Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Tjena tjejer!

Så duktiga ni alla varit!

Emmamaria: Välkommen!!

Nova: Vad tråkigt för er! Men att proppa i sig en påse godis är inte så tokigt ändå, just för man får den där illamående känslan du berättar om. Då vill man aldrig mer se godis! (Iaf för stunden...)

Igår var jag; Duktig (promenerade en timme!!), Nyttig (åt sallad med kyckling å pasta till lunch. Bara få av locket till plastbunken den låg i krävde minst 100 kcal... ) Onyttig (tog 3 wienerbröd för 15kr till efterrätt. Blir så arg! Affärerna måste sluta med butiksbakat bröd det luktar ju så himla gott så det går ej att låta bli att köpa och äta!!

Idag ska jag å en kompis på Toves cafe å fika. Tänkte ta en grov macka för att känna mig duktig.
    Familjen tänkte åka å bada+simma när Peter slutat jobba. Men sesådär, man ska ej planer! Nu sitter han fast med timmerbilen ute i skogen utanför Strömsund. Har fått ställa upp släpet på timmerstockar för det ej ska glida av vägen. Knaper mottagning på telefon såklart å när sandbilen kommer vet han ej. Hoppas dock på det bästa!!
    Vilmer är med dagis på rörelse för livet, skulle kanske ha följt med. Han rör sig ju tillräckligt ändå!

Ha det gott allihop!

• Malin1976

Theresa1: Jag undrar vart jag lagt mitt häfte från den tappra tiden jag provade. Men det var jättelänge sen, då räknade dom pricka gula, gröna, röda. Ska ta å leta i gömmorna å se om jag hittar dom. Det fanns ju en hel del goda recept också.

• Malin1976

TL: Jag är inte så förtjust i sallad och sådant heller så det får våra gäster ta med sig själva! Annars tycker jag om kokta grönsaker men de är ju inte lika nyttiga men bättre än inget anser jag. Vi skivar gurka, tomat å paprika å har på smörgåsarna, annars inget!
    Jag tycker Alexandra tar samma saker som dagen idol för henne = de stora tjejerna! Men det är ju mest Anna-carin som äter med henne...

Emmamaria: Jag har en pojke på 2½ år och massor av kilon kvar av den graviditeten. P.g.a. foglossningar blev jag sjukskriven å stillasittandes de tre sista månaderna. Skittråkigt å vikten bara ökade. Blir väl av med dom tills det är dags igen...

Ha det!!

• Malin1976

Emmamaria! Ja den där bulldegsmagen!! Den är rolig den!! Det funkar ju inte att punktträna den heller utan det är ju "bara" att motionera och bygga muskler. Såg på babyboom några övningar man kunde göra. Men det är ju så mycket lättsammare att se än att komma igång själv!

Ikväll är det Dolce Vita. Spännande, Emma Andersson och Victoria Silvstedt. Kan väl inte bli annat än succe med två så riktigt smarta tjejer!!

Jaa, just det. Fick främmande så en bulle och en chokladkaka slank ner. Får ta mig ut på en prommenad sen igen då!

• Malin1976

God morgon!

TL: Så duktig du har varit!

Jag fick + på vikten... Får väl skylla mig själv det har ju blivit mycket fika!

Mina värden:
    Vikt: 82,0 (+0,3)
    Midja/navel: 100 (-1,5!)
    knä: 38 (-0,5)
    rumpa: 111,5 (-0,5)
    arm: 32 (-1,0)

Så överlag gick det ju bra!! Nu blir det mer promenader!!

Idag blir det adventsstök med byte av gardiner å fram med ljusstakar å ljusslingor!!

Ha det gott!!

• Malin1976

Marsmamman: 6 cm runt midjan! Så härligt!! Du har varit jätteduktig å minskat mycket! Bra!!

Theresa: Du är en riktig peppare du! Å se så bra det gått för dig! Du har varit jätteduktig!! Tuttarna ja, de får ju gärna växa dom!!

Emmamaria: Ett halvt kilo sen i måndags är ju bra! Man ska ju inte gå ner för fort heller!

Helgen ska bli spännande den. Vi börjar med taco ikväll vilket är bra för då kan man ta mycket grönsaker! Den äter vi älgköttfärs och den är ju naturligt mager. Blir dock två glas vin för det är sååå gott!
    Har inga festligheter inplanerade så det ska nog gå bra...

Har promenerat i 40 minuter nu med Vilmer. "Stora" vägen har ej sandats sen i måndags så det halkas fram men skam den som ger sig!!

Ska fortsätta adventspynta nu innan Vilmer vaknar.
    Ha det gott!!

• Malin1976

Marsmamman: Du kan inte snaska på popcorn då eller salta pinnar? Det är väl lite bättre än chips iaf?!
    Cidern är ju svår att ta bort det är ju så gott att bara maka lite!! Mineralvatten är ju inte lika festligt!

• Malin1976
    Väntar nyfiket på alla andras mått å resultat!
  • Malin1976

Hej hej!
    Här har inte mycket hänt... Är det julstressen som kommit fram??
    Idag snöar det ju lite iaf, inte mycket men ändå, härligt!! Är hundvakt idag så prommenad blir det såsmåningom iaf, sambon håller på å byta kamrem på min bil så det blir fullt upp med barnvagn+ två hundar som drar på isen.

Ha det!!

• Malin1976

God morgon! Jag får synda idag jag, klarade mig bra igår!
    Men idag blir det adventsfrukost med riktig risgrynsgröt och sen ska vi till Sundsvall så jag anar stort att det blir McChicken med strips å vitlöksdressing. Kanske en McFlurry till efterrätt.
    Ha det allihop!!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)