• Natassja

"Ammar" min pojkvän

Är rädd att detta inte är normalt, eller jag vet ju att det inte är normalt, men tänkte ändå dela med mig nu när forumet ändå är fullproppat med inlägg om just amning och vart gränsen går för hur länge man kan amma.

Jag har en kille som jag varit tillsammans med i tre månader nu. Han är från Libanon och världens underbaraste, inte som alla andra killar och framförallt inte någon socialbidragstagare eller våldsman. Han älskar verkligen mig och jag älskar honom! Vårt sexliv är fantastiskt, och det jag ska berätta nu har inget med sex att göra överhuvudtaget...

Det är nämligen så att han älskar att ligga och amma vid mitt bröst, tex när vi tittar på tv och så. Trodde först han hade någon fetisch eller något, men han säger att hans mamma ammade honom tills han var fyra år och att det var ett av hans bästa minnen. För honom handlar det om närhet och kärlek, och vill han ha det så är det min plikt att ge honom det, precis som han ger mig fast på andra sätt.

Han ammar ungefär fem minuter åt gången, kanske två gånger om dagen höst. Jag har inget emot det, gör ju inte ont eller något och så länge han är nöjd så. Men jag har googlat lite på det här och ser att man kan börja producera bröstmjölk om man ammar?? Är lite rädd för det nu, och hur skulle det påverka mina chanser att bli gravid? Vi försöker nämligen få barn...

Planning a child ain't always that easy.
  • Svar på tråden "Ammar" min pojkvän
  • Anonym (Evelina)

Väntar 4e barnet i mars, med min sambo och jag heltids ammar sambon om dagarna. Har väldigt mycket mjölk eller vad det nu kallas innan barnet är född. Min sambo sa direkt att han vill bli amma det är våran första gemensam barn, själv tyckte jag det va en konstig sak och fråga men vi har hittat en rutin och nu älskar jag att amma honom och vill aldrig sluta heller. Kommer ej amma honom då jag ammar barnet utan då får han vänta på sin tur. Men jag ammar honom ca 5ggr per dag och när vi har sex vill han säga på brösten då då. Jag blir själv helt till mig och ser att vi har blivit mer samman svetsade sen vi börja med detta. Känns jätte härligt få sina brösten tömda för det är ej alls skoj att dem spänner och läcker. Har provat pumpa miljon tals gånger men får ej ut lika mycket så som jag ammar. Många tycker det är äckligt vidrigt men man ska göra själv det som känns rätt. han brukar suga 10min per brösten och har hänt att han somnat vid bröstet om kvällarna och känslan är super mysig!! Tror många män drömmer att bli ammade.

prova innan ni drömmer någon!

• Lever så

Ser inget problem om ni båda gillar det.

Låter kanske inte mogna att få barn men ni är knappast ensamma om det, bara läsa här på fl...

never a failure always a lesson
  • astegmatism
    Natassja skrev 2010-10-08 23:46:23 följande:

Är rädd att detta inte är normalt, eller jag vet ju att det inte är normalt, men tänkte ändå dela med mig nu när forumet ändå är fullproppat med inlägg om just amning och vart gränsen går för hur länge man kan amma.

Jag har en kille som jag varit tillsammans med i tre månader nu. Han är från Libanon och världens underbaraste, inte som alla andra killar och framförallt inte någon socialbidragstagare eller våldsman. Han älskar verkligen mig och jag älskar honom! Vårt sexliv är fantastiskt, och det jag ska berätta nu har inget med sex att göra överhuvudtaget...

Det är nämligen så att han älskar att ligga och amma vid mitt bröst, tex när vi tittar på tv och så. Trodde först han hade någon fetisch eller något, men han säger att hans mamma ammade honom tills han var fyra år och att det var ett av hans bästa minnen. För honom handlar det om närhet och kärlek, och vill han ha det så är det min plikt att ge honom det, precis som han ger mig fast på andra sätt.

Han ammar ungefär fem minuter åt gången, kanske två gånger om dagen höst. Jag har inget emot det, gör ju inte ont eller något och så länge han är nöjd så. Men jag har googlat lite på det här och ser att man kan börja producera bröstmjölk om man ammar?? Är lite rädd för det nu, och hur skulle det påverka mina chanser att bli gravid? Vi försöker nämligen få barn...

Huvudsaken är väl att Ni trivs
  • Anonym (Evelina)

Någon som fortfarande ammar sin pojkvän/sambo/man efter man fött sitt barn? Provat amma båda samtidigt?

• Anonym (FL-man)

Jag har lärt känna en kvinna som vill amma mig. Hon är gravid i v32 men har redan mjölk. Kommer bli underbart

• Anonym (Evelina)

Låter ju kanon.

Ja själv lever jag med mannen som vill bli ammad ;)

Anonym (FL-man) skrev 2014-02-01 17:25:57 följande:
    Jag har lärt känna en kvinna som vill amma mig. Hon är gravid i v32 men har redan mjölk. Kommer bli underbart

• Anonym (FL-man)
    Anonym (Evelina) skrev 2014-02-01 18:10:30 följande:
    Låter ju kanon. Ja själv lever jag med mannen som vill bli ammad ;)

Har du vågat dela dessa erfarenheter med andra mammor? Jag upptäckte detta med vuxenamning för knappt ett år sedan och det är förvånande och glädjande nog många kvinnor som är öppna för det.
  • Anonym (noomi)

Min man suger mjölk från mina bröst. Jätte mysigt o läckert.

• Anonym (Evelina)

Nej tyvärr känns som det är tabu samt många som har fel syn då man nämner det.

Anonym (FL-man) skrev 2014-02-01 18:58:18 följande:
    Har du vågat dela dessa erfarenheter med andra mammor? Jag upptäckte detta med vuxenamning för knappt ett år sedan och det är förvånande och glädjande nog många kvinnor som är öppna för det.

Svar på tråden "Ammar" min pojkvän