• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • LisaTott2012

Hej på er allihopa!
    Jag har ätit min 4de och sista omgång med pergo och fick 2 fiiina ägg denna gången! (skönt att slippa oroa sig för att inte få tag på de förbaskade tabletterna! sista jag hörde var att de skulle komma in den 24/11)
    Slemhinnan var på 11 mm och "fint treskiktad redo för att ta emot ägg" som läkaren saGlad
    Så det blir ovitrelle i morgon, sen extra mycket myyys i helgen! Sedan den oääändliga väntan på bim 3/12....
    Hoppas verkligen det går vägen denna gången! annars blir det vidare utredning...

Hur går det för er andra??

• helena29
    LisaTott2012 skrev 2010-11-18 15:22:31 följande:
    Hej på er allihopa!
    Jag har ätit min 4de och sista omgång med pergo och fick 2 fiiina ägg denna gången! (skönt att slippa oroa sig för att inte få tag på de förbaskade tabletterna! sista jag hörde var att de skulle komma in den 24/11)
    Slemhinnan var på 11 mm och "fint treskiktad redo för att ta emot ägg" som läkaren saGlad
    Så det blir ovitrelle i morgon, sen extra mycket myyys i helgen! Sedan den oääändliga väntan på bim 3/12....
    Hoppas verkligen det går vägen denna gången! annars blir det vidare utredning...

Vad roligt!!! Var det enkelkur eller dubbelkur?
    Vilken cykeldag var du på VUl och hur stora var dina äggblåsor?
    Jag har precis avslutat min första enkelkur pergo och väntar på BIM...Hade en blåsa på 22 mm, men den var inte så "bra" sa han. Sedan hade jag en på 14-15 mm, det var på cd13.
    Nu har jag ömma bröst och bröstvårtor, cd19 idag.
    Brukar ni få ömma bröst efter ÄL?
  • LisaTott2012
    helena29 skrev 2010-11-18 15:35:01 följande:
    Vad roligt!!! Var det enkelkur eller dubbelkur?
    Vilken cykeldag var du på VUl och hur stora var dina äggblåsor?
    Jag har precis avslutat min första enkelkur pergo och väntar på BIM...Hade en blåsa på 22 mm, men den var inte så "bra" sa han. Sedan hade jag en på 14-15 mm, det var på cd13.
    Nu har jag ömma bröst och bröstvårtor, cd19 idag.
    Brukar ni få ömma bröst efter ÄL?
    Javisst! aldrig varit så glad någon gång!! Detta var tredje dubbelkuren (första kuren var ju enkel) , cd 16. ett ägg var 17 mm och det andra 18 mm. tog ÄL för jag hittade här hemma och de visade positivt i 3 dagar...(kände att det var ÄL på G eftersom det värker i äggstockarna)

Ja jag har oxå fått ömma bröst efter ÄL med pergo, vanliga biverkningar är liknande graviditetssymptom, väldigt förvirrande!

Hur lång cykel har du?
  • helena29
    LisaTott2012 skrev 2010-11-18 15:55:28 följande:
    Javisst! aldrig varit så glad någon gång!! Detta var tredje dubbelkuren (första kuren var ju enkel) , cd 16. ett ägg var 17 mm och det andra 18 mm. tog ÄL för jag hittade här hemma och de visade positivt i 3 dagar...(kände att det var ÄL på G eftersom det värker i äggstockarna)

Ja jag har oxå fått ömma bröst efter ÄL med pergo, vanliga biverkningar är liknande graviditetssymptom, väldigt förvirrande!

Hur lång cykel har du?
    Har du inte fått ÄL av de andra kurerna eller bara inte lett till graviditet? Vet inte hur lång cykel jag har eftersom den är väldigt oregelbunden.
  • LisaTott2012
    helena29 skrev 2010-11-18 17:10:11 följande:
    Har du inte fått ÄL av de andra kurerna eller bara inte lett till graviditet? Vet inte hur lång cykel jag har eftersom den är väldigt oregelbunden.
    Jodå jag har fått ÄL av alla dubbelkurerna, men ingen graviditet tyvärr, så jag hoppas innerligt på denna gång!
    Ja det kan vara knepigt när cykeln inte är regelbunden!
    Hoppas att du lyckas på första försöket!
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-11-18 15:22:31 följande:
    Hej på er allihopa!

Håller tummarna för dig Tovalisa2010!

Ska snart börja med dubbelkur jag också! Känns bättre inför den starten än inför förra, enkelkur ...
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-11-18 17:56:33 följande:
    Håller tummarna för dig Tovalisa2010!

Ska snart börja med dubbelkur jag också! Känns bättre inför den starten än inför förra, enkelkur ...
    Tack!
    Ja dubbelkur kan göra susen iblandFlört
    När ska du börja?? är det andra omgången nu för dig?
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-11-18 18:04:10 följande:
    Tack!
    Ja dubbelkur kan göra susen iblandFlört
    När ska du börja?? är det andra omgången nu för dig?
    Ja, det får jag verkligen hoppas ;)
    ja ska börja när pergon kommer in ... mensen kommer vilken dag som helst, så tror inte pergon hinner kommer tills denna omgången ... får hoppas på spontan äl denna gången ... sen har jag 4 paket att hämta ut när pergon kommer, så då har jag ju det hemma tills nästa gång det är dax igen =P
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-11-18 18:28:11 följande:
    Ja, det får jag verkligen hoppas ;)
    ja ska börja när pergon kommer in ... mensen kommer vilken dag som helst, så tror inte pergon hinner kommer tills denna omgången ... får hoppas på spontan äl denna gången ... sen har jag 4 paket att hämta ut när pergon kommer, så då har jag ju det hemma tills nästa gång det är dax igen =P
    Passa på att ta ut allihopa på en gång då så du har! inte roligt att vara utan när man är "inne" i det...
    Hoppas ändå för din skull att det hinner komma in innan tanten kommer, man vet aldrig!
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-11-18 18:41:55 följande:
    Passa på att ta ut allihopa på en gång då så du har! inte roligt att vara utan när man är "inne" i det...
    Hoppas ändå för din skull att det hinner komma in innan tanten kommer, man vet aldrig!
    Jo, det ska jag verkligen göra!!! =P

Såg att du skrev någe om att du hört att pergon skulle komma till apotekena 24/11 ?? är ju snart isf ...
Svar på tråden Pergo start imorgon...