• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-05 08:40:18 följande:

Jo då känner man sig i alla fall gravid och det är ju positivt :)

Vad skönt att du ska få kolla till din mini, synd bara att det tar sån tid när man väntar på nått sånt. Dagarna segar sig ju massor. Vi har inte ringt... Jag tror allt står bra till med mini. Fick bara sån panik då blödningen var som när jag har min värsta mens (som för övrigt är väldigt lite, jag brukade blöda i 14 dagar istället) men blödningen försvann ju nästan direkt och inga klumpar så... Hoppas allt går bra på fredag och att alla tar det bra :)

Ja allt är nog bara bra ska du se.
    Men jag är glad att få komma in å titta till lite.
    Har svårt att komma ifrån på veckorna, men på fredagarna har jag självstudier .. så då blir det en "ta-hand-om-bebis"-dag i veckan =)
    Blir många mvc besök å sånt då ..
    Inbokat att ta blodtrycket varje fredag osv =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • talare
    TheLove skrev 2010-10-05 08:14:14 följande:

Blääää Jag mår superilla idag :( Vill bara lägga mig över toan och spy och så hart jag blivit förkyld och försovit mig... Började skolan kl 8 och vaknade precis... Men... Jag skiter i första lektionen... Tänker inte stressa iväg och spy på kuppen när jag har håltimme efter första lektionen (som förövrigt är skittrist)

Nej idag tycker jag synd om mig själv... och dessutom lånade jag ut mina gamla mammabyxor till min syster en gång för länge sen och hon kan inte hitta dem... Det var mitt absoluta bästa plagg jag någonsin använt och jag vill ha dem tillbaka :( Det var ett par plych mjukisbyxor från HM med hög mudd men de säljs inte längre)

vilken tråkig start på dagen du fick.. hoppas den blev bättre sen!
    själv fick man en helt ok, är lite seg och har lite huvudvärk men en ok dag, absolut!
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-05 09:44:16 följande:
    Ja allt är nog bara bra ska du se.
    Men jag är glad att få komma in å titta till lite.
    Har svårt att komma ifrån på veckorna, men på fredagarna har jag självstudier .. så då blir det en "ta-hand-om-bebis"-dag i veckan =)
    Blir många mvc besök å sånt då ..
    Inbokat att ta blodtrycket varje fredag osv =)

Det är ju jättebra! Varför ska du ta blodtryck så ofta?

talare skrev 2010-10-05 14:40:34 följande:
    själv fick man en helt ok, är lite seg och har lite huvudvärk men en ok dag, absolut!
    Jo min dag har varit bra sen.. Ska iväg med min svägerska som är i V.38 till simhallen och simma lite ikväll... Ska bli skönt :)
  • ljusgläntan3030
    Lovelyy - skönt att simma lite..

maddelu - Tack.. ja vi får se om jag hittar nån lösning..

Nu sitter jag och väntar på middag .. min kille står och lagar idag.. hihi.. ska bli mums!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • talare
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-05 18:05:42 följande:
    Lovelyy - skönt att simma lite..

maddelu - Tack.. ja vi får se om jag hittar nån lösning..

Nu sitter jag och väntar på middag .. min kille står och lagar idag.. hihi.. ska bli mums!
    min karl ska också börja med middan, bad om pannkakor förut men nu är jag inte alls sugen på det... :-S vad ska ni äta?
  • jakeline

väntar också på middagen. Jag är på grönsaksdetaljen, resten gör maken och svärfar. Pepparbiff, bakadpotatis, kryddsmör, bea och sallad. smarvens

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-05 17:27:14 följande:

Det är ju jättebra! Varför ska du ta blodtryck så ofta?

talare skrev 2010-10-05 14:40:34 följande:
    Jo min dag har varit bra sen.. Ska iväg med min svägerska som är i V.38 till simhallen och simma lite ikväll... Ska bli skönt :)
    Det är för att jag fick tvärsluta med mina mediciner för blodtrycket så fort jag plussade.
    Men just nu ligger det PERFEKT. Så bra har det inte varit sedan innan graviditeten med sonen =)
    Så jag är nöjd!
    Kommer ha koll varje vecka så de kan sätta in rätt medicin OM det höjs så jag inte får havandeskapsförgiftning igen ..

Blev ledig i morgon, så jag ringde å frågade om jag kunde få en tid redan då å det fick jag!
    Så ni får hålla tummarna för att bönan mår bra redan i morgon!! =) 11:30!
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Sommarnatt2010

Vill oxå se min lill* Har haft värsta magknipet nu ikväll...men så länge det inte känns som mensvärk håller jag mig ganska lugn...

Jag har inga problem med att äta, däremot tycker jag det är jobbigt att suget varierar så...Kan vara sugen på en sak, fixa i ordning det, men när det väl ska ätas så kan det nästan äkla mig istället :S Super svårt att planera maten då...Sen har jag väldiga problem med matsalen på skolan, fixar inte alls att vara där inne eller ens att gå förbi...Laga mat hemma är dock inga problem..

Har ni några sånna där saker som ni bara måste äta?? Så många som pratar om de där typiska gravid suget, men har inte märkt något av det...

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 19:16:37 följande:
    Vill oxå se min lill* Har haft värsta magknipet nu ikväll...men så länge det inte känns som mensvärk håller jag mig ganska lugn...

Jag har inga problem med att äta, däremot tycker jag det är jobbigt att suget varierar så...Kan vara sugen på en sak, fixa i ordning det, men när det väl ska ätas så kan det nästan äkla mig istället :S Super svårt att planera maten då...Sen har jag väldiga problem med matsalen på skolan, fixar inte alls att vara där inne eller ens att gå förbi...Laga mat hemma är dock inga problem..

Har ni några sånna där saker som ni bara måste äta?? Så många som pratar om de där typiska gravid suget, men har inte märkt något av det...
    inte ännu i alla fall. Fick det inte alls förra gången heller, så vi får se hur det blir den här gången.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 19:16:37 följande:

jag känner inte av något speciellt som jag är sugen på hela tiden, men precis som dig så är jag sugen på olika saker hela tiden. jättejobbigt!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~