• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-17 13:29:20 följande:
    Det låter onekligen lite hoppfullt. Jag hade heller alrig flytningar tidigare, så när jag fick det började jag ana att något var på G...
    mm, lite hoppfullt kan man tycka att det är, jag ska nog ta ett test på måndag tror jag.

Hur länge varade dina flytningar då? dom kanske fortfarande är kvar ? för du är i V.5 -6 va ?
    Började dom precis innan plusset ?

Mina har som sagt avtagigt litegrann idag, var mkt mer i förrgår o igår.
    Men molvärken har ökat en del.

vet inte vad jag ska tro.
  • Japan87

Gjorde ett äl-test nyss, i brist på gravtest ...

positivt igen, på dag 28 ... ??? jaha?
    hade positivt äl-test på dag 22, 23 ... och nu igen på dag 28 ...

hmm ...

när jag hade positivt äl-test på dag 22( lör den 11/12) och dag 23 (sön den 12/12), så hade vi inte sex ...
    senaste gången vi hade sex då var 6 dagar innan, alltså på dag 17 ...

men långt innan jag tog äl-testerna (dom första då, på dag 22 o 23) så trodde jag att jag hade äl runt dag 11 typ, för jag fick då en liten blödning som jag trodde var nån sorts äl-blödning.

när hade jag ägglossning ? var det på dag 11 då jag fick en blödning ?? (Ägglossblödning?)
    eller var det på dag 22, eller dag 23 .... eller dag 28 ????? blir galen ...
    har beställt gravtester som kommer på måndag ... får nog testa måndag, eller tisdag ....

Här är mina äl-tester!

DAG 22

DAG 23

OCH, DAG 28

fattar inget ...

+ alla flytningar ...

OM jag är gravid så fattar jag inte NÄR jag blev det ... =P
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-17 21:31:46 följande:
    Gå till apoteket imorgon och köp ett CB!!!!
    Jobbar hela dagen imorn =/
    sen blir jag nervös ... vet inte vad jag ska hoppas på ...

jobbigt allt blir nu....
  • helena29
    Japan87 skrev 2010-12-17 22:02:46 följande:
    Jobbar hela dagen imorn =/
    sen blir jag nervös ... vet inte vad jag ska hoppas på ...

jobbigt allt blir nu....
    Du är nog gravid! Tala om hur det gick....
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-19 20:09:14 följande:
    Du är nog gravid! Tala om hur det gick....
    Vi får väl se, så många ggr man trott det, men ändå inte vart det, så jag hoppas inte på nått ...
    Mest, just nu, hoppas jag väl isåfall på att jag inte är det, eftersom sambon kommit in på skola 30 mil bort (skrivit i tidigare inlägg) ... han fick ju reda på detta efter vi börjat försöka ...

känns surt ... men är jag gravid så behåller vi bebisen ... så känner vi båda.

Flytningarna är inte lika intensiva länge, men jag har mkt mensvärk/molvärk, men nästan endast på kvällarna.
    Speciellt när man ska sova, så moler det på, rätt jobbigt. Strålar ut i låren. Ilar i underlivet. Sticker.
    Igår på jobbet fick jag riktiga illamåendeattacker på eftermiddagen.
    Men dom försvann senare när jag vilat en stund hemma efter jobbet..
    Är jag inte gravid, så vet jag inte vaaart det kom ifrån, för det är mkt sällan jag är illamående,
    om jag inte vart bakfull då vill säga.

Men som sagt, kroppen spelar en ett spratt då o då, så det är väl så nu också.
    Tror jag kommer få mina gravtester på posten imorgon. Kanske får ta ett då, eller om det blir på tisdag morgon, som sagt.

Vad har du för symptom nu Helena29 ? Vilken vecka är du i ?
  • helena29
    Japan87 skrev 2010-12-19 22:00:18 följande:
    Vi får väl se, så många ggr man trott det, men ändå inte vart det, så jag hoppas inte på nått ...
    Mest, just nu, hoppas jag väl isåfall på att jag inte är det, eftersom sambon kommit in på skola 30 mil bort (skrivit i tidigare inlägg) ... han fick ju reda på detta efter vi börjat försöka ...

känns surt ... men är jag gravid så behåller vi bebisen ... så känner vi båda.

Flytningarna är inte lika intensiva länge, men jag har mkt mensvärk/molvärk, men nästan endast på kvällarna.
    Speciellt när man ska sova, så moler det på, rätt jobbigt. Strålar ut i låren. Ilar i underlivet. Sticker.
    Igår på jobbet fick jag riktiga illamåendeattacker på eftermiddagen.
    Men dom försvann senare när jag vilat en stund hemma efter jobbet..
    Är jag inte gravid, så vet jag inte vaaart det kom ifrån, för det är mkt sällan jag är illamående,
    om jag inte vart bakfull då vill säga.

Men som sagt, kroppen spelar en ett spratt då o då, så det är väl så nu också.
    Tror jag kommer få mina gravtester på posten imorgon. Kanske får ta ett då, eller om det blir på tisdag morgon, som sagt.

Vad har du för symptom nu Helena29 ? Vilken vecka är du i ?
    Jag är i vecka 7+2 och mina symtom är nästan endast ömma bröst. Ibland får jag för mig att jag är lite illamående, men det kan ju lika gärna bero på ngt annat. Ska göra VUL imorgon och är sååå nervös. Tänk om jag inbillat mig allt!?? Men två positiva gravtest och ingen mens så...
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-12-20 07:50:29 följande:
    Jag är i vecka 7+2 och mina symtom är nästan endast ömma bröst. Ibland får jag för mig att jag är lite illamående, men det kan ju lika gärna bero på ngt annat. Ska göra VUL imorgon och är sååå nervös. Tänk om jag inbillat mig allt!?? Men två positiva gravtest och ingen mens så...
    ok =) Nej, det är klart du inte inbillir dig =)
    Alla symptom är ju så olika, finns ju dom som går igenom en hel graviditet utan illamående o andra krämpor.
    Du kanske ska vara glad att du inte är illamående, det kommer nog snart ska du se =P hehe
    Håll dig du till dina ömma boobisar, räcker gött o väl =P

Kommer gå jättebra imorgon ! Ta det bara lungt =)

Lycka tiiiillll! Gravid
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-20 09:29:42 följande:
    ok =) Nej, det är klart du inte inbillir dig =)
    Alla symptom är ju så olika, finns ju dom som går igenom en hel graviditet utan illamående o andra krämpor.
    Du kanske ska vara glad att du inte är illamående, det kommer nog snart ska du se =P hehe
    Håll dig du till dina ömma boobisar, räcker gött o väl =P

Kommer gå jättebra imorgon ! Ta det bara lungt =)

Lycka tiiiillll! Gravid
    har du fått hem test nu? är nyfiken!! hehe ;) lycka till!! kramar
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 1/7-2011♥
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-12-20 13:24:39 följande:
    har du fått hem test nu? är nyfiken!! hehe ;) lycka till!! kramar
    ne =/ inte än.

Sitter med sån konstig värk i underlivet nu. Sticker o bränner, känns i hela blygdbenet. + livmoder, lite mer åt höger sida.

tänkte att det kanske lika väl kunde vara uvi, men det svider inte när jag kissar o så.

jobbigt att vara ovetande, men känns onödigt att gå o köpa test på apoteket nu, när testerna kan komma vilken dag som helst.

hur går det för dig då? =) mår bebben fiint ?? =)

kram
Svar på tråden Pergo start imorgon...