• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • LisaTott2012
    Miranda79 skrev 2010-11-19 19:09:39 följande:
    Tovalisa: Javisst är det konstigt att alla får olika bud om pergon!!! Min apotekare hade pratat med Merck, men man kan ju hoppas att de får igång produktionen snarast, det är ju tydligen produktionsproblem...

Jag har kört 2 omgångar med pergo, mensen kom inatt, har så sjuuuuukt ont, världens mensvärk!!!!Gråter Har jag aldrig annars, ingen kul biverkning, fick gå från jobbet tidigare idag...

Jag fich Gonal-f utskrivet för jag vill inte vänta på att pergo skall behaga komma, vi kan nämligen inte på egen hand, jag har för lite östrogen o progesteron, sambon har 49% fungerande spermier o nästan alla långsamma... Vi har kämpat i 3 år!!!! Sprutorna ska jag ta själv, fyyyyyyy, hur många dagar vet vi inte, ska in på flera ul o kolla hur jag reagerar på dom... Dom ska vara färdigblandade, måste bara övervinna min sprut o nålrädsla!!!!

Hur länge har ni försökt??? Har ni barn sen tidigare??? Gjort ngn utredning???

Ha en bra helg!!!!
    Hej!
    Jo vi har gjort utredning, har bara c:a 4 st ÄL på egen hand, därav pergo-knaprandet...
    Har försökt i drygt 2,5 år, inga barn sedan tidigare.
    Om det inte tar sig på denna kuren (vilket jag verkligen hoppas!!) så blir det vidare utredning...suck...

jag tror nog det går bra med sprutan, påminn dig själv varför du tar dom!
    Är själv  nålrädd, men min sambo sticker mig gladeligen! (ovitrellesprutan)
    Uppdatera med hur det går för dig!
  • kattis123

Hej på er!

Det har varit lite tyst här på senaste, hur går de för alla? Är de väntan på pergo eller Äl eller kanske till o med BIM?

Själv är de väntan på BIM. Är i dag på ÄL+8, igår gjorde jag ett test som visade negativt men jag vet att de är för tidigt att testa....men kan fasen inte hålla mig!!

Har haft lite ont i bröstvårtorna men inte nu längre. Har lite vita flytningar oxå,.....men jag vågar inte hoppas....trots att jag kanske faktisk gör de lite i smyg ändå!

Ska åka till Sthlm på tosdag så då vill jag göra ett test för att se!

Om de inte blir något denna gången så känns de för jävligt! Allt var ju bara SÅ bra på VUL!!! Fattar inte varför de inte skulle bli något i så fall......*snyft*

jaja....vi är ju inte där än  Flört

Kram på er

• LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-11-22 14:16:04 följande:
    Hej på er!

Det har varit lite tyst här på senaste, hur går de för alla? Är de väntan på pergo eller Äl eller kanske till o med BIM?

Själv är de väntan på BIM. Är i dag på ÄL+8, igår gjorde jag ett test som visade negativt men jag vet att de är för tidigt att testa....men kan fasen inte hålla mig!!

Har haft lite ont i bröstvårtorna men inte nu längre. Har lite vita flytningar oxå,.....men jag vågar inte hoppas....trots att jag kanske faktisk gör de lite i smyg ändå!

Om de inte blir något denna gången så känns de för jävligt! Allt var ju bara SÅ bra på VUL!!! Fattar inte varför de inte skulle bli något i så fall......*snyft*

Kram på er
    Hej på dig!

Väntar på bim nu, runt 3/12 vilket känns som en eeeeevighet!
    Det är så trist som du skriver, att allt ser så himla bra ut på vul och sen blir det inget!
    Jag har haft så några gånger nu så jag vet hur det känns, det är hemskt! Längtan blir ju inte mindre heller...

Symptomen du har kan vara biverkning av pergon, men förhoppningsvis är du gravid!
    De andra gångerna jag har ätit pergo+ovitrelle har jag fått massor med biverkningar, men denna gång; INGET?? så himla konstigt! Har fått så ont i äggstockarna efter sprutan att jag inte kunnat gå upprätt.. märkligt! har haft molvärk, ömma bröst, yrsel, flytningar osv, men inget denna gång, så jag hoppas ju såklart att det betyder något positivt!

Förstår att du har svårt att hålla dig från att testa, för mig är det lätt att låta bli, eftersom ovitrellen gör att ett test blir missvisande i upp till 10 dagar, alltså man kan få ett falskt plus, och det vill jag INTE. Så jag väntar till bim, väntar, väntar, väntar...

Hoppas du får en trevlig resa till Sthlm!
  • helena29
    LisaTott2012 skrev 2010-11-20 14:51:15 följande:
    Aldrig hört talas om att man äter antibiotika på rutin vid utredning??
    Det kanske inte är så på alla mottagningar. Men där jag går var det rutin. Han förklarade det som så att det kan finnas bakterier hos både mannen och kvinnan som inte är bra. Det kan avar så att finns det bakterier som inte är bra så kan de funfera som preventivmedel och det är ju inte så smart. Det är därför vår gyn alltid skriver ut antibiotika just i case. Då kan man liksom utesluta den orsaken till utebliven graviditet.
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-22 14:16:04 följande:
    Hej på er!

Kram på er
    Hej! Ja, jag håller med om tystnaden i tråden =P

Är på 4e mensdagen idag ... känns surt att jag inte har några pergo hemma, för då kunde jag ju börjat med dom imorgon ... =/

Va härligt att vara så långt! Hoppas dina små känningar betyder bebbe =)
    Tror nog att du testa lite tidigt, håll ut några dagar/en vecka till, så får du se sen =)

Lycka tiiil & Kram på dig!
  • Miranda79

Hejsan!!

Fick en chock idag, jag fick mens i fredags o den slöt redan i söndags, det enda positiva med pergon hittils, men började spruta med Gonal-F i måndags o så fick jag äl-flytning igår, fattar inget??? Och idag var jag på ul, japp har redan en mogen äggblåsa o en precis på g... Vaaa, på lägsta dosen o på 4 dagar!!!!!!! Fick äl-spruta idag, så nu ska det sexas igen!!!! O hålla tummarna som vanligt i två veckor!!! hmmm...

• LisaTott2012
    Miranda79 skrev 2010-11-25 11:49:30 följande:
    Hejsan!!

Fick en chock idag, jag fick mens i fredags o den slöt redan i söndags, det enda positiva med pergon hittils, men började spruta med Gonal-F i måndags o så fick jag äl-flytning igår, fattar inget??? Och idag var jag på ul, japp har redan en mogen äggblåsa o en precis på g... Vaaa, på lägsta dosen o på 4 dagar!!!!!!! Fick äl-spruta idag, så nu ska det sexas igen!!!! O hålla tummarna som vanligt i två veckor!!! hmmm...
    OJ! här går det undan!
    Då svarar du ju bra på behandlingen iaf!
    Skönt att inte behöva vänta så längeFlört
    Hade slemhinnan hunnit växa till sig? och hur stora var äggen??
    Intressant det härSolig
    Hoppas det går vägen för dig denna gång!
  • Japan87

Nått jag undrar ...

Fick mensen i lördags (då kom den igång rejält!!!)
    Sen igår har jag har stickningar, så jag verkligen reagerar, i vänster äggstocke .... kan det redaaan vara ÄL på G? hmm ... konstigt detta ... är på cykeldag 7 idag bara ... hmm
    i vanliga fall har jag lååånga cyklar ... mellan 32-50 (eller mer) dagar ....

fan va jobbigt detta  är! Har ingen speciell sexlust för tillfället heller, tänker bara "Måste man mysa varannan dag!"

depp ... sen kom sambon in på en skola i enköping nu med =/ vet inte hur allt ska bli ...bläää för allt!

• kattis123
    Japan87 skrev 2010-11-26 15:21:10 följande:
    Nått jag undrar ... Fick mensen i lördags (då kom den igång rejält!!!) Sen igår har jag har stickningar, så jag verkligen reagerar, i vänster äggstocke .... kan det redaaan vara ÄL på G? hmm ... konstigt detta ... är på cykeldag 7 idag bara ... hmm i vanliga fall har jag lååånga cyklar ... mellan 32-50 (eller mer) dagar .... fan va jobbigt detta  är! Har ingen speciell sexlust för tillfället heller, tänker bara "Måste man mysa varannan dag!" depp ... sen kom sambon in på en skola i enköping nu med =/ vet inte hur allt ska bli ...bläää för allt!

Hej! Va konstigt de låter....känns lite tidigt med äl på dag 7, men man vet aldri. Tycker du ska testa o kolla varje dag nu framöver! Äter du pergo nu? Jag har fått en konstig blödning idag på dag 25, undrar om de e mensen som kommer tidigt! Verkar iallafall som att de inte blev någon bebis denna gång heller! Känner mig faktiskt lite knäckt! Någon som känner igen sig i att ha fått en blödning tidigare med pergo! Kan tillägga att hag trodde mensen skulle komma om ca 7 dagar ( på dag 32), grav test visat negativt oxå!! *snyft*
  • LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-11-26 16:00:22 följande:
    Hej! Va konstigt de låter....känns lite tidigt med äl på dag 7, men man vet aldri. Tycker du ska testa o kolla varje dag nu framöver! Äter du pergo nu? Jag har fått en konstig blödning idag på dag 25, undrar om de e mensen som kommer tidigt! Verkar iallafall som att de inte blev någon bebis denna gång heller! Känner mig faktiskt lite knäckt! Någon som känner igen sig i att ha fått en blödning tidigare med pergo! Kan tillägga att hag trodde mensen skulle komma om ca 7 dagar ( på dag 32), grav test visat negativt oxå!! *snyft*
    JA man kan tyvärr få blödning av pergo, jag fick det andra gången jag tog dem, men har inte fått det av de andra omgångarna med pergo.
    Men om det är en vecka kvar till mens kanske det var en nidis??
Svar på tråden Pergo start imorgon...