kattis123 skrev 2010-10-05 10:14:46 följande:
Va spännnande
Vi har försökt i lite mer än ett år nu. Så en lite bebis är väldigt efterlängtad!
Jag har testat med massor av ÄL test men aldrig fått något utslag så jag hoppas sååå mycket nu.
Var bor du? Jag har sett på lite forum att Pergotime verkar vara slut i vissa städer igen...usch hoppas inte det. Jag vill inte vänta längre om jag skulle behöva en kur till!
Har du gjort några fler test? Jag har kollat ämnesomsättning, hypofysen och äggstockarna och allt de var OK! Skönt, så nu är det "bara" ägglosnningen som behöver kickas igång!
Har du tagit ngt progesteron prov? vad hade du för värde på det?
Jag ska försöka skriva här och berätta för dig hur jag mår under Pergodagarna.
Har du berättat för någon att ni försöker få barn och att du ska börja äta pergo?
Ha de bra
Ja, då förstår jag att ni hoppas på fint plus nu snart =)
Jag bor i lidköping och var och hämta pergon dörut ... ETT paket fanns det kvar! =S så ah, om det inte tar sig denna gången så hoppas ja det hinner komma in mer tills nästa försök!!!
För som du säger, man vill inte vänta länge om man behöver ny kur ... är ju jobbigt att bara få ett minus på stickan ... sen behöva vänta sjukt länge tills nästa försök!
Ja, jag har kolla ämnesomsättningen (den var bra!) sen kolla dom FSH och LH (de va lite obalans i dom hormonerna) ... östrogenet var bra! äggstockarna är ju som pco-äggstockar då ... pärlband med äggblåsor osv ... mest på högra tydligen ...
hmm, kommer inte ihåg om ja gjorde någe progesteron-prov =S inge ja kommit ihåg ... skrev upp allt de andra .... vad är progesteron för hormon då?
ja gör det =) kan va bra att veta! Själv har jag ju käkat provera (menspiller) , dom har ja fått akut illamående av 2ggr ... senast imorses ... spydde nästan rakt ut , men det lugna sig .... så ja hoppas att pergon är bättre =/
Har bara berättat för 2 tjejkompisar att vi ska skaffa bebis nu ... en av dom har gått igenom samma som ja ska göra nu, pergotime osv ... dom fick till en liten på andra försöket =)=) hoppet finns juh! Wiiie!
har ni berättat för nån ?