• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-02 10:57:56 följande:
    Ja jag ska ju ringa min läkare på KK i vilket fall, även om mensen skulle komma....
    Men jag ringer inte förrens på måndag...
    Så nu sitter jag bara och stirrar på testerna och undrar om det verkligen kan vara min tur nu?!
    Ok!

Vilken lååång helg det kommer bli! Hehe, men håll ut!
    Jag lovar o hålla mina tummar för att plusset är ett riktigt plus!

Tror att det ÄR er tur nu!

Va roligt =)
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-02 11:00:08 följande:
    Ok!

Vilken lååång helg det kommer bli! Hehe, men håll ut!
    Jag lovar o hålla mina tummar för att plusset är ett riktigt plus!

Tror att det ÄR er tur nu!

Va roligt =)
    Jag hoppas så innerligt att det ska vara sant!
    ja det blir en riktigt lång helg, men det gör ju inget så länge inte mensen har kommit då!
  • sweetgirl89
    LisaTott2012 skrev 2010-12-02 10:12:06 följande:
    Nu har jag smygtestat på bim-1 med två test, ett från billiga tester och det andra CB digital...

Billiga testers test är starkare positiv nu och CB digital visar gravid 1-2 i fönstret!

Herregud kan detta verkligen vara sant?!
    Kan inte riktigt fatta det, så jag måste testa mer några dagar framåt om nu inte tantj*veln kommer i morgon ändå - vilket jag har svårt att tro nu!
    stort grattis!!
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 1/7-2011♥
  • kattis123
    LisaTott2012 skrev 2010-12-02 11:19:18 följande:
    Jag hoppas så innerligt att det ska vara sant!
    ja det blir en riktigt lång helg, men det gör ju inget så länge inte mensen har kommit då!
    Stoooooooooooooort grattis till dig! Åh va roligt!

Hur många omgångar pergo käkade du? Varför fick du ta sprutan? Fick du den redan första omgången?

KRAM
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-12-03 10:09:34 följande:

Hur många omgångar pergo käkade du? Varför fick du ta sprutan? Fick du den redan första omgången?

KRAM
    Hur går det för dig då kattis ??? =)
    BIM idag va ? Inga menskänningar hoppas jag!

Kram!
  • LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-12-03 10:09:34 följande:

KRAM
    TACK gumman!Solig
    Gjorde faktiskt ett till test idag för att kolla, 14 dagar efter sprutan och bim 4/12 (hade räknat fel en dag!) och det är klart positivt!! Så jag plussade på bim-2, har lagt upp bilden på testerna i mitt galleri om ni vill seFlört, kan forfarande inte fatta att det är sant? NÄR inser man att man faktiskt ÄR gravid??

Jag tog pergo så här:
    omgång 1: enkel dos-
    omgång 2: dubbel dos + ovitrelle = 1 fint ägg vänster sida, 11 mm slemhinna
    omgång 3: dubbel dos + ovitrelle= 1 fint ägg höger sida, 11 mm slemhinna
    omgång 4: dubbel dos + ovitrelle= 2 fina ägg vänster sida, 11 mm slemhinna

Sprutan fick jag för att ägget skulle mogna och släppa. Ibland så händer det att ett ägg som ser fint ut inte mognar och släpper utan tillbakabildas, vilket läkaren trodde hade hänt mig.

Nu hoppas jag på att vi allihopa kommer med fina Gravid om ett halvår eller så!
  • LisaTott2012
    sweetgirl89 skrev 2010-12-02 20:10:21 följande:
    stort grattis!!
    Tack!!
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-03 10:25:58 följande:
    TACK gumman!Solig
    Gjorde faktiskt ett till test idag för att kolla, 14 dagar efter sprutan och bim 4/12 (hade räknat fel en dag!) och det är klart positivt!! Så jag plussade på bim-2, har lagt upp bilden på testerna i mitt galleri om ni vill seFlört, kan forfarande inte fatta att det är sant? NÄR inser man att man faktiskt ÄR gravid??

Jag tog pergo så här:
    omgång 1: enkel dos-
    omgång 2: dubbel dos + ovitrelle = 1 fint ägg vänster sida, 11 mm slemhinna
    omgång 3: dubbel dos + ovitrelle= 1 fint ägg höger sida, 11 mm slemhinna
    omgång 4: dubbel dos + ovitrelle= 2 fina ägg vänster sida, 11 mm slemhinna

Sprutan fick jag för att ägget skulle mogna och släppa. Ibland så händer det att ett ägg som ser fint ut inte mognar och släpper utan tillbakabildas, vilket läkaren trodde hade hänt mig.

Nu hoppas jag på att vi allihopa kommer med fina Gravid om ett halvår eller så!
    STORT Grattis Skrattande !!!

Va häääärligt!!!
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-03 10:30:41 följande:
    STORT Grattis Skrattande !!!

Va häääärligt!!!
    TACK! kan fortfarande inte fatt att det är sant?!
    UnderbartHjärta
    Längtar tills ul så man får se hjärtat! eller om det kan vara två därinneFörvånadFlört
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-12-03 10:33:14 följande:
    TACK! kan fortfarande inte fatt att det är sant?!
    UnderbartHjärta
    Längtar tills ul så man får se hjärtat! eller om det kan vara två därinneFörvånadFlört
    hihi Hjärta
    Förstår att det kan vara svårt att förstå att man verkligen ääär gravid.
    Kan själv tänka mig att jag kommer vara i chock, när/om jag får reda på en sån sak en dag! =P

Ja, tänk om det är 2 =O hehe, bättre än ingen bebis iaf =P
Svar på tråden Pergo start imorgon...