• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Malin1976

Blondinen: Bra kämpat på en dag!! Det är ju inte lätt det här med julklappar, man vet när jul kommer, samma datum varje år men ändå tycks det falla i glömska till sista veckan...
    Pepparkaksdeg är ju själva satan!! Hade det inte varit för att jag bakade med två barn iår så hade jag satt i mi hela degen, det gör jag VARJE år! Förstår inte varför den är så mycket godare... Är det alla kryddor??

Har simmat idag oxå, 1½km går snabbare för varje gång. Får snart öka till 2km. Känns ändå inte bra inför vägningen imorgon. Känner mig plufsig fastän jag bytt ut lunchen mot bars och ätit mycket frukt. Det kanske är julmaten som redan börjat spöka...

Sitter med ett glas vitt vin. Peter kom hem idag så vi festade till det till maten med lite vin. Sen kom jag på att det är torsdag idag och ej fredag, då känns det inte lika kul...

• idiotblondinen

Malin: Trevligt med vin ju! Skitsamma att det är torsdag, det är JUL! O så har du simmat så jävla bra med!

Ja, jag vet inte vad det är med den där jävla pepparkaksdegen, men den smakar fan magiskt... Jag kan avslöja att jag vägde mig på en kompis våg idag, och jag står fortfarande på 81 kg o det är jag mycket nöjd med!

It's all good, it's all good...

• Malin1976

Men se där!!! Du har ej gått upp fastän du ätit så mycket mer utan cigaretter. Det är ju skitbra!!
    Hur har det gått idag då Blondinen? Har du köpt cigaretter???

• idiotblondinen

Malin: Ja... Det har jag. Men jag har inte rökt nån än. Antar att jag bryter mitt 6-dagars rökuppehåll idag. Det får tiden utvisa

• Malin1976

Blondinen: Nej gör inte det!! Du ser ju att vågen inte ökat!! Tycker jag alltså....

Min sambo har hållit uppe med snus i 2½år när han i somras helt plötsligt började "smaka" vid fester och så... Nu är han beroende med snart en dosa per dag. Jag tycker det är onödigt för det kostar pengar och är äckligt.
    Men... Jag har ju aldrig varit beroende av nikotin så jag vet ju inte hur ni känner...

• idiotblondinen

Malin: Jag röker som sagt bara en cigg om dagen, för jag tycker det är äckligt o mår illa om jag röker mer. Jag röker alltid denna cigg på kvällen, efter min sons läggdags. Jag vet inte riktigt varför, jag antar att den hjälper mig varva ner på nåt vis. O jag måste faktiskt säga att jag tar hellre den enstaka ciggen om dagen, än att jag känner det som att jag har ett omättligt "hål" jag måste fylla då jag söker mig till mat. Det skapar bara mer ångest, för mig. Jag känner det som att tiden inte är "inne" för mig att sluta röka, för påverkar det min viktnedgång som är prioritet nr 1 just nu, så är det negativt för min personliga utveckling. Jag får ta ett steg i taget, helt enkelt...

• Malin1976

Blondinen: Såklart du ska göra som du själv vill, vi kan inte tvinga dig. Det skapar väl snarare små röda horn i din panna. Sluta äta mycket mat och sluta röka kan säkert bli för mycket så ta det i din egen takt.
    Har försökt få min sambo att sluta snusa igen men det skapade nog bara röda horn hos honom också...

• Malin1976

Usch vad det känns jobbigt för imorgon, har inte varit det minsta motiverad i veckan... Har simmat som vanligt och mått dåligt när jag ej simmat. Men ändå känns det som maten haft övertag fastän den ändå inte haft det... Inte ätit mellanmål som jag gjort förut också nutrilett bars istället för lunch men middag med matlagningsgrädde (15%) två dagar och lättcremefraiche en dag...

Gaah!!! Ångest!!!

• idiotblondinen

Malin: Nejdå, inga horn i min panna. Jag vet att jag kommer sluta röka till slut ändå... Det blir mindre och mindre hela tiden. Jag känner inte ens att jag behöver röka alls, nu. Men det känns bättre att kunna ta ett par bloss än att dyka in i skafferiet och kylskåpet.

Men hallå! Det låter ju som att du har ätit bra ändå! Glöm inte att fett faktiskt är bra! Det är för mycket kolhydrater du ska akta dig för! Så jag tycker att du verkar ha ätit precis alldeles perfekt och balanserat, jag! Så ha verkligen inte ångest över det!

• Malin1976

Blondinen:Nä, det är ju klart bättre än hur jag ätit tidigare men det är väl stressen över jul och allting som satt in och då vill jag ha en syndabock att klaga på= vikten...
    Det kanske känns bättre med cigaretterna i räckhåll också och inte önskan efter dom när de finns på affären...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)