• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • mammaE2011
    Habbi skrev 2011-01-26 10:35:10 följande:
    Går in i vecka 24 idag.. Solig
    Bara jag som tycker att de spänner och stramar i magen? Känns som allting inte får plats! Tycker skinnet får ge med sig lite mer så de blir mer plats där inne!! Har ännu inte fått några bristningar, förutom några små mitt på rumpan, haha.

Jag har också kännt på senaste, särskillt på kvällarna att magen drar och spänner! Känner mig orolig att snart "spricker hela skiten" haha. 
  • Hiavatha
    Habbi skrev 2011-01-26 10:35:10 följande:
    Går in i vecka 24 idag.. Solig
    Bara jag som tycker att de spänner och stramar i magen? Känns som allting inte får plats! Tycker skinnet får ge med sig lite mer så de blir mer plats där inne!! Har ännu inte fått några bristningar, förutom några små mitt på rumpan, haha.

Jo, det har jag med känt av. Särskilt under naveln när jag sträcker mig upp, annars också ibland Men det brukar påminna mig om att smörja magen i alla fall, tycker det är lätt att glömma annars. Men jag har inga bristningar (än) i alla fall, men får la se hur det går med det så småningom, he he
  • Lauren

Vecka 22 ! Vi går in i vecka 23 imorgon :)

• Baby Boo

Ååh, vilka fina magar ni har! Längtar efter lite mer put; just nu syns det mest när jag är för trött för att sträcka på ryggen ;)

• käärlek
    mammaE2011 skrev 2011-01-26 10:30:53 följande:
    Oj! Du måste varit trött då väl? Vad tog du för tabletter då ?
    Nja, alltså inte så värst. BM undrade hur jag jämt var så pigg och glad när jag hade så låga värden, men allt annat var ju bra och jag mådde prima faktiskt. Trött var man väl till och från ändå, typ! Hehe.

Jag käkade Niferex i början, men sen vart jag helt tokig i magen av dem så jag började slarva och sen blev det att jag inte käkade nått. ...vilket inte BM tyckte om alls, så hon tjatade varje gång. Försökte iallafall att ta en då och då under sista tiden.
    ♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • FruMadde4barnTätt

jag äter duroferon järn, en tablett om dagen. har inte fått några biverkningar.

har bristningar men mest från de andra graviditeterna jag haft.

v.23 - och har klippt och färgat håret!

• Hiavatha

Vecka 25+0 idag! Det firar vi med en ny bild (från imorse) i några olika vinklar. {#emotions_dlg.flower}
    Hela dagen idag har han sparkat uppåt, nedåt åt sidorna och diagonalt, sicken vilde! Tungan ute

• Friida11

Var hos BM idag och tog alla prover samt mätte magen :) Allting såg kanon bra ut och lilla bebbens hjärta slog med 155 slag per minut. Jag har varit lite orolig pgr av att jag knappt gått upp något går in i v.24 imorgon och har gått upp 3kg, men eftersom jag var lite överviktigt innan så är det väll bra :) SF måttet låg iaf på 24 och det tyder ju på att allt är ok ändå :)

Pratade även mkt med BM om förlossningen ska få gå på aurora kliniken här i stockholm samt få prata med min förlossnings avdelning och lägga upp en förlossnings plan tillsammans med dom pgr av min sjukdom (har en bipolär och borderline diagnos) och min rädsla för förlossningen. Känns kanon att man får så mkt hjälp och stöd :)

Bjuder iaf på bilder på min lilla kula tagna igår alltså v. 23+5 :

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011