Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Hej tjejer!
    Så roligt nu hade igår kväll! Själv slocknade jag i soffan klockan nio men jag hade gärna varit med å plågat magen!!
    En jobbig grej är ju när man står på tårna liksom och har hela underarmen i golvet (från armbåge å neråt) också ska man stå still så, rak i ryggen å träna statiskt. Såg på babyboom att en del kan stå flera minuter när man övat upp sig men programledarEmma klarade tack och lov bara några sekunder (½minut ca) så det visar ju att även hon är mänsklig!!
    Hoppas på ett program snart då!!

• Malin1976

TL: 900kr extra!! Inte illa, visste att b-bidraget ska höjas och att man får flerbarnstillägg fr.o.m. två barn, vilken julklapp!!

• Malin1976

Vet inte hur det går. Åt en såndär färdig Finduslåda till lunch. Är det någon som vet hur nyttig/onyttig dom är?? Skulle se det på plus förra veckan men somnade ifrån det också...
    Nu blir det potatis och fiskbullar till middagen. Får se om det blir någon söt efterrätt sen eller ej.
    Imorgon ska det bakas pepparkakor så det lär ju bli nyttigt!!

• Malin1976

Hmm, jag har aldrig smakat nutrilette eller liknande drycker eller de där bars ni skriver om. Byter mn ut nutriletten mot en måltid eller??

• Malin1976

nää, jag har ingen aning men så tråkigt det har varit när jag inte kunnat gå in å kika här! Är fortfarande utan bil så det får väl bli en promenad idag också när Vilmer ska sova lunch. Är lite kallt ute men det får gå ändå!

• Malin1976

Så härligt du peppar blondinen! Jag har inte fallit för DrPhil ännu, tycker tv-showen är såå dålig. Men det sägs ju att hans böcker är suveräna! Får kanske önska sig en i julklapp.
    Sitter alldeles själv nu, det blev dagis för Vilmer. Peter föreslog att jag skulle gå å hämta bilen för den skulle nog bli klar. Annars skulle jag fååka med honom själv. Så snällt! Det är bara 1,5 mil och -10 grader ute. Tror jag står över och åker å simmar sen när dom öppnar. Har provat en sån långprommis förut, det gick ju bra men sen kunde jag inte röra mig på flera dagar, hade träningsvärk i låren.
    Nåja, ska läsa lite mer peppningar nu så jag inte återgår till kexchokladen i kylskåpet. Är en riktig pärs att veta att dom ligger där å väntar på att bli uppäten. Det är ju till vilmer från morfar så jag kan inte slänga dom heller...
    Får se om jag köper ett paket nutrilette sen då. Ska läsa å begrunda på paketet vad det innehåller.

• Malin1976

emmamaria: Glöm inte bort att kroppen även behöver fett för att förbränna fett! Har du fett i matlagningen? Sen läste jag någonstans att de som drack mjölk under sin bantning hade lättare att gå ner i vikt än de som uteslöt mjölken.

Jag vill också ha msn men min sambo stängde av den förut....

• Malin1976

emmamaria: Känns som jag anfaller dig, men du har ju inte så mycket vikt att bära på utan det är ju magen du vill bli av med. Blir rädd att du svälter dig för magens skull...

• Malin1976

Välkommen Bonadea!!
    Magen verkar vara det största problemet för oss alla!!

Idag gick jag förbi den där jäkla "bakat i butik" wienerbröd!! Mmm, så gott! Köpte två å som tur var hade inte Peter åkt iväg på jobbet när jag kom tillbaka så det blev "bara" ett, men ändå så fett å sliskigt!!
    Tvingade dock iväg mig till badhuset och simmade 45 minuter så en del är nog borta..

Hur går det med träningsprogrammet? Är såå nyfiken! Men det har kanske stått lite stilla när man inte kommit in här!

Blondinen: nybakat är ju helt omöjligt att avstå från så du är jätteduktig som struntar i kolhydraterna till middagen istället.

emmamaria: När jag blir sugen på nåt så nallar jag oftast sonens chokladfack i kylen. Men är ändå mest förtjust i kakor och bullar men dom måste man tina ju och det tar tid!! Skulle vara smartare att gå efter det så skulle kanske suget gått över innan man tinat klart.

• Malin1976

Eller hur Nova!!
    Å tänk så många kalorier vi förbränner här!!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)