• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • sarasessi

Har inte varit så aktiv sista dagarna men läser igenom vad alla har skrivit. Bokade ju ett tidigt ul innan jag gjorde vul men har avbokat det nu. Min barnmorska tyckte det var onödigt eftersom jag redan sätt ett tickande hjärta. Men nu blir jag osäker. Hur vet man att den lilla verkligen lever där inne utan att göra ul? Jag tycker dagarna går långsamt! Det vanligaste är väl ändå att kroppen stöter ut det om det vore något fel?

Lycka till idag på ditt vul snöstjärna! Det går säkert super ska du se! 

• Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2010-10-06 10:19:04 följande:
    Jag tänker som så att man lika gärna kan berätta. För skulle nåt gå fel berättar man ju det ändå. Jag har inte sagt nåt på jobbet än och bara till närmsta släkten för det är ju dem man berättar om nåt skulle gå fel. Det var så jobbigt att dölja för mamma att jag var sååå trött och håglös.
    Vanligtvis tänker jag som dig, men då vi inte berättat för föräldrarna än (mina bor en bit bort o vill inte ta det på tele med tanke på att mamma varit väldigt negativ innan) o de som kommer till oss i helgen är min barndomsvän, för att våra mammor umgåtts sen de va små..Det är ju så lätt att det kommer ut o vill som sagt att mamma ska höra det från mig o inte från någon annan...annars hade det inte gjort mig något..Vår närmaste vänner här hemma som vi umgås med vet...
  • TheLove

Min syster har berättat för flera av hennes vänner som har grattat oss... Känns lite sådär då jag inte berättat för en enda vän ännu, det är bara närmsta familjen (mamma, pappa, syster på båda sidorna) och så alla min systers vänner då förstås... Men jag orkar inte bli sur...

• Fridayyy

Jaha, nu har jag ätit stekt fläsk och löksås. Det är ju annars en rätt man inte borde klara av som gravid..=) Men jag kan äta alla rätter en gång sen mår jag illa av dem...så nu måste jag sitta och tänka ut vad jag kan tänka mig att äta. Jag mår alltid lite illa precis innan jag äter och efter jag ätit. Varför är kroppen så konstig??? Vill den att jag ska äta eller inte?? Vilket luktsinne man får också, är det för att man ska kunna lukta sig till saker som man inte borde äta??

• jakeline
    sarasessi skrev 2010-10-06 10:58:48 följande:
    Har inte varit så aktiv sista dagarna men läser igenom vad alla har skrivit. Bokade ju ett tidigt ul innan jag gjorde vul men har avbokat det nu. Min barnmorska tyckte det var onödigt eftersom jag redan sätt ett tickande hjärta. Men nu blir jag osäker. Hur vet man att den lilla verkligen lever där inne utan att göra ul? Jag tycker dagarna går långsamt! Det vanligaste är väl ändå att kroppen stöter ut det om det vore något fel?

Lycka till idag på ditt vul snöstjärna! Det går säkert super ska du se! 
    jag gjorde inte ett enda Vul eller ul innan rUL och knyttet levde. Om du inte blöder så finns ingen anledning till att be om extra ul... Håller med din BM. Ta det lugnt och försök njut. Varken du eller knyttet mår bra av att du oroar dig. 
    TheLove skrev 2010-10-06 11:27:08 följande:
    Min syster har berättat för flera av hennes vänner som har grattat oss... Känns lite sådär då jag inte berättat för en enda vän ännu, det är bara närmsta familjen (mamma, pappa, syster på båda sidorna) och så alla min systers vänner då förstås... Men jag orkar inte bli sur...
    men vad okänsligt av henne... det är väl något ni får berätta själva? Min mamma fick ju veta väldigt tidigt, och jag sa till henne att inte berätta för syrran förrän jag fått göra det själv. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna

Hej allihopa!

Allt var bra med bönan, lite mindre än vad h*n borde vara, men det rättar ju till sig vid rUL i alla fall. Hade växt rätt mycket denna vecka i alla fall. Och jag ska nog inte behöva åka in igen å göra VUL om jag inte skulle börja blöda väldigt mycket. "Tvillingen" har dock inte kommit ut helt ännu ... den säcken var fortfarande fylld med vätska, så mer kommer det att komma, men att jag skulle inte vara orolig.

Bönan påverkas inte av detta alls, utan låg så väl skyddad i sin egen lilla säck å del av livmodern.

Skönt!

Så nu tänker jag börja berätta ... ska berätta för mamma å pappa å brorsor i helgen då de kommer å firar min födelsedag =)

Nu slappnar jag av lite å ska försöka NJUTA av detta! Magen har redan svällt en aning, lite jobbigt. Men vikten ligger ungefär på samma som innan jag blev gravid. Skönt. Önskar kunna hålla mig kring denna vikt resten av tiden .

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-06 13:17:11 följande:
    Hej allihopa!

Allt var bra med bönan, lite mindre än vad h*n borde vara, men det rättar ju till sig vid rUL i alla fall. Hade växt rätt mycket denna vecka i alla fall. Och jag ska nog inte behöva åka in igen å göra VUL om jag inte skulle börja blöda väldigt mycket. "Tvillingen" har dock inte kommit ut helt ännu ... den säcken var fortfarande fylld med vätska, så mer kommer det att komma, men att jag skulle inte vara orolig.

Bönan påverkas inte av detta alls, utan låg så väl skyddad i sin egen lilla säck å del av livmodern.

Skönt!

Så nu tänker jag börja berätta ... ska berätta för mamma å pappa å brorsor i helgen då de kommer å firar min födelsedag =)

Nu slappnar jag av lite å ska försöka NJUTA av detta! Magen har redan svällt en aning, lite jobbigt. Men vikten ligger ungefär på samma som innan jag blev gravid. Skönt. Önskar kunna hålla mig kring denna vikt resten av tiden .
    åh vad härligt! kul att få berätta också!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Fridayyy
    snöstjärna skrev 2010-10-06 13:17:11 följande:
    Hej allihopa!

Skönt!

Vad skönt att det såg bra ut!!!
  • sarasessi
    jakeline skrev 2010-10-06 11:51:46 följande:
    jag gjorde inte ett enda Vul eller ul innan rUL och knyttet levde. Om du inte blöder så finns ingen anledning till att be om extra ul... Håller med din BM. Ta det lugnt och försök njut. Varken du eller knyttet mår bra av att du oroar dig. 
    Tack för svaret! Alltid skönt att bli lugnad här på FL från personer som varit gravida förr :)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~