• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • käärlek
    qouix skrev 2011-01-23 21:07:43 följande:
    Bara en fråga här... Säger ni att ni är i t.ex vecka 25 när ni är 25+ eller börjar ni säga vecka 26 då..
    Va på koll hos bm förra vecka då i vecka 24+6 å då sa hon... Ja i morgon är du ju i vecka 25...men då hade jag ju redan sagt att jag varit i vecka 25 i en hel vecka och tänkte att jag skulle in i vecka 26.... Så när jag läser i min gravidbok nu...ska jag läsa på vecka 25, som bm sa att jag nu denna vecka skulle va i... Eller läsa om v.26 eftersom jag nu e 25+2?
    Jag brukar också säga att jag är i v.25 när jag är i v.24+. Jag tänker så att jag är ju faktiskt i vecka 25 då. Man säger ju inte att man är i "vecka 24 och några dagar" och man har ju faktiskt passerat vecka 24 och befinner sig "någonstans" i vecka 25.
    Men att BM säger att man är i "plus-veckorna" är nog för att för dem är det viktigt att det blir exakt. Tror jag. Men man gör väl som man vill.
    ♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • miinellaa
    qouix skrev 2011-01-23 21:07:43 följande:
    Bara en fråga här... Säger ni att ni är i t.ex vecka 25 när ni är 25+ eller börjar ni säga vecka 26 då..
    Va på koll hos bm förra vecka då i vecka 24+6 å då sa hon... Ja i morgon är du ju i vecka 25...men då hade jag ju redan sagt att jag varit i vecka 25 i en hel vecka och tänkte att jag skulle in i vecka 26.... Så när jag läser i min gravidbok nu...ska jag läsa på vecka 25, som bm sa att jag nu denna vecka skulle va i... Eller läsa om v.26 eftersom jag nu e 25+2?
    jag brukar säga vecka 24 precis som ja är eller veck 24+ 

Som just nu är jag i vecka 23+6 och imorgon 24 veckan så jag säger 23 tills imorrn.
  • Ewima
    I vecka 23+5 Första magbilden för mig i tråden, varit lite seg Flört

• miinellaa
    Ewima skrev 2011-01-23 23:34:23 följande:
    I vecka 23+5 Första magbilden för mig i tråden, varit lite seg Flört

vilken härlig bild!!!
  • Ewima

Miinelllaaa: Tack :) Min treåriga dotter o jag har likadana plåster på magen som hon vill visa sin pappa

• mammaE2011

Idag är jag i vecka 24+5. Om någon frågar "hur långt har du gått?" svarar jag 24 veckor. Frågar någon "i vilken vecka är du i?" svarar jag i vecka 25. :)

Usch sitter här och är fortfarande dålig efter att ha smittats av matförgiftning så magen e inget vidare och det blir inte bättre av att magen e svullen och pressar upp magsäcken så halsbrännan och illamåendet blir värre och att bebisen såklart ska sparka extra mycket nu när man är öm i magen. Men jag får se det positivt att bebisen mår prima när jag mår som sämst...  Imorgon är det dags för Barnmorskebesök nr 2 (Första besöket var inskrivningen) och vi ska höra hjärtljud. Känns nervöst att något ska vara fel men det kommer säkert att gå bra. Min man ska ta med digitalkameran och filma iallafall :)

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011