• Sus69

vikt...peppningstråd =)

Just hemkommen från vattengympan.. och jag känner mig sååå sugen på nåt!!
    Några godisbitar slank ner utav bara farten, jag kan inte ha sånt hemma för då kan jag INTE låta bli.. Men ska ta mig en clementin och se om suget släpper!

Annars tycker jag att helgen vart bra!

Nähä nu ska jag jaga ungarna i säng! Tänk att när man är 7 år så är det såååååå jobbigt att gå och lägga sig, det som är så skönt att sova!

• Sus69

Hittade det här i Expressen..

Mat som bränner fett utan att du behöver träna

Nötter
    #
    Fettkvalitén i nötter gynnar fettförbränningen. Måttliga mängder i matlagning och som snacks/mellanmål.
    Mandlar
    Macadamia
    Cashew
    Valnötter

Fibrer
    Har förmåga att binda fett i mag- och tarmkanalen. Mättar bra utan att ge mycket energi. Rågfibrer speciellt bra.

Sojabönor
    Höjer nivåerna av sköldkörtelhormon som har en viktig funktion i fettförbränningen.

Kryddor
    #
    Heta eller varma kryddor ökar värmeproduktionen och därmed fettförbränningen. Kan ätas som kosttillskott i piller.
    Senap
    Chili
    Cayenne
    Tabasco
    Pepparfrukter
    Jalapêno

Grönsaker
    #
    Innehåller långsamma kolhydrater som håller igång fettförbänningen. Ät hur mycket du vill. Ju mer färg desto nyttigare. Till exempel:

Broccoli
    Brysselkål
    Blomkål
    Spenat

Frukt och bär
    #
    Håller igång
    fettförbränningen eftersom
    det innehåller långsamma
    kolhydrater.
    Du kan äta i stort sett hur mycket frukt du vill utan att bli tjock.

Fisk
    #
    Fiskfett är speciellt bra. 10 gram fiskfett är en lämplig dagsdos.

Ål
    Matjessill
    Sill
    Makrill
    Sardiner i tomatsås
    Ansjovis
    Lax
    Böckling
    Strömming

Drycker med koffein

#
    Koffein ökar energiförbrukningen i levern.

Kaffe
    Te
    Choklad
    Cola

Ämnen som motverkar fettförbränning:

Alkohol
    Ginseng
    Kolhydrater med högt
    glykemiskt index, till exempel vitt bröd, frukostflingor, snabbmat och godis.
    Lakrits
    Vitamin B6
    Vitamin B3
    p-piller

• Sus69

Halloj!

Håller med dig Sarah, måste vara nån slags bekräftelse dom smala tjejerna är ute efter.
    Eller oxå har dom så skev självbild så det dom ser i spegeln är en tjock donna! Men ibland kan man bli rent spy färdig på att dom speglar sig och tycker dom är tjocka. Vad är då en annan en flodhäst i deras ögon?

Nog om det, nu ska vi vara positiva!

Idag blir det promenad till BVC, Isa ska vägas och mätas. Läkaren som undersökte henne tyckte hon var lite för tung.. men jag tror hon har planat ut nu! Hemskt va, att redan när man är så lite(8mån) få höra att man är för tung, inte för att hon förstår men ändå. Har blivit lite hetsjakt på överviktiga, precis som rökare var utsatta för några år sen och kanske fortfarande är!

Ha en bra dag alla!

Sussi

• Sus69

Såna dagar har jag oxå TL.. och det bästa är att jag tillåter mig ha såna dagar oxå.. Förr skulle man jämnt hålla skenet uppe att allt var sååååå bra och man mådde sååååå bra.. Fast man inte gjorde det!
    Det otäcka är kanske att man inte riktigt kan sätta fingret på varför man känner sig nere, eller hur?

• Sus69

I morgon känner du dig säkert piggare..

Vatten gympan som jag går på på söndagar är kanonkul.. synd bara att lagom som man lärt sig hur man ska göra för att få ut maximalt av alla övningar, så är det bara två gånger kvar.. Blir tröttare nu än första gången jag gick på vattengympa passet... men det är såå skönt. Efter passet går vi i en lite bassäng som det är 34 grader i... ännu skönare...

• Sus69

Japp är skönt!

Just nu håller jag på att samla krafter för att dammsuga, jag skulle behöva en spark i röven för att ta tag i det... Hunden fäller just nu så mycket så att golvena är verkligen täckta av hundhår... Så just nu är jag ganska less på henne.. bara för att jag tycker det är astråkigt att städa!
    Men men städa förbränner ju det oxå, så nu får jag väl lov att vända det till nåt positivt...

• Sus69

Då skulle du bo här i våran lägenhet, för går inte att få svalt! Urjobbigt detta... Hellre för svalt inne än för varmt..

• Sus69

God morgon!

Nova: Känner så väl igen mig i dig! Fast jag brukar handla godis och moffla i mig det i bilen på väg hem...så mår jag illa sen Det är nåt slags sjukt beetende jag har.. Fast igår stor handlade vi oxå, köpte faktiskt inga godasker, det ni!*stolt*
    Köpte hem lite nötter om man blir sugen..

• Sus69

Är det idag vi ska mäta oss? Eller när bestämde vi?

• Sus69

Självklart ska hon få visa sina resultat, jag bara funderade..

Theresa1 BRA jobbat!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)