• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 20:38:26 följande:
    det va smart, det ska jag tänka på nästa gång jag får frågan... =)

Mitt nästa problem blir lördag då vi ska ha gäster, hur smiter man undan vin till maten när vi inte behöver köra hem :P

"Nej jag dricker vatten till maten... Jag har kommit in i en period där jag inte alls gillar vin längre, jättekonstigt... och NEJ jag är inte gravid"

Jag dricker ju inte kaffe längre och säger när någon bjuder "ner jag är så konstig... Jag tycker verkligen inte om kaffe längre,,, jag fr halsbränna och grejer..." Ingen har frågat om jag är gravid och visst, man får ju dricka kaffe när man är gravid men man tycker ju att folk i skolan borde reagera när jag brukar dricka två koppar om dagen annars...

• TheLove

Jag mår också skit av viss mat... Igår började jag laga biffar och var supersugen innan jag ens börjat steka började jag må illa och äcklades av tanken på sås... Det fick bli potatismos och biffar utan sås :P

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-10-06 06:30:07 följande:

"Nej jag dricker vatten till maten... Jag har kommit in i en period där jag inte alls gillar vin längre, jättekonstigt... och NEJ jag är inte gravid"

Jag dricker ju inte kaffe längre och säger när någon bjuder "ner jag är så konstig... Jag tycker verkligen inte om kaffe längre,,, jag fr halsbränna och grejer..." Ingen har frågat om jag är gravid och visst, man får ju dricka kaffe när man är gravid men man tycker ju att folk i skolan borde reagera när jag brukar dricka två koppar om dagen annars...

Det va en bra grej, men tror tyvärr inte denna vän kommer tro på det över huvudtaget :P
  • TheLove

Bjud inte på vin? Krossa en tom vinflaska (och ha resterna typ i en sopskyffel när de kommer så att ni precis har sopat upp det) och säg att den gick sönder och det var den enda ni hade... och hoppas på att de inte köper med sig vin? 

• snöstjärna

Åh idag är det dags för VUL igen.
    Tycker det ska bli skönt ...
    Har inte blött något mer sedan i fredags, men det har börjat komma lite mer brunt igen.
    Att det aldrig ger sig lixom.

Jag hoppas innerligen att bönan är kvar ... återkommer i eftermiddag =)

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 20:38:26 följande:
    det va smart, det ska jag tänka på nästa gång jag får frågan... =)

Mitt nästa problem blir lördag då vi ska ha gäster, hur smiter man undan vin till maten när vi inte behöver köra hem :P
    om ni ska dricka rött vin kan du ju alltid ha en flaska alkoholfritt i köket, så kan du fylla på ditt vin där när du "ändå kollar till maten". Visst, de alkoholfria röda vinerna smakar apa, men det kan vara värt att stå ut med en kväll om man inte vill berätta. De vita vinerna är godare, så länge de är kylda. Du kan ju hälla upp vinet på karaff eller hälla över i en likadan flaska som de andra dricker ur... Det är skit jobbigt att hålla på och mygla, men vad ska man göra? :P

Jag hade precis varit på inskrivning på ett par av våra bästa vänners bröllop, och visst brudgummen visste, men inte bruden och jag ville inte säga det på DERAS dag liksom. Men det vara bara mina bordsgrannar som märkte, trots att jag satt nästan bredvid bruden... :P Alkoholfritt vin och lite pet i maten, sedan alkoholfria drinkar. Det var bara andra gäster som noterade att jag beställde utan alkohol. Men drinkarna såg ju likadana ut iaf... :P 
    snöstjärna skrev 2010-10-05 20:46:17 följande:
    Oh matdofter är nått jag inte klarar nu heller. Maken värmde på köttbullar tidigare idag å jag höll på att avlida å kväljas. Fick lägga mig under en filt å hålla för näsan ... Haha. Kunde inte andas igen förrän all os hade vädrats ut. Huuuuua!

Jag har fått klåda i armhålorna?! Nån som varit med om det ??! Inte bytt tvättmedel eller deo .. Fattar inte var det kommer ifrån.
    innan jag plussade förra gången, och i början av graviditeten hade jag klåda under hakspetsen och konstigt varm om knäna... helmysko. Men det gick över... :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • ljusgläntan3030
    talare skrev 2010-10-05 18:07:29 följande:
    min karl ska också börja med middan, bad om pannkakor förut men nu är jag inte alls sugen på det... :-S vad ska ni äta?
    De blev en pastarätt med fetaost och oliver.. det var mumsigt Skrattande
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Imorgon ska jag träffa min vän som för flera veckor sedan sa att hon såg på mig att jag var gravid i min utstrålning.. hon tjatade om att jag skulle ta gravidtest när jag kom hem.. haha.. men jag förneka.

Nu ska vi ses igen och hon kommer säkert börja fråga ut om det där igen, vet inte hur jag ska slingra mig igen, jobbigt att ljuga faktiskt men vi vill ha gjort vul innan vi säger det till någon och nästa är ju på måndag!!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Fridayyy
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-06 07:50:35 följande:
    Imorgon ska jag träffa min vän som för flera veckor sedan sa att hon såg på mig att jag var gravid i min utstrålning.. hon tjatade om att jag skulle ta gravidtest när jag kom hem.. haha.. men jag förneka.

Nu ska vi ses igen och hon kommer säkert börja fråga ut om det där igen, vet inte hur jag ska slingra mig igen, jobbigt att ljuga faktiskt men vi vill ha gjort vul innan vi säger det till någon och nästa är ju på måndag!!
    Jag tänker som så att man lika gärna kan berätta. För skulle nåt gå fel berättar man ju det ändå. Jag har inte sagt nåt på jobbet än och bara till närmsta släkten för det är ju dem man berättar om nåt skulle gå fel. Det var så jobbigt att dölja för mamma att jag var sååå trött och håglös.
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-06 07:39:20 följande:
    Åh idag är det dags för VUL igen.
    Tycker det ska bli skönt ...
    Har inte blött något mer sedan i fredags, men det har börjat komma lite mer brunt igen.
    Att det aldrig ger sig lixom.

Jag hoppas innerligen att bönan är kvar ... återkommer i eftermiddag =)

Håller alla tummar för dig och bönan idag! Även fast det inte behövs för såklart är allt bra!

När jag väntade sonen fick jag röda prickar som kliade på magen (kanske någon mer stans men minns inte) förstod inte alls vad det berodde på men när jag träffade en kompis som var gravid efter Elliot var född sa hon att hennes (hon hade likadana) berodde på att hon väntade en son och att man kan få sånna prickar när man väntar pojkar då hormonförändringen kan göra det (eller nått sånt) så du kanske ska få en pojke?

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~