• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Theresa1

vl: Jag har jobbat ideellt på en kvinno/tjejjour så jag har träffat många i din sits... Inte kul. Det är rätt vanligt att mammorna tar karlarnas pati...

• Theresa1

Vl: Nu med ditt "erkännande" så var det väldigt många bitar som föll på plats för mig... Det var starkt av dig att berätta *credd*

• idiotblondinen

T1: Nej, jag tänker. Men man kan bli så djup i detta ämne så det är inte klokt... Missbruk som missbruk som du säger, visst är det så. Det är precis samma sak, vad det än handlar om. Äta för lite, äta för mycket, spy upp maten, att skära sig själv, supa, knarka.. allt. Jag känner att jag skulle kunna bli terapeut egentligen, men då måste man väl gå en fucking jävla utbildning som inte ger nåt mer än på pappret... Det man själv upplevt och har erfarenhet det ger tyvärr ingen inkomst när man hjälper andra, bara tillfredsställelsen av att ha hjälpt någon o tyvärr kan man ju inte, i dagens samhälle, försörja sig på det. Folk bryr sig bara om ekonomisk tillväxt... Det är så fel det bara kan bli.

• Theresa1

Jag vill bara poängtera att jag faktiskt läst upp mina betyg på komvux och fått MVG i de flesta ämnen... Så jag är inte heeeeeelt lost. Jag ska fan bli teraput... Mm det ska jag.

• idiotblondinen

VL: Jag tror det.. Det jag svarade på om att vi ses i tråden? Eller skickade du nåt mer efter det?

• idiotblondinen

T1: Bli det! Du skulle vara en oerhörd tillgång. *vet*

• Våra Liv

T1
    det är sorgligt att mödrar tar karlarna i försvar bara för deras rädsla att vara själva är så stor.. bah.. barnen går väl ALLTID först! sen tycker jag det borde ändras detta med att det är ett visst antal år sen är det för sent, för jag tror majoriteten håller det inom sig tills dom är äldre o då är det ju för sent...
    o tack ska jag vara ärlig så har jag pratat mig ifårn mycket av mina problem asså ser jag andra som har liknande problem eller bara mår dåligt har jag pratat med dom berättat om mitt liv o då har dom berättat om sitt liv så har vi stöttat varandra det har varit min räddning för hjärnskrynklare har jag bara varit hos 2 gånger andra gånen bad jag henne dra åt helvete sen har jag inte haft förtroende för sånna alls

• Våra Liv

IB nope inget mer efter det o jag är färdig nu haha skulle bara sprina runt o släcka lampor o ha mig hehe nu försöker jag få poppe o slokna hehe

• Theresa1

IB: Om jag klarar att läsa på komvux och dessutom få högsta betyg så gör du också det!!! Sen läser du på högskolan och det är väldigt enkelt faktiskt... Sen är du leg. psykoteraput... Som praktik kan du ju alltid ta livet... bättre än så blir det ju inte.

Jag tror faktiskt inte att du fattar vilken jävla styrka du besitter. Jag tror att om du jobbade som typ behandlingsassistent eller likanade spå skulle du göra att skitbra jobb för du veeeeeeeeeet hur det känns att vara dom.

• idiotblondinen

T1: När du säger det på det viset så känns det ju faktiskt inte omöjligt... Tack för det du skriver, jag blir faktiskt rörd. Vad knäppt det är, jag visste inte att det var det här jag behövde. Att prata ut lite. Jag känner mig enormt peppad när det gäller vikten igen och har nu kört en massa styrketräningsövningar sedan vi började bli lite djupa här... Jag har inte gjort övningar på flera dagar. Känns som att det var det som behövdes ta itu med just nu, för nu känns det inte längre som att jag står till. O att ni inte dömer mig utan istället ser djupare det gör mig så stark!

Jag hoppas verkligen att du blir terapeut, Theresa!

Jag känner att jag skulle kunna komma med en massa "men nej det kan jag inte för bla bla bla" men jag tänker inte köra det igen. Nu fick jag faktiskt lite riktig tro på mig själv. Tack!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)