• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • melkersmamma

är det någo av er som har erfarenhet av att få kväljning?

jag får det heela tidn nu vilket är skitjobbigt.. mår inte illa alltså utan det är att kväljas som är mitt stora problem.

kan knappt tänka på mat
    tål inte lukten av matos

får knappt i mig någon mat för jag blir bara äcklad..
    jobbar dessutom som lokalvårdare så äckliga lukter Går inte att undvika..

har provat prostafen som hjälpte mot illamåendet men inte ett dugg mt kväljningarna..

vad ska jag göra? :(

• TheLove

Jag har också fått börja använda mammabyxor men det är mest för att jag får så ont i magen av tryck från byxor på magen...

Har inga tips mot kväljningar tyvärr :(

• jakeline
    TheLove skrev 2010-10-07 10:49:46 följande:

Jag har också fått börja använda mammabyxor men det är mest för att jag får så ont i magen av tryck från byxor på magen...

Har inga tips mot kväljningar tyvärr :(

jo jag tror det är det som gör at tmina jeans är så obekväma helt plötsligt. måste knäppa upp helt för att ens kunna  ha dem längre än tre minuter... 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Eerika

Har snart jobbat en hel vecka och det är toppen att va tillbaka =) sonen trivs på dagis så det gör det ju mkt enklare.
    Var livrädd att mitt illamående skulle göra det jobbigt för mig, men det har vänt från fm till em, så tyvärr är jag rätt utslagen på em när jag hämtat hem lilleman.
    Hoppas på att det försvinner snart!!

Jag har beställt mammajeans nu, som tur är kan man ju ha tights o tunika så modet är ju bra =)
    På jobbet har jag fått gå upp två storl i byxor =)  (vi har uniform) och magen går inte att dölja på ngt sätt.
    Dagens skratt fick jag häromdan när min son sa (han är 15 månader) "BOLL" och pekade på min mage!!!
    Barn är för underbara =)

• TheLove
    Eerika skrev 2010-10-07 16:53:40 följande:
    Har snart jobbat en hel vecka och det är toppen att va tillbaka =) sonen trivs på dagis så det gör det ju mkt enklare.
    Var livrädd att mitt illamående skulle göra det jobbigt för mig, men det har vänt från fm till em, så tyvärr är jag rätt utslagen på em när jag hämtat hem lilleman.
    Hoppas på att det försvinner snart!!

Jag har beställt mammajeans nu, som tur är kan man ju ha tights o tunika så modet är ju bra =)
    På jobbet har jag fått gå upp två storl i byxor =)  (vi har uniform) och magen går inte att dölja på ngt sätt.
    Dagens skratt fick jag häromdan när min son sa (han är 15 månader) "BOLL" och pekade på min mage!!!
    Barn är för underbara =)

Åh vad skönt att allt funkar på dagis och jobb...

Jag vet inte hur jag ska göra med kläder... Alla mammakläder är ju så stora att jag drunknar i strl S och xs är inte så lätt att hitta... Får väl köra på vanliga kläder eller nått...

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-07 17:47:40 följande:

Åh vad skönt att allt funkar på dagis och jobb...

Jag vet inte hur jag ska göra med kläder... Alla mammakläder är ju så stora att jag drunknar i strl S och xs är inte så lätt att hitta... Får väl köra på vanliga kläder eller nått...

Själv är jag överlycklig för jag kommer för första gången i mitt liv i mammakläder! =)
    Förra graviditeten fick jag gå med säckiga stora säckar.
    Nu är jag "normalare" och kan ha mammakläderna å behöver inte köpa största storleken heller .. det känns fördjävla skönt måste jag säga =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Eerika
    snöstjärna skrev 2010-10-07 19:14:50 följande:
    Själv är jag överlycklig för jag kommer för första gången i mitt liv i mammakläder! =)
    Nu är jag "normalare" och kan ha mammakläderna å behöver inte köpa största storleken heller .. det känns fördjävla skönt måste jag säga =)
    Härligt för dig =) Det är ju faktiskt en speciell underbar känsla att ha mammakläder på sig =)
  • snöstjärna

Eerika: Ja det känns underbart, fast jag hade helst kommit i mål innan jag blev gravid ... Men ibland planerar livet sig självt :)

Ser fram emot att köpa lite mammaleggings. Nån som har tips?! H

• Sommarnatt2010

Här mås det riktigt illa...de senaste två dagarna har varit riktigt jobbiga. Synd att man har ett socialt yrke o måste vara glad o pigg jämt. Snart börjar nog kollegor undra :) men nu är det snart Helg o man kan vila lite...

• TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-07 19:14:50 följande:
    Vad skönt att du kommer i mammakläder nu :) 
    Eerika skrev 2010-10-07 19:40:53 följande:
    Härligt för dig =) Det är ju faktiskt en speciell underbar känsla att ha mammakläder på sig =)
    tycker med det är härligt med mammakläder... Nu är det hy ett mode där endel tröjor sitter åt under tuttarna så jag kan nog hitta nått sånt istället för mammakläder, men hur i h*lvete ska jag kunna hitta någon jacka? Letade som en stolle förra gången men denna gång är jag större så jag kommer inte kunna ha den kalla tunna jackan som jag fick ha i slutet av vintern :P
    snöstjärna skrev 2010-10-07 19:55:35 följande:
    Eerika: Ja det känns underbart, fast jag hade helst kommit i mål innan jag blev gravid ... Men ibland planerar livet sig självt :)

Ser fram emot att köpa lite mammaleggings. Nån som har tips?! H
    Jag köpte vanliga leggins i strl L när jag väntade sonen... Det funkade bra fast lite stora var de allt så fick gå och dra upp dem hela tiden :P (byxor är jag lite större i och kommer i alla fall i strl 36 så där kan jag nog hitta nått i alla fall :) 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~