Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 20:38:26 följande:
det va smart, det ska jag tänka på nästa gång jag får frågan... =)
Mitt nästa problem blir lördag då vi ska ha gäster, hur smiter man undan vin till maten när vi inte behöver köra hem :P
om ni ska dricka rött vin kan du ju alltid ha en flaska alkoholfritt i köket, så kan du fylla på ditt vin där när du "ändå kollar till maten". Visst, de alkoholfria röda vinerna smakar apa, men det kan vara värt att stå ut med en kväll om man inte vill berätta. De vita vinerna är godare, så länge de är kylda. Du kan ju hälla upp vinet på karaff eller hälla över i en likadan flaska som de andra dricker ur... Det är skit jobbigt att hålla på och mygla, men vad ska man göra? :P
Jag hade precis varit på inskrivning på ett par av våra bästa vänners bröllop, och visst brudgummen visste, men inte bruden och jag ville inte säga det på DERAS dag liksom. Men det vara bara mina bordsgrannar som märkte, trots att jag satt nästan bredvid bruden... :P Alkoholfritt vin och lite pet i maten, sedan alkoholfria drinkar. Det var bara andra gäster som noterade att jag beställde utan alkohol. Men drinkarna såg ju likadana ut iaf... :P
snöstjärna skrev 2010-10-05 20:46:17 följande:
Oh matdofter är nått jag inte klarar nu heller. Maken värmde på köttbullar tidigare idag å jag höll på att avlida å kväljas. Fick lägga mig under en filt å hålla för näsan ... Haha. Kunde inte andas igen förrän all os hade vädrats ut. Huuuuua!
Jag har fått klåda i armhålorna?! Nån som varit med om det ??! Inte bytt tvättmedel eller deo .. Fattar inte var det kommer ifrån.
innan jag plussade förra gången, och i början av graviditeten hade jag klåda under hakspetsen och konstigt varm om knäna... helmysko. Men det gick över... :P