• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • snöstjärna

Sarasessi: Jag tänkte trycka en tröja med bokstavstämplar till sonen som han ska få ha på sig på söndag då mina föräldrar och syskon kommer för att gratulera mig på min födelsedag :) Får se hur snabbt de reagerar .. Hihi

• sarasessi
    snöstjärna skrev 2010-10-06 18:36:57 följande:
    Sarasessi: Jag tänkte trycka en tröja med bokstavstämplar till sonen som han ska få ha på sig på söndag då mina föräldrar och syskon kommer för att gratulera mig på min födelsedag :) Får se hur snabbt de reagerar .. Hihi
    Vad roligt! Ja, men det tror jag att du skrivit innan. Det blir ju super! Du får skriva hur reaktionerna blev i efterhand :) Lycka till! Själv vill jag bara berätta för ALLA nu...men vi hade tänkt att vänta ca. 3 veckor till.
  • maddelu
    snöstjärna skrev 2010-10-06 18:36:57 följande:
    min pappa fyllde år igår. Vi gav en tröja med texten "jag ska bli morfar" , det blev perfekt!!!!
  • snöstjärna
    maddelu skrev 2010-10-06 19:34:19 följande:
    min pappa fyllde år igår. Vi gav en tröja med texten "jag ska bli morfar" , det blev perfekt!!!!
    Va roligt! =)

Maken ska få ringa till farmor å farfar å berätta, men han vill helst vänta. Jag tycker han ska göra det nu snart dock så de inte får höra på omvägar. De är lite äldre å skulle nog uppskatta att sonen själv berättar.

En del vänner vet redan, men nu e de familjens tur =)
    sarasessi skrev 2010-10-06 18:42:03 följande:
    Vad roligt! Ja, men det tror jag att du skrivit innan. Det blir ju super! Du får skriva hur reaktionerna blev i efterhand :) Lycka till! Själv vill jag bara berätta för ALLA nu...men vi hade tänkt att vänta ca. 3 veckor till.
    Det ska jag göra =) Återkommer på söndag kväll ;)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • sarasessi
    maddelu skrev 2010-10-06 19:34:19 följande:
    Oh, vad perfekt! Vet inte hur vi ska berätta än. Det blir mina föräldrars första barnbarn, dock inte min sambos föräldrars första.
  • TheLove

Vad skönt att allt såg bra ut snöstjärna!

Vi var förbi min svägerska och svåger ikväll och svåger sa "oj vilken stor mage du har fått!" Tur att jag bara går i skolan på dagen för på kvällen blir min mage megastor... På morgonen är den nästan platt, fast försöker jag dra in den så sticker den ändå ut lite... (livmodern som tar plats)

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-06 22:49:12 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut snöstjärna!

Vi var förbi min svägerska och svåger ikväll och svåger sa "oj vilken stor mage du har fått!" Tur att jag bara går i skolan på dagen för på kvällen blir min mage megastor... På morgonen är den nästan platt, fast försöker jag dra in den så sticker den ändå ut lite... (livmodern som tar plats)

Så är det för mig med, på morgonen å dagen är den relativt liten. Har ju lixom lite mage redan ... lite häng efter att ha gått ner så mycket i vikt.
    Men på eftermiddagen/kvällen .. då e den rejält svullen .. tur man håller sig någolunda hemma då ;)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-07 07:02:00 följande:
    Så är det för mig med, på morgonen å dagen är den relativt liten. Har ju lixom lite mage redan ... lite häng efter att ha gått ner så mycket i vikt.
    Men på eftermiddagen/kvällen .. då e den rejält svullen .. tur man håller sig någolunda hemma då ;)

hehe ja... Jag är ju pinnsmal och har snarare problem med att väga för lite än tvärtom (skönt att slippa problem med bantning men har under många år mått dåligt över min undervikt) så nu tycker jag det syns jätte tydligt att det ligger någon i magen... Det blir ju bara en mage som sticker ut på en väldigt smal kropp så jag är nästan förvånad att ingen frågar i skolan :P Men folk är väl rädda att trampa på en öm tå...

Tror jag skrivit innan att jag inte ska berätta förrän folk frågar om jag är gravid... Lite roligt så :)

• snöstjärna

Lovelyy: Ja då kan jag förstå att det syns! :) Här kanske folk börjar undra om jag börjat lägga på mig igen :P

• jakeline
    sarasessi skrev 2010-10-06 18:25:57 följande:
    Tack för svaret! Alltid skönt att bli lugnad här på FL från personer som varit gravida förr :)
    jag är själv mycket lugnare den här gången eftersom jag varit med om det förr. Men var toooknojjig förra graviditeten innan UL. Men efter ett tag gick det över, man började känna små rörelser och magen växte. Det var de här första veckorna som var värst så jag kan ju förstå att man vill göra vul bara för att bli säker. jag hade ju en snäll bebbe i magen som inte gjorde mig illamående eller att jag hade värst ont. Det mesta är ju helt normalt... :P 

Jag ser mest fet ut jag... är ju inte jättesmal till att börja med, kan dock inte ha mina jeans längre, utan får hsa runt i mjukis brallor, blir nog att ta fram mammabyxorna igen... :s 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~