• Natassja

"Ammar" min pojkvän

Är rädd att detta inte är normalt, eller jag vet ju att det inte är normalt, men tänkte ändå dela med mig nu när forumet ändå är fullproppat med inlägg om just amning och vart gränsen går för hur länge man kan amma.

Jag har en kille som jag varit tillsammans med i tre månader nu. Han är från Libanon och världens underbaraste, inte som alla andra killar och framförallt inte någon socialbidragstagare eller våldsman. Han älskar verkligen mig och jag älskar honom! Vårt sexliv är fantastiskt, och det jag ska berätta nu har inget med sex att göra överhuvudtaget...

Det är nämligen så att han älskar att ligga och amma vid mitt bröst, tex när vi tittar på tv och så. Trodde först han hade någon fetisch eller något, men han säger att hans mamma ammade honom tills han var fyra år och att det var ett av hans bästa minnen. För honom handlar det om närhet och kärlek, och vill han ha det så är det min plikt att ge honom det, precis som han ger mig fast på andra sätt.

Han ammar ungefär fem minuter åt gången, kanske två gånger om dagen höst. Jag har inget emot det, gör ju inte ont eller något och så länge han är nöjd så. Men jag har googlat lite på det här och ser att man kan börja producera bröstmjölk om man ammar?? Är lite rädd för det nu, och hur skulle det påverka mina chanser att bli gravid? Vi försöker nämligen få barn...

Planning a child ain't always that easy.
  • Svar på tråden "Ammar" min pojkvän
  • Anonym (Evelina)

Ja det är jätte mysigt. Själv ammar jag min man och tänker nog amma honom då när barnet ska ändå ammas så lika bra amma honom med ;)

Anonym (noomi) skrev 2014-02-01 19:08:39 följande:
    Min man suger mjölk från mina bröst. Jätte mysigt o läckert.

• Haskel

Otroligt vad mycket som hänt sedan 2010.

TS fick utstå mycket kränkande kommentarer om hur fel och sjukt detta var.

Nu 2014 tycks de flesta vara betydligt mer öppensinnade och kloka. Man kanske ska vara lite försiktig med att fördöma allt som låter udda och ovanligt. 

• Anonym (FL-man)

Haskel@ Dessvärre är få så modiga som du. Det är som Evelina säger fortfarande tabu och de dömande kommentarerna kommer nog om tråden får liv. Det krävs mod att vara öppen för den otroliga närhet som vuxenamning ger.

• Anonym (Evelina)

Ja precis. Jag gör ju ej detta för något sexuellt syfte utan för att både jag och sambon tycker om det och fört pss närmare varandra. Det va han som alltid önskat prova och nu efterhand inte mig emot. Kan jag amma så självklart gör jag det för honom och mig själv. Gillar se när han suger på mina bröst och jag hör hur han klunkar i sig mjölken. Går ej beskriva känslan i ord man måste uppleva det själv. Händer väldigt ofta att han somnar med bröstet i munnen ser så ljuvligt ut och ro fyllt :)

Få se nu när bebisen kommer hur vi på bästa sätt löser amningen. Tror det får bli varsin bröst och självklart går bebisen före men jsg har redan nu massor så tror ej det blir så stora bekymmer.

Längtar bara nu efter bebisen och mannnen som är på jobbet för mina bröst måatw få tömmas snart innan dem spricker ;)

Anonym (FL-man) skrev 2014-02-01 21:30:00 följande:
    Haskel@ Dessvärre är få så modiga som du. Det är som Evelina säger fortfarande tabu och de dömande kommentarerna kommer nog om tråden får liv. Det krävs mod att vara öppen för den otroliga närhet som vuxenamning ger.

• Anonym (Evelina)

Jag tycker det borse va lika normalt som att man har sex med sin partner. Det är ju något man väljer själv och det man tycker bäst om.

Haskel skrev 2014-02-01 21:02:08 följande:
    Otroligt vad mycket som hänt sedan 2010.

TS fick utstå mycket kränkande kommentarer om hur fel och sjukt detta var.

Nu 2014 tycks de flesta vara betydligt mer öppensinnade och kloka. Man kanske ska vara lite försiktig med att fördöma allt som låter udda och ovanligt. 

• Haskel
    Anonym (Evelina) skrev 2014-02-01 22:38:19 följande:
    Jag tycker det borse va lika normalt som att man har sex med sin partner. Det är ju något man väljer själv och det man tycker bäst om.
    Jag brukar inte själv amma min hustru, men jag kan absolut förstå det intima. Man behöver inte heller alltid förstå, det finns väl ingen anledning att fördöma allt som är lite ovanligt. Det är precis som med sex anser jag, så länge båda gillar det och ingen kommer till skada, så är det bra.

Dessutom är det ju så att bröst intresserar oss alla mer eller mindre, framförallt män, men även kvinnor. Konstigt att många tycks vara så oförstående.
  • V Swe

Om en man gjorde det på mig hade jag blivit tokig av upphetsning. Älskar när brösten stimuleras och sugs på..

• Anonym (Evelina)

Har någon ammat sin man/sambo/pojkvän samtidigt som sitt barn??

• pojken81
    V Swe skrev 2014-02-02 08:20:25 följande:
    Om en man gjorde det på mig hade jag blivit tokig av upphetsning. Älskar när brösten stimuleras och sugs på..
    Jag hjälper dig gärna med det ;)
  • Anonym (anonym)

Det vore nog mysigt att få amma lite Tungan ute

Svar på tråden "Ammar" min pojkvän