• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • Azusephre
    Nightmare skrev 2010-10-19 10:57:38 följande:
    att DU gick ot och du fick en tillsägelse för det och nu gnäller du om det och skyller på att nån annan gick ot först!!
    Sluta vara långsint och gå vidare.
    Jag har skrivit många saker och det där är det enda du kan ta upp? Har du inget annat att argumentera med eller?
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:01:20 följande:
    Sluta vara långsint och gå vidare.
    Ta till dig ditt eget råd här, tycker jag.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 11:03:24 följande:
    Ta till dig ditt eget råd här, tycker jag.
    Jag diskuterar många saker bredvid det ni håller på och tjaffsar om
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 11:04:51 följande:

Ja, och då är den rätta vägen att gå att anmäla de inlägg man anser bryter mot reglerna, inte sätta sig i tråden och svara på det som är OT.

Och du vet exakt vad jag gjort och inte?
  • gutegirl
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:05:25 följande:
    Och du vet exakt vad jag gjort och inte?
    Jag vet att du har svarat i den tråden och att det du svarat på OT. Om du sedan anmält inläggen eller inte har jag ingen aning om, men framöver, om du läser en tråd där och ser saker som kan tänkas bryta mot reglerna så är det bättre att skicka ett RP på inlägget än att svara på det och bidra till att tråden går ännu mer OffTopic.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Azusephre
    gutegirl skrev 2010-10-19 11:07:44 följande:
    Jag vet att du har svarat i den tråden och att det du svarat på OT. Om du sedan anmält inläggen eller inte har jag ingen aning om, men framöver, om du läser en tråd där och ser saker som kan tänkas bryta mot reglerna så är det bättre att skicka ett RP på inlägget än att svara på det och bidra till att tråden går ännu mer OffTopic.
    Just nu skiter jag i vilket.
  • Argo
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:03:10 följande:
    Herregud, jag orkar inte, du förstår inte. JAG SKITER FULLSTÄNDIGT I VAD DOM SKRIVER TILL MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grejen var den vad dom skrev TILL HENNE! Idiot.

Nej, ni flashback:are har sänkt ribban till lägsta nivån och nu har min diskussionstråd gått över till pajkastning...moget.
    Pajkastning? För att fler än en person förklarat för dig varför du fick en tillsägelse och inlägg raderade?

Hade du velat tala om ordvval mot feta människor i trådar på FB hade du enkelt kunnat starta en egen tråd om saken. Men först EFTER att du sökt och försäkrat dig om att det inte finns en sådan tråd redan - för då hade du behövt skriva i den.

I den aktuella tråden VAR du OffTopic. Inget mer med det. Då kan du, som sagt, starta en egen.
  • Azusephre
    Argo skrev 2010-10-19 11:09:37 följande:
    Pajkastning? För att fler än en person förklarat för dig varför du fick en tillsägelse och inlägg raderade?

Hade du velat tala om ordvval mot feta människor i trådar på FB hade du enkelt kunnat starta en egen tråd om saken. Men först EFTER att du sökt och försäkrat dig om att det inte finns en sådan tråd redan - för då hade du behövt skriva i den.

I den aktuella tråden VAR du OffTopic. Inget mer med det. Då kan du, som sagt, starta en egen.
    Ja, men ni har tjaffsat om det där i flera timmar nu, det räcker, jag förstår, ni behöver inte upprepa er och säga att jag är dum i huvudet som inte förstår även om jag gör det. Därför är det pajkastning. Move on.
  • TheCoopers

Då var det väl värre med killen som tog livet av sig live ...

inget ont om Fb dock

I'm the me I choose to be ...
  • tessise

Alltså, Flashback är speciellt på så sätt att man verkligen försvarar yttrandefriheten till sin yttersta gräns. Blir det för hårdsmält för vissa så har man ingenting där att göra. Om nu någon startar en tråd om sin övervikt så förutsätter jag att den personen verkligen vet vad den ger sig in på. Detta gäller speciellt för Flashback, på andra forum har man andra regler. Gillar man inte fb och det klimat som råder där så besök inte sidan, än mindre posta ett svar eller starta en tråd. Jag tror att den 170 kg tunga tjejen som startade tråden visste var det innebar, speciellt efter den debatt som blossat upp efter självmordet.

BF 18/11
Svar på tråden Flashback - nejtack!