• Natassja

"Ammar" min pojkvän

Är rädd att detta inte är normalt, eller jag vet ju att det inte är normalt, men tänkte ändå dela med mig nu när forumet ändå är fullproppat med inlägg om just amning och vart gränsen går för hur länge man kan amma.

Jag har en kille som jag varit tillsammans med i tre månader nu. Han är från Libanon och världens underbaraste, inte som alla andra killar och framförallt inte någon socialbidragstagare eller våldsman. Han älskar verkligen mig och jag älskar honom! Vårt sexliv är fantastiskt, och det jag ska berätta nu har inget med sex att göra överhuvudtaget...

Det är nämligen så att han älskar att ligga och amma vid mitt bröst, tex när vi tittar på tv och så. Trodde först han hade någon fetisch eller något, men han säger att hans mamma ammade honom tills han var fyra år och att det var ett av hans bästa minnen. För honom handlar det om närhet och kärlek, och vill han ha det så är det min plikt att ge honom det, precis som han ger mig fast på andra sätt.

Han ammar ungefär fem minuter åt gången, kanske två gånger om dagen höst. Jag har inget emot det, gör ju inte ont eller något och så länge han är nöjd så. Men jag har googlat lite på det här och ser att man kan börja producera bröstmjölk om man ammar?? Är lite rädd för det nu, och hur skulle det påverka mina chanser att bli gravid? Vi försöker nämligen få barn...

Planning a child ain't always that easy.
  • Svar på tråden "Ammar" min pojkvän
  • Haskel
    förstår inte alls skrev 2014-02-03 14:14:56 följande:
    Haha fy alla tycker olika o visst är det 2014 men jag tycker detta är helt fel. Prova /smaka ok men dricka mjölk kontinuerligt ur sin flickväns /frus bröst tycker jag är 100% sjukt.. O jag är ganska fördomsfri o öppen av mig :)
    Okej, låt säga att det är sjukt, något sexuellt eller något man tänder på.
    Vad ska man göra åt det, känner du till någon bra terapi för att bota sexuellt avvikande.

Numera anses man vara sjuk, om man inte förstå att homosexualitet är "normalt" och inget som går att bota. Troligtvis beror det på att staten har bestämt att vi ska tycka det. Människor vill ju vara normala och tycka som staten och den "stora massan".

Idag fördömer du amning mellan partners. Om 20 år kanske du undrar hur människor var funtade år 2010 (2014) som tyckte det var onaturligt,sjukt och förkastligt.

Varför bryr du dig överhuvudtaget om att tycka något som människor gör privat, är sjukt?
  • cheese

Diggar att du tar upp hur fantastisk han är och underbar och sen slutar med att han lider av mamma problem där han fick suga för länge på sin mammas tuttar. Låter som det där kommer sluta med att du få reda på att hon ammade han till han var 12 år. Men tummen upp du får bara hoppas på att han inte vill ha blöja på sig en dag och du ska byta på han. För han vill ha närheten. Låter mer som han behöver snacka med någon om sina mamma problem.

• Anonym (förstår inte all)
    Haskel skrev 2014-02-03 14:43:27 följande:
    Okej, låt säga att det är sjukt, något sexuellt eller något man tänder på.
    Vad ska man göra åt det, känner du till någon bra terapi för att bota sexuellt avvikande.

Numera anses man vara sjuk, om man inte förstå att homosexualitet är "normalt" och inget som går att bota. Troligtvis beror det på att staten har bestämt att vi ska tycka det. Människor vill ju vara normala och tycka som staten och den "stora massan".

Idag fördömer du amning mellan partners. Om 20 år kanske du undrar hur människor var funtade år 2010 (2014) som tyckte det var onaturligt,sjukt och förkastligt.

Varför bryr du dig överhuvudtaget om att tycka något som människor gör privat, är sjukt?
    Oj vilka känslor. Tråden och frågan handlar om vad man tycker om att amma vuxna män och det är vad jag tycker, troligtvis kommer den åsikten hos mig aldrig att förändras men vem vet.
    Jag kanske missuppfattar dig nu men det låter som att du tycker att homosexualitet är onormalt och bör botas?? vad har det med detta att göra? Hur kan du säga så och varför är det ok för dig att döma men inte för andra?
  • Haskel
    Anonym (förstår inte all) skrev 2014-02-03 15:30:18 följande:
    Oj vilka känslor. Tråden och frågan handlar om vad man tycker om att amma vuxna män och det är vad jag tycker, troligtvis kommer den åsikten hos mig aldrig att förändras men vem vet.
    Jag kanske missuppfattar dig nu men det låter som att du tycker att homosexualitet är onormalt och bör botas?? vad har det med detta att göra? Hur kan du säga så och varför är det ok för dig att döma men inte för andra?
    Jag förstår om mitt inlägg kan tolkas som nedvärderande om homosexuella. Så är inte fallet. Det jag menar är att den allmänna synen på homosexualitet är ett bra exempel på något som tidigare ansågs "sjukt" till att ha blivit något naturligt. 
    Det jag menar är att vi bör tänka efter lite, innan vi klassar något som sjukt. "Är det verkligen min åsikt, eller tycker jag det för att jag vill vara vanlig/normal"?

Är man sjuk, så behöver man vård och allra helst botas. 
    Anser du verkligen att de som ammar/ammas behöver vård, och botas?
    Eller vill du bara säga att det låter lite udda och ovanligt?

Det jag talar om, handlar inte bara om amning, utan om fördömande av andra människor. Vanliga eller ovanliga/Normala eller onormala. Vem är "normal"?
  • Anonym (noomi)
    Haskel skrev 2014-02-03 13:17:43 följande:
    Naturligtvis är det fortfarande lite tabu, och kommer säkert vara länge till. Men det är också ganska sällan man diskuterar samlag på kafferasten. Tabu eller privat har inte så stor betydelse alla gånger.

Hehe så sant. Jag känner dock mig inte redo vid eventuellt sexprat att säga att min man suger mjölk ur mina tuttar
  • Anonym (förstår inte all)
    Haskel skrev 2014-02-03 15:56:31 följande:
    Jag förstår om mitt inlägg kan tolkas som nedvärderande om homosexuella. Så är inte fallet. Det jag menar är att den allmänna synen på homosexualitet är ett bra exempel på något som tidigare ansågs "sjukt" till att ha blivit något naturligt. 
    Det jag menar är att vi bör tänka efter lite, innan vi klassar något som sjukt. "Är det verkligen min åsikt, eller tycker jag det för att jag vill vara vanlig/normal"?

Är man sjuk, så behöver man vård och allra helst botas. 
    Anser du verkligen att de som ammar/ammas behöver vård, och botas?
    Eller vill du bara säga att det låter lite udda och ovanligt?

Det jag talar om, handlar inte bara om amning, utan om fördömande av andra människor. Vanliga eller ovanliga/Normala eller onormala. Vem är "normal"?
    Förstår hur du menar att vissa åsikter att ändras med tiden, tycker dock homosexualitet är en helt annan sak.
    Självklart får alla göra som man vill, verkar inte vara något som någon verkar fara illa av direkt, det har jag inte sagt heller! Men det här är en disskussionstråd om amning mellan vuxna människor o för mig (o säkert många andra, min personliga gissning här) är amning något som mödrar gör för att ge näring till sitt nyfödda barn/småbarn. Är man sugen på mjölk kan man väl köpa det i butik :) Huruvida man behöver hjälp är väl en individuell bedömning, man kan ju själv fundera på varför man vill bli ammad i vuxen ålder. Ja vem är normal, det är väl normen som säger och i detta fall tror JAG att amning mellan vuxna personer inte är normen. Men folk tycker olika o tur är väl det.
  • Anonym (Evelina)

Jag har mjölk och ammar min man mer eller mindre heltid. Vi vill ha det så och så länge det känns rätt så kör vi på.

• Anonym (noomi)
    Anonym (Evelina) skrev 2014-02-03 21:35:46 följande:
    Jag har mjölk och ammar min man mer eller mindre heltid. Vi vill ha det så och så länge det känns rätt så kör vi på.

Mysigt.

Min man brukar för det mesta suga i sig lite i sängen innan vi somnar. Väldigt mysigt att avsluta dagen så
  • Anonym (Evelina)

Ja så blir det här med som nu ligger jag och ammar honom då vi är ensamma hemma :D

Anonym (noomi) skrev 2014-02-04 05:07:02 följande:
    Mysigt.

Min man brukar för det mesta suga i sig lite i sängen innan vi somnar. Väldigt mysigt att avsluta dagen så

• pojken81
    Anonym (Evelina) skrev 2014-02-03 21:35:46 följande:
    Var hittar man kvinnor som du? ;)
Svar på tråden "Ammar" min pojkvän