• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Malin1976

Ho, ho, hoooo....
    Har bullar i kylen sen igår, är så sugen!!! Funderar på att slänga dom på en gång... Har ju nyss ätit middag å äpple och är mer än mätt....
    Känner mig som en taskig (=dum) mamma... Du MÅSTE äta upp maten innan du får frukt... Ät inte bara grönsakerna, du måste äta kött och potatis också....
    Varför gör jag så??? Frukt och grönt är ju nyttigt också blir det som straff ingen nyttighet! Ät sås istället... För det är ju verkligen inte nyttigt! Är det någon fler som gör likadant?

• Malin1976

emmamaria: Ska du photoshoppas? Såg nån sån omröstning. Hade fått för mig att du var brunhårig men på den bilden såg du blond ut...

• Theresa1

Malin: Max är ju så liten ännu så jag har inte det problemet, men jag förstår "tänket". Det är ju skitsvårt med maten Jag vet inte alls hur det ska bli... Man vill ju vara en bra förälder o vara konsekvent (nu har jag stavat på 20 olika sätt o alla ser fel ut, skitsamma) Jag vill nog att Max ska ha smakat på allt på tallriken innan han ger upp. Frukt kan man ju förklara att det inte är mat utan efterätt eller mellanmål och att det är därför man måste äta all mat först. Så att frukt inte blir straff som du säger. Frukten är ju en belöning för att man varit duktig o ätit upp allt, sen behöver man ju inte tjata om såsen kanske. Den kan de ju hoppa över om de vill.

Så tanker nog jag iaf.

• Malin1976

Theresa: Jo, det är ju som en belöning med frukt.... Men nu när han är inne i en period där han knappt ätit något på två veckor så kan det ju inte bli nån belöning, och vill ju att han ska få äta det för det är nyttigt.
    Så idag fick jag ångest efter jag skrev det och satte mig med honom i soffan och åt en fruktbit för att mysa....
    och jag tror att du stavade rätt....
    Du ska se vad roligt det blir sen när de börjar äta för fullt och geggar i håret Hittade gamla bilder... Gud så charmigt!!

• Theresa1

Mmmm mysigt... Max tycker ju att han kan själv... så jag grovstädar köket varrannan dag typ...

• Malin1976

Det gjorde jag med... I längden var det värt det! Vilmer åt själv från sex månader (med lite hjälp såklart) och han lessnade på kletandet så när våra kompisar började låta sina barn äta vid ett års ålder så kletade dom något så bedrövligt!! Men vår kille som redan gjort det åt exemplariskt!
    Sen tycker jag att det är viktigt att de får se och känna hur det känns det som ska in i munnen. Då är det värt att få slänga stolen i duschen varje dag och städa golvet...

Nu ska jag försöka vara enn lekglad mamma. Men det var sålänge en jag var inne här så jag kan knappt slita mig...

• idiotblondinen

Usch vad dålig jag känner mig som inte låtit Filip äta själv just för att jag inte orkat städa undan efteråt!

• Theresa1

ib: Max äter mest mackaroner, bröd o banan själv... Vanlig mat (burkmat btw- jag är en lat o dålig mamma ) ger jag honom... Men alltså banan... är det klister i det eller??? Fast jag ger Max maten så kladdas det något överjä***gt, men det är väl för att jag låter honom antar jag...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)