• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Sommarnatt2010

Jag har oxå funderat lite på det här med jacka i vinter...Tror ni man blir så stor att man inte kan ha sin vanliga vinterjacka hela vintern...Känns lite surt att behöva köpa en vinterjacka strl större för att man är gravid :S

Måste köpa mig ett par regnbyxor...för jag är ute o gå mycket klarar mig nog inte i vinter utan det...Med extra mjukis byxor under klarar jag mig nog utan termobyxor...

• jakeline

Jag var ju höggravid under vintern och det var rätt så drygt. Men jag tog en av svärfars gamla jackor så slapp jag köpa ny. :P

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove

Jag har ingens jacka som jag kan ta... Möjligtvis skulle jag kunna ha en av min systers men tror inte hon har så mycket varmt, hon har nog de lite snyggare som sitter taight och så... Annars är alla mkt större än jag...

• TheLove

Gissa om jag är nere idag! Mina enda jeans jag kan ha utan att få ont i magen har gått sönder :( nu försöker jag hitta mammabyxor utan mudd (som dessa) men det verkar ju inte finnas någonstans! Visst kan jag ha dessa men min ledvärk blir mkt värre när jag blir kall o det blåser och detta är på knät så jag kommer få ont *surar* hoppas magen växer snart så jag kan ha byxorna med mudd. Fan då jag skulle ju inte köpa några mammabyxor denna graviditet!

• Eerika
    TheLove skrev 2010-10-09 16:47:50 följande:
    Gissa om jag är nere idag! Mina enda jeans jag kan ha utan att få ont i magen har gått sönder :( nu försöker jag hitta mammabyxor utan mudd (som dessa) men det verkar ju inte finnas någonstans! Visst kan jag ha dessa men min ledvärk blir mkt värre när jag blir kall o det blåser och detta är på knät så jag kommer få ont *surar* hoppas magen växer snart så jag kan ha byxorna med mudd. Fan då jag skulle ju inte köpa några mammabyxor denna graviditet!
    På HM har du jeans med liten mudd. Det kanske kan funka innan magen kommit !?
  • jakeline

Åh, det känns som om jag fått bukt med mitt illamående! wohoo! kanske är det de värmländska skogarna som gjort susen! Mår iaf inte illa om jag inte blir tokhungri och måste inte äta hela tiden! det är underbart!  

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove
    Eerika skrev 2010-10-09 18:10:11 följande:
    På HM har du jeans med liten mudd. Det kanske kan funka innan magen kommit !?

Jag får kika på det för överallt jag letar är det med mudd... Vill inte köpa byxor över internet heller... Känns svårt... Hittade ett par av min systers gamla byxor som jag fick efter jag var nyförlöst och hade höfter som heter duga, de går faktiskt bra i midjan när jag sitter och är ett par vanliga byxor så det känns toppen!

Nu har jag precis klippt sonen för första gången själv... Har tidigare använd rakapparat och det har funkat men blivit lite för kort men jag tror detta blev bra (inte som när farmor klipper men bra för att  vara jag) Måste ju också lära mig det :) Känner mig lite duktig :)

• talare

klädproblem har jag sluppit än så länge.. men som många andra här inne så funderar jag över vintern... om man blir för stor att man itne kan använda sin vanliga vinterjacka.. man är ju ändå lite snål att man inte vill köpa en ny endast pga graviditet. men det kanske blir ett måste om vi får likadan vinter som sist! hua! då får man införskaffa sig ett par nya termobyxor också...

men ingen av oss kommer vara höggravid när det är som varmast ute och det lär ju vara en plåga! så lite tur har vi ändå!

• Sommarnatt2010
    talare skrev 2010-10-10 10:49:53 följande:
    klädproblem har jag sluppit än så länge.. men som många andra här inne så funderar jag över vintern... om man blir för stor att man itne kan använda sin vanliga vinterjacka.. man är ju ändå lite snål att man inte vill köpa en ny endast pga graviditet. men det kanske blir ett måste om vi får likadan vinter som sist! hua! då får man införskaffa sig ett par nya termobyxor också...

men ingen av oss kommer vara höggravid när det är som varmast ute och det lär ju vara en plåga! så lite tur har vi ändå!
    Ja o vi kommer ju inte vara höggravida i vinter heller...så om vintern inte blir allt för lång borde man ju klara sig ganska bra...Hoppas jag =)
  • Fridayyy

Jag har fött i både mars och maj och jag har inte haft nån speciell jacka. Dels blir man ju väldigt varm som gravid och mina jackor har inte varit så tajta innan. Men förhoppningsvis blir det VÅR tidigt. Det var värre med skor när jag svullnade på första barnet. Har för mig jag hade sandaler på mig och vinterjacka...=)

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~