• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • idiotblondinen

*Verkligen inte RÄTTVIST menar jag såklart!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Sus69

Blondinen: Jag hade oxå panik när jag skulle lämna bort min första tjej på dagis, det hör nog till! Men jag lovar att när den dagen kommer att det är dags att lämna honom, kommer det gå bra! Jag tyckte t om att det var skönt till slut och komma ifrån lite och få lite vuxen kontakt, Hoppas du förstår hur jag menar...

Kram Sussi

• Sus69

Tack blondinen. Tänkte först skita i pilatesen idag, men innan du skrev att jag skulle rikta min ilska mot nåt annat så hade jag stoppat i pilates skivan i Dvdn... Så nu blir det av.. Ilskan ska väck!!! *ler stolt*

• idiotblondinen

Marsmamma: Ja. Dilemmat ligger ju i att om jag lämnar till dagmamma eller dagis så litar jag på att han får bästa omhändertagande. Medan grannen inte är "under uppsikt" på samma sätt! Så det är så jävla svårt... Nästan så att jag funderar på att fråga runt lite om henne. Ifall jag vågar. Eller rent av lär känna henne... Men vad jobbigt. Hehe. *Suck*

• idiotblondinen

Marsmamma: Mycket bra! Duktigt! Var stolt över dig nu!

• lelle80

Innan jag blev gravid med mitt första barn hade jag ätit på mig till hela 98 kg. Blev då gravid, gick upp 25 kg. När barn ett var fött hamnade siffran på 109 kg. När jag stått stilla i ett år fick jag nog. Gick med i VV, tappade 30 kg på ett halvår, då blev jag med barn igen (planerat). Gick upp 15=94kg. Veckorna som följde gick jag ner fem, men där stannade det. Nu har jag, några månader senare, tagit tag i problemet igen. Har hitils gått ner ca 5, men jag har ca 20 kvar att gå ner.. Behöver all pepping jag kan få. De sista 10-15 kg är svårast att gå ner. Innan har man ju så stora fett mängder att ta av, men nu går det långsammare, man tar ju av reserven... Nån som legat i samma viktklass som jag?

• alarik82

IB oj ja de är jobbigt när man är blyg, lider inte själv av de så mycke,men jag kan förstå hur de ligger till.... läste att du inte hade nå körkort heller, så på så vis skulle de ju oxå vara enklare å ha honom hos grannen. de gå rinte lättare om hon kommer hem till dig då t.ex?

• idiotblondinen

lelle80: Välkommen hit. Får jag fråga hur mycket du väger nu? Och vad ditt mål är? Här gör vi så att vi väger oss och tar våra mått varje fredag och så skriver ThereseLaurin upp dom. Däremellan peppar vi varandra och utför även ett program varje dag:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

emmamaria: Ja det är ju en annan sak... Jag skäms över mitt hem. Jag borde kunna städa mer. Jag borde kunna ha det snyggare här. Jag är vansinnigt rädd för att bli bedömd och tror att alla tycker att jag är dålig. Det sitter i psyket o är skitjobbigt. Men jag ska jobba på det också... Annars är det ju bara för mig att springa ut på gården med Filip när jag ser att hon är ute med sitt barnbarn. Men det kommer jag inte att våga för jag får ångest av det... Bara för att jag är så blyg.

(Hoppas att inte nån dömer mig för att jag går på soc. Själv tycker jag att jag är värd det stödet för jag lagt en jobbig bakgrund bakom mig. Mitt mål med allt nu är att sakta men säkert klättra upp för stegen o bli den bästa människan jag kan bli. Den drömmen innehåller naturligtvis fast jobb så jag kan försörja mig och min son i framtiden.)

• Sus69

Blondinen: Sa vi inte att det var det som var så bra men vår tråd? Här är det ingen som dömmer nån annan! Vi kommer alla från olika bakrund och jag tycker du verkar vara en RIKTIG KANON TJEJ! Som lite tröst, jag gillar inte heller att städa, ingen i min familj gör det, så då kan du tänka dig hur det ser ut här hemma, vi är 2 vuxna och tre barn + en hund som hårar.. Fast jag hittade nåt bra idag, vänta ska jag leta upp det!

• alarik82

IB nej jag dömmer inte dig iallafall, känner flera som går på soc... oftas är de sånna som verkligen behöver hjälp...
    jag tycker du är duktig som hålle rpå å ändrar ditt liv, å jag tror du kommer å få de jättebra.

du kan ju när du ser att hon ä rute, så kan du "gå ut å gå" med din son, å hoppas på att hon börjar prata först kanske...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)