• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • Miranda79

Hejsan!!!

Idag har jag varit o fått Gonal-F utskrivet eftersom Pergo är slut!! Hoppas nu detta kan funka, nu har man ju käpat varje månad i 3 år, när blir det ens tur????

Är det fler som testat Gonal-F????

• Japan87

Uppdatering:

Prata med min gyn förut, jag får inga sprutor som andra allternativ, + att jag tog upp clomifentabletter från nätet = tyckte hon var en riiiktig dum idé! =/ ... jahapp ...

Men hon skickade över e-recept till apoteket, 4st paket pergo (20st tabletter) har jag att hämta ut när det väl kommer, då ska jag ta ut aaaaalla =P + att jag fick köra dubbeldos istället för 1,5 tablett var dag i 5 dagar ... så lite lite lite glad är jag nu ... jag o sambon får köra på ändå denna månaden, o hoppas på en egen spontan äl ... hmm ...

Sen nämde min gyn att apoteket här i västra götaland får reda på den 6e dec NÄR tabletterna kommer .... så jag ska gå in på apoteket den 6e dec och försöka luska ut mer info om när pergon kommer !!!!! Imorn sätter jag också upp mig på "väntelistan" på apoteket, så jag säkert får mina piller ....

• helena29
    Japan87 skrev 2010-11-15 16:42:36 följande:
    Uppdatering:

Prata med min gyn förut, jag får inga sprutor som andra allternativ, + att jag tog upp clomifentabletter från nätet = tyckte hon var en riiiktig dum idé! =/ ... jahapp ...

Men hon skickade över e-recept till apoteket, 4st paket pergo (20st tabletter) har jag att hämta ut när det väl kommer, då ska jag ta ut aaaaalla =P + att jag fick köra dubbeldos istället för 1,5 tablett var dag i 5 dagar ... så lite lite lite glad är jag nu ... jag o sambon får köra på ändå denna månaden, o hoppas på en egen spontan äl ... hmm ...

Sen nämde min gyn att apoteket här i västra götaland får reda på den 6e dec NÄR tabletterna kommer .... så jag ska gå in på apoteket den 6e dec och försöka luska ut mer info om när pergon kommer !!!!! Imorn sätter jag också upp mig på "väntelistan" på apoteket, så jag säkert får mina piller ....
    Galet vad jobbigt att inte få ut sina pergo! jag fick utskrivet 6 pkt och som tur var tog jag ut alla! Nu har jag ju knparta i mig ett pkt, men om jag inte blir gravid nu kanske jag måste öka dosen och då försvinner ju 2 pkt på en gång... Hoppas jag klarar mig på dessa! Men VARFÖR kunde du inte få sprutor som alternativ?
  • kattis123

Idag har jag varit på VUL känner mig riktigt lycklig! Fick positivt på äl test söndag morgon och hade skit ont i äggstockarna hela söndagen och lite idag! Inget positivt äl test imorse MEN 2 stora fina äggblåsor, fin slemhinna och äggen hade inte släppt ännu så vi ska sexa på som tusan ikväll o imorgon!!! Hon trodde verkligen på de nu! Hon sa att två ägg är der allra bästa och när speciellt eftersom jag var lite lite överstimulerad oxå! Hihi såå kul! Trodde att äggen redan släppt o de va gör sent o ha sex men icke ))

• helena29
    kattis123 skrev 2010-11-15 18:54:24 följande:
    Idag har jag varit på VUL känner mig riktigt lycklig! Fick positivt på äl test söndag morgon och hade skit ont i äggstockarna hela söndagen och lite idag! Inget positivt äl test imorse MEN 2 stora fina äggblåsor, fin slemhinna och äggen hade inte släppt ännu så vi ska sexa på som tusan ikväll o imorgon!!! Hon trodde verkligen på de nu! Hon sa att två ägg är der allra bästa och när speciellt eftersom jag var lite lite överstimulerad oxå! Hihi såå kul! Trodde att äggen redan släppt o de va gör sent o ha sex men icke ))
    Vad kul!!! Hur stora var äggblåsorna? Vilken cd är du på?
    Var det enkel eller dubbelkur.
    Min äggblåsa var 14-15 mm på cd 13 i torsdags kväll. Undrar när Äl kan ha skett? Hur räknar du?
  • kattis123

Vad e cd? Äggblåsorna var på över 20 båda två! Är på dag 15 idag och fick utslag dag 14. Jag åt en enkelkur först men då blev de bara ett ägg detta var första dubbelkuren

• Japan87
    helena29 skrev 2010-11-15 18:08:54 följande:
    Galet vad jobbigt att inte få ut sina pergo! jag fick utskrivet 6 pkt och som tur var tog jag ut alla! Nu har jag ju knparta i mig ett pkt, men om jag inte blir gravid nu kanske jag måste öka dosen och då försvinner ju 2 pkt på en gång... Hoppas jag klarar mig på dessa! Men VARFÖR kunde du inte få sprutor som alternativ?
    Mmm det är skitjobbigt Rynkar på näsan
    När mensen kommer nu har jag inga alls, så får hoppas på en spontan ÄL ...... kommer nog gå skiiiiitbra, eller inte ...

Va glad för att du fick ut alla dina, du hade tuuuur =)

det med sprutor, min gyn tyckte det va dumt eftersom sprutor ofta ger många äggblåsor, dom används ju främst vi ivf, då man vill ha många ÄB så man kan frysa ner dom ...
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-15 18:54:24 följande:
    Guuuuud va skönt för er! Håller tummarna nu!! Hoppas jag oxå är där en dag!!!! =P
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-15 19:08:50 följande:
    Vad e cd? Äggblåsorna var på över 20 båda två! Är på dag 15 idag och fick utslag dag 14. Jag åt en enkelkur först men då blev de bara ett ägg detta var första dubbelkuren
    Cd = cykel-dag Flört
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-15 19:08:50 följande:
    Gött att dubbelkuren funka!!! =)

Ska ju köra på det jag med sen och har mkt större förhoppning om det!! =)
Svar på tråden Pergo start imorgon...