• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Josean

Jag har ingen våg för jag klarar helt enkelt inte av det. Är så knäpp så jag stirrar mig blind på siffrorna och blir oftast besviken och då kan det spåra ur...Knäppt! Men,men....En dag kanske jag kan stå där avslappnat.
    Jag börjar ju på VV imorgon *läskigt* och där väger man sig...men jag vet inte om jag vill veta. Förra gången jag var med vågade jag titta först efter att jag gått ner 5 kg. Kan jag få återkomma med min vikt när det känns ok?
    Skrev tildigare att jag hellst vill gå på stl. Nu 44 men vill ha 38-40. Kommer att mäta mig också så klart...

Jag har Dr Phils bok. Har börjat läsa lite smått. Personligen tycker jag att TV-showen är bättre än böckerna. Det är väldigt mycket ord och text i boken!! Mer rakt på sak på TV.n, men jag tror helt och full på hans metoder. Verkar mycket vettiga!

• ThereseLaurin

josean: självklart går det bra skrev upp dina strl =)

• Sus69

Ska ägna mig lite åt boken och sen ska jag titta på ett till av mina favorit program, det Okända!

Om jag inte tittar in mer i kväll så sköt om er!

Therese du missade Josean..

• ThereseLaurin

marsmamma: inte nu längre =) josean ber så hemst mycket om ursäkt..skäms på mig...

• ThereseLaurin

ne men seriöst therese nu måste jag verkligen gå...poffar iväg =)

• idiotblondinen

Jaa, Det Okända! Älskar det programmet! Sen OC med, onsdagkvällarna är bästa tv-kvällarna!

• ThereseLaurin

förresten om jag har missat nån mer eller om det är nån ny så kan den personen maila till mig =) så fixar jag det =)

• Josean

Therese: Ingen fara

Jag jobbar nu men annars brukar jag se på LOST. Älskar det!...och Dr Phil så klart!!!

• Theresa1

MEN JA`RÅ??? Jag är bortglömd!!!

Jag läste ikapp o det var massa saker som jag tänkte på men jag tror att allt blev sagt... Jag äter också när jag är deppig... eller inte har ngt att göra... För mig funkar det om jag inte har ngt onyttigt hemma. Jag kan precis lika gärna äta gurka som chips. När jag tappade vikt förut så såg jag till att alltid ha färdiga nyttiga snacks typ solrosfrön (underskattade) och gurk eller moritsstavar. Det låter töntigt men det tar udden av det värsta. Om man ser till att "straffa" sig om man äter godis så gör man det inte lika ofta. Tex en bulle motsvarar XX minuter promenad. Så måste man ha bullen så måste man gå "förbränningen". Då är det verkligen inte värt det!!! Det funkar för vissa.

He he jag tycker att det är underligt att jag inte ser ut som en modell, jag vet ju tydligen precis hur man ska göra...

Jag har listat ut att jag är en situationsätare... Nu när det är lost RINNER det i min mun, jag vill ju ha mys... och JA det skulle gå bra med morot. Har bara potatis... funkar nog inte att äta rå *blä*

Mäter mig imorgon och redovisar. På listan jag inte är med på! (inte alls sur på riktigt)

Kramar.

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)