• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-12 16:46:57 följande:
    hehe, ja precis vad ska man säga =P
    synd som skam är det ...

gjorde ett till test nyss, det var också positivt ...
    är det ofta man kan få så? positivt 2 dagar i rad ?
    här är det ...

vissa kan väl få positiva äl-test när dom är gravida, men igår gjorde jag ett gravtest innan jag tog äl-testet igår, o gravtestet var ju negativt ...

Jag hade så 3 dagar i rad nu sist...Och det visade sig ju vara 2 äggFlört...
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-12 16:48:51 följande:
    sen det där med att han inte är hemma .. det är han.
    Jag menade det jag skrivit lite längre upp i tråden, att han ska börja plugga 30 mil härifrån ...
    att bebis får vi lägga på hyllan ett tag .. tyvärr ...
    men jag testade på nu med äl-test ändå, bara för att hålla lite koll, tills vi ska börja försöka om ett år igen ca ...
    Men??
    kan ni inte göra bebis ändå? jag menar sista försöket innan det läggs på is?
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-12 16:51:07 följande:
    Men??
    kan ni inte göra bebis ändå? jag menar sista försöket innan det läggs på is?
    Jo, men han ska plugga i 2 år =/
    30 mil härifrån, känns inte så snällt mot barnet att ha en pappa
    som kommer hem endast helger och när han har LIA (Lärande i arbete, ungefär som praktik) ...
    sen blir det ju extra tungt för mig.
    Vill ju ändå att vi ska dela glädjen med barnet, varje dag, ihop.
    Han kommer ju missa så mkt, min sambo. det vill ingen av oss.

Blir ju skiiitsugen på att försöka nu när jag väl fått positivt äl-test.
    Men känns som att leka med elden lite.

Vi har sagt att vi nog ska börja försöka om ett år igen, runt dec 2011, och tar det sig med en gång så kommer bebisen som tidigast i sept 2012 och då är det bara 3 månader tills hans utbildning är slut, och 3 månader skulle jag ändå kunna tänka mig vara ensam mesta tiden med bebisen. Det skulle ändå fungera, men inte 2 år.
  • vanligmänniska

Hej, får jag bara slänga in en fråga? Kanske någon som har erfarit själv eller vet mer än jag..
    jag har ätit min första pergo-kur nu i dec och gjorde ett VUL i fredags på cd 13. då hade jag endast ett ägg som var 11 och ett ägg som var 9, vilket min gyn sa var lite litet och att ingen ÄL kommer ske denna månad. min fråga är, är det verkligen så? jag testade med ÄL-sticka idag och den visade på ÄL.. kan inte ägget ha vuxit mer nu? att jag bara har en längre cykel?

kanske svårt för er att svara på, men är det någon som har erfarenhet av detta?

• Japan87

Nu börjar jag bli orolig här ... flytningar from hell!!!!
    Inget illaluktande o inget svidande, bara massa massa ... jag har ALDRIG ALDRIG mkt flytningar!
    Känns då o då som jag pinkat ner mig .... jag är helt förvånad !

Tänk om jag ändå är gravid ... hmm ......

• helena29
    Japan87 skrev 2010-12-16 19:21:14 följande:
    Nu börjar jag bli orolig här ... flytningar from hell!!!!
    Inget illaluktande o inget svidande, bara massa massa ... jag har ALDRIG ALDRIG mkt flytningar!
    Känns då o då som jag pinkat ner mig .... jag är helt förvånad !

Tänk om jag ändå är gravid ... hmm ......
    Jag hade jättemycket flytningar innan jag plussade!!! Lycka til!!!!
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-17 10:12:00 följande:
    Jag hade jättemycket flytningar innan jag plussade!!! Lycka til!!!!
    hur var dina då om man får fråga =P=P??? haha

mina är väldigt rinniga, lite som väldigt rinnande lotion (fast inte fullt så vitt, utan vit-genomskinlig) ...

ursäkta informationen =D
  • helena29
    Japan87 skrev 2010-12-17 12:08:58 följande:
    hur var dina då om man får fråga =P=P??? haha

mina är väldigt rinniga, lite som väldigt rinnande lotion (fast inte fullt så vitt, utan vit-genomskinlig) ...

ursäkta informationen =D
    Mina var som rinnande lotion! När har du BIM då?
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-17 13:03:25 följande:
    Mina var som rinnande lotion! När har du BIM då?
    Oj, precis som mina då =O

Vet inte riktigt =P har ju väldans oregelbunden mens,
    men jag är på dag 28 idag.

Jag har beställt gravtest på nätet, så det är väl i min brevlåda på måndag. Dag 31 då.

hmm, på nått sätt tror jag inte jag är gravid, men samtidigt så förstår jag mig inte på varför jag fått sånna flytningar, har ju som tidigare skrivit att jag aldrig upplevt det förut ...
    Nu har flytningarna avstannat lite, får se vad som händer.

Känner av lätt mensvärk ibland också. Fast mer aktivitet i livmoderstrakten på kvällarna.
  • helena29
    Japan87 skrev 2010-12-17 13:18:50 följande:
    Oj, precis som mina då =O

Vet inte riktigt =P har ju väldans oregelbunden mens,
    men jag är på dag 28 idag.

Jag har beställt gravtest på nätet, så det är väl i min brevlåda på måndag. Dag 31 då.

hmm, på nått sätt tror jag inte jag är gravid, men samtidigt så förstår jag mig inte på varför jag fått sånna flytningar, har ju som tidigare skrivit att jag aldrig upplevt det förut ...
    Nu har flytningarna avstannat lite, får se vad som händer.

Känner av lätt mensvärk ibland också. Fast mer aktivitet i livmoderstrakten på kvällarna.
    Det låter onekligen lite hoppfullt. Jag hade heller alrig flytningar tidigare, så när jag fick det började jag ana att något var på G...
Svar på tråden Pergo start imorgon...