• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • ThereseLaurin

japp man måste skaffa kponto på tradera men det är helt gratis.... Kostar bara om du ska sälja saker =)

• ThereseLaurin

dessa tuttar bara försvinner hela tiden nu är det bara alexandra som har en tutte ska försöka hitta en till alicia men hittar ju inte =(

• Malin1976

Halloj!

IB: Har läst din ångest... Även jag som jobbar på förskola tycker det var jobbigt när min son skulle börja! Har du tänkt på vad som händer efter din praktik är slut? Får du kanske jobb då så kan du ju inte kräva av din granne att hon ska ha honom åtta timmar om dagen. Då blir det åter en ny inskolning för din son... Sen är inte alla förskolor stojiga och högljudda, där jag jobbar har vi väldigt många flickor så vi har en tyst och lugn grupp vilket är skönt. Jag tycker du ska rinka dagiset/dagmamman å be att få komma och hälsa på å förklara att du vet inte vad du ska söka. Det är inte alls ovanligt att man gör besök innan, det gjorde jag med!

Marsmamman: Är du förskollärare och din arbetskamrat barnskötare?

• Malin1976

Måste springa iväg igen...

• ThereseLaurin

malin:: he he nu ska jag vara lite taskig... har hört att många aldrig skulle sätta sna barn på vårat dagis...

jaja var bara tvungen att säga det

• Zmoothie

blondinen - hoppas det löser sig. Har ju inga barn själv, men förstår att det är jobbigt att lämna bort sin son, speciellt som ni levt bara ni hela hans liv hittills. Tycker de andra gett bra råd, det löser sig nog. *kram*

TL- NU blev jag nyfiken och var inne och snkokade lite hos dig på lunar..

All snön är borta här. Tråkigt, men då har jag iaf inte det som anledning att inte gå ut och gå.. Fast jag hittar nog en annan, det är så tråkigt att bara gå själv... *mutter*

• idiotblondinen

Malin1976: Jag vet att alla dagis är olika o jag tror faktiskt att de 2 vi har här är jättebra. Det hela måste även avgöras av var min praktik kommer att vara. Det är inte ens säkert att jag får nån praktik alls. Här finns varken jobb eller praktik, känns det som. Jag tror det dröjer länge innan jag skulle få nåt jobb alls. Det är så många utbildade som är arbetslösa, o jag är ju inte ens utbildad. O kvinnan här under "jobbar" ju faktiskt hela dagarna med att passa sitt barnbarn, o jag tror faktiskt att det är därför hon gärna skulle vilja ta min son med. För hennes barnbarns skull, så att han också skulle ha en jämnårig att leka med. Sen vet jag att dom är ute mycket med, här är gott om lekplatser och grönområden. Ett mycket lugnt område, så det skulle jag också känna mig trygg med. Så det är väldigt mycket jag har att ta ställning till. Ska diskutera med min mamma med vad hon tror är bäst. Om jag nu får praktisera på det såkallade "vuxendagiset" (vilket jag inte hoppas) här, så ligger ett av dagisena väldigt nära där. Men där stannar jag isf inte så länge o har ingen chans till jobb, för det får man inte där. O då blir det kanske en ny flytt... O sen en ny. Osv. Det är skitjobbigt att inte ha en plan som man vet fungerar, helt enkelt.

• ThereseLaurin

zmootie: jag tyckte jag kände igen namnet snoka på du =) akta bara så jag nte blockar dig haha

• Våra Liv

idiotblondinen ingen fara jag bollar gärna det jobbiga med dig kikade in oi såg att din son inte är såå gammal än, tror den vanligaste åldern för trosten när den kommer är 2 år, den kallas 2 års trotsen men min son fick det tidighare, fan ta dessa starka viljor *fnissar*
    min son började trotsa ordentligt vid nu ska vi se i början av sommaren så han var runt 18 månader ungefär innan var han en riktig liten buse haha inget lugn unge alls men inte elak heller iof löd gjorde han med o sov i sin egen säng hela natten 12 timmar i sträck, gör underbart! men nu haha, sover halva natten i sin säng kommer sendan till oss, försöker göra allt han inte får o uppreparar det många gånger haha

• Sus69

Malin: Nej.. Jag är kockerska och min jobbarkompis är ekonomibiträde..

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)