LisaTott2012 skrev 2010-11-30 18:17:17 följande:
Men visst har du väl gjort vul? då borde ju läkaren ha sett när ÄL borde ske? och prog-testet görs ju 1 vecka efter ÄL för då ska det vara som högst. Vet du vilket värde du hade?
Efter min första dubbla dos fick jag ovitrelle för att ägget skulle släppa, så troligen släppte inte det ägget jag fick med enkel dos..
.Fråga din läkare, det låter lite skumt med mellanblödningar, men som sagt Pergo har många biverkningar

och blödning är en av dem.
Har du kollat så du inte är gravid då???
Ja, jag gjorde vul förra månaden då jag åt enkelkur pergo ...
du ser i mitt "Kryp-in" hur allt såg ut under månaden ...
Vid VUL nr.3 (Sista VUL:et jag var på förra månaden) hade ingen äggblåsa blivit större, typ 12mm ... men min Gyn såg ju vätska i min högra äggstocke, som hon kaaaaanske trodde kunde innebära att en äggblåsa spruckit o släppt, därmed så sexade vi på jag o sambon den kvällen ...
sen gjorde jag progesteronprov veckan efter (Dag 25) ...
Eftersom Gyn kanske trodde ägget släppt dagen jag var på VUL, dag 17 så trodde jag att blödningen jag fick på dag 26 (8 dagar efter gyn antog, kanske, trodde, jag fått äl) var en nidis ....
Jag hade jätteont i äggstockarna från dag 22 - dag 26 ,,, sen kom ju som sagt blödningen på dag 26, precis likadan blödning jag fick idag ... pyttelite blod i flytningarna ... som strimmor med blod .... kanske ändå var så att äl kom på dag 26 istället för på dag 17 då jag var på sista VUL:et ....
Guuuuud var krångligt jag skriver =P =P men hoppas du förstår ändå hehe!
Jag kan inte svara på varför jag inte fick fortsätta komma på VUL efter dag 17 ... jag menar, om ägget var 12mm på dag 17, så kaaanske det kunde växt mer ... Kanske var så att det inte blev mer VUL för att min Gyn tyckte ägget vuxit dåligt för övrigt tiden till dag 17 .... men som sagt, vissa får ju ÄL mkt senare ... så nästa gång ska jag be att få komma in på mera än 3 VUL ...
Hon kanske ändå var såpass säker på att vätskan i äggstocken var ett ägg som släppt (Men hon hade fel) ... medans jag själv nu i efterhand tror det var en ofarlig vattenfylld cysta som spruckit (Googlat om det lite), för jag hade fruktansvärt ont den dagen jag var på VUL ...
Jo, pergon kan ju ge biverkningar, men som denna månad så kan ju inte jag ha så hög dos av pergo i mig, eftersom det var ett tag sen jag käkade dom ...
sitter här med värk i äggstockarna o undrar om jag har ÄL nu ... vi ska iaf sexa på nu ikväll ... o fortsätta ett tag, så får vi se ... kanske kan boka ett VUL ...
Och nej, jag är inte gravid =) om det vore så väl ;)