sitta där ett par timmar och vänta för att sen få ett vul. Det tar ju tid men troligtvis mkt snabbare än att vänta till på måndag!! *kram*
  • ljusgläntan3030
    snöstjärna skrev 2010-10-01 17:26:46 följande:
    Å det är fredag.

Fan.

Orolig igen =(
    Vad jobbigt.. ,men flera blöder ju under sin grav och allt sedan går bra!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-01 18:01:25 följande:
    Det är nog ingen fara! Vi håller tummarna att det inte är någonting den här gången!! Du kan ju åka till akuten och sitta där ett par timmar och vänta för att sen få ett vul. Det tar ju tid men troligtvis mkt snabbare än att vänta till på måndag!! *kram*
    Tror inte de har den möjligheten här i denna håla ;(
    Så jag kan lika gärna vänta .. det finns ju faktiskt inget man kan göra ändå.
    Jag hoppas verkligen att bönan klarat sig, å att det har å göra med tvillingen "bara".
    Har ingen värk eller så ... å jag tror det lugnat ner sig.
    Kanske för att hon var där å rörde om rejält i onsdags?
  • snöstjärna
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-01 18:08:37 följande:
    Vad jobbigt.. ,men flera blöder ju under sin grav och allt sedan går bra!
    Mmm jag blödde fram till v13 från å till med sonen. Så jag är ju "van" men blir lika livrädd varje gång =((
  • TheLove

Jo jag började blöda väldigt mycket efter de varit och rotat runt med. Jag blödde från och till genom hela graviditeten med sonen och är också van men blir precis lika orolig varje gång...

Det är säkert nått från tvillingen som inte hade kommit ut bara och då måste det ju blöda tills det är borta! Men ring på måndag morgon om det fortsätter tycker jag!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~